![](https://www.suntparinte.ro/uploads/resource/51/9/26/95x95/atasamentsigurmin.jpg)
Evaluarea Națională la clasa a II-a și a IV-a - Cum îi ajută, de fapt, pe elevi
În ultima vreme s-a pus problema utilității și eficienței Evaluărilor Naționale pentru clasele II-IV. S-a spus că stresează copiii sau că sunt inutile pentru elevi atât de mici. Dumneavoastră ce părere aveți despre aceste testări?
Cred că e necesar să verificăm în ce măsură elevii care au parcurs ciclul achizițiilor fundamentale (adică prima etapă a școlarității, ce cuprinde clasele pregătitoare, I și a II-a) au dobândit instrumentele necesare pentru parcurgerea cu succes a perioadei școlare următoare.
De asemenea, se impune o evaluare a achizițiilor elevilor noștri după parcurgerea ciclului primar, achiziții de care au nevoie la gimnaziu.
Consider utile aceste evaluări, deoarece rezultatele obținute de elevi stau la baza realizării de planuri individuale de învățare, care au rolul de a îndrepta eventualele lacune constatate în urma testării.
Evaluarea Națională nu stresează elevul mai mult decât o evaluare curentă. Am constatat în multe cazuri că părinții sunt mai stresați decât elevii.
În ce fel, concret, pot ajuta aceste Evaluări Naționale mai mult decât ajută feedback-ul învățătoarei, de exemplu?
Elevul este obișnuit cu feedback-ul învățătoarei. În momentul în care primește confirmarea rezultatelor muncii sale, în urma aplicării unei evaluări externe, va căpăta mai multă încredere în propriile forțe.
Așadar, succesul îi poate spori încrederea în propria persoană și îi poate insufla dorința de a învăța pentru a fi la fel de bun în continuare.
Citește continuarea articolului.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: ScoalaIntuitext | 03.04.2017 14:41 | 1536 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.