Evaluare Naţională 2016 clasa a VIII-a: Subiecte, bareme şi rezolvări la Matematică. Punctul de vedere al Societăţii de Ştiinţe Matematice din România privind formularea punctului I 6
Iată subiectele, baremul şi rezolvarea subiectelor la Matematică:
Subiecte matematică Evaluare Naţională 2016 clasa a VIII-a
Barem matematică Evaluare Naţională 2016 clasa a VIII-a
Rezolvarea subiectelor de matematică Evaluare Naţională 2016 clasa a VIII-a
Subiectul care a stârnit controverse a fost legat de citirea şi interpretarea datelor dintr-o diagramă:
6. În diagrama de mai jos este prezentată repartiţia notelor obţinute la un test la matematică, de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală.
Conform diagramei, numărul elevilor care au obţinut nota 5 la acest test este egal cu … .
Unii părinţi şi elevi au declarat că formularea este ambiguă, pentru că lipseşte notarea explicită a axelor. Astfel, unii copii au considerat că pe axa verticală sunt reprezentate notele – , iar pe cea orizontală – elevii, oferind o soluţie incorectă, conform baremului de evaluare.
Iată punctul de vedere al Societăţii de Ştiinţe Matematice din România
“Dragi copii, dragi dascăli şi părinţi,
Relativ la punctul 6 al primei părţi din subiectul matematică-evaluare naţională, mă pronunţ fără echivoc, dar conştient de competenţa matematică, că nu există nicio ambiguitate.
Pentru astfel de diagrame, absolut întotdeauna nu se pune problema notării axelor cu ox şi oy. Aicieste foarte clar pe ce axă sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clară: număr de elevi.
Este, după părerea mea, cazul ca părinţi subiectivi şi sigur supăraţi, dar fără competenţe matematice, să înceteze a mai agresa actul didactic şi de evaluare, umilind astfel munca majorităţii dascălilor, dedicaţi şcolii. În plus, matematica nu este consecinţa unui parteneriat părinţi-profesori.
Radu Gologan
Societatea de Ştiinţe Matematice din România
Preşedinte”
Sursa: Hotnews.ro
Peste 40 000 de persoane au semnat o petitie online în care cer reevaluarea lucrărilor la examenul de Matematică, astfel încât să se puncteze ambele variante de răspuns la punctul I6.
Dumneavoastră ce părere aveţi? A fost punctul I6 corect formulat?
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: angelailas | 30.06.2016 15:49 | 10375 vizualizări
Aflați mai multe despre Evaluare Naţională clasa a VIII-a
Evaluare Naţională clasa a VIII-a 2016 - Subiecte şi bareme la Limba şi literatura română
angelailas | 27.06.2016
Evaluare Naţională 2016 - Subiecte şi bareme la Simulare Evaluare Naţională 2016
angelailas | 26.02.2016
Evaluare 2016 - Modele de subiecte la limba şi literatura română şi matematică
angelailas | 05.11.2015
Comentarii (2)
30.06.2016 20:03 Freestay2016
Mie mi se pare cat se poate de clara problema !
30.06.2016 20:16 Neag-Vasile
În mod evident, cerința nu lasă nicio urmă de ambiguitate. Personal țin să menționez faptul că, sincer, mi-a luat o vreme pentru a descifra modul de gândire a celor „induși în eroare” (nu înțeleg cum, dar în fine). În plus, legenda este clară, neputând genera un fir al interpretărilor (asta în eventualitatea în care se citește „Nota 3 a fost obținută de către un singur elev. Care este numărul de elevi care au obținut nota 3? Răspuns corect: 1.” ș.a.m.d.). Iar petiția respectivă nu consideră că are argumente bazate pe rațiuni matematice, ci, așa cum spunea și Președintele S. S. M. R., acestea sunt de natură pur subiectivă; dacă se reacționează favorabil la așa ceva, înseamnă că, într-adevăr, nu se mai face Matematică (asta pe lângă faptul că nu ar fi, evident, normal; nu poți să modifici o întreagă metodologie de corectare doar pentru a mulțumi o masă de părinți revoltați și de copii naivi; 9,50 la Matematică este o notă destul de bunicică, deci nu cred că aceasta ar fi impedimentul de admitere în liceul favorit).
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.