Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Interviu cu Daniel Popa, autorul Manualului de Informatică și TIC

Suntem încântați să vă prezentăm un interviu exclusiv cu Daniel Popa, autorul manualului de Informatică și TIC pentru clasa a VII-a. Daniel Popa a avut amabilitatea de a răspunde la câteva întrebări despre conceperea și conținutul manulualui.

În cadrul interviului, vom explora viziunea sa pedagogică, abordările inovatoare folosite și modul în care manualul său sprijină dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor într-o lume din ce în ce mai tehnologizată.

  1. Ce v-a inspirat să creați acest manual de Informatică pentru clasa a VII-a și care sunt obiectivele principale pe care le-ați avut în minte?

Manualul a venit ca o continuare firească a seriei de manuale pe care le-am scris până acum pentru  clasa a V-a și clasa a VI-a, din dorința de a oferi elevilor și profesorilor o resursă educațională în acord cu programa clasei a VII-a,  cu  cerințele actuale și mai ales riguroasă din punct de vedere științific. În crearea responsabilă a acestui manual, am fost inspirat de potențialul pe care-l are educația digitală în viața de zi cu zi și în cariera pe care o vor avea elevii.

  1. Ce metode și strategii didactice ați integrat în acest manual pentru a facilita învățarea eficientă și captivantă a elevilor în domeniul informaticii?

Elevii sunt receptivi la exemplele concrete și rețin mult mai bine informația pe care o descoperă prin experiența personală, astfel că am folosit atât exerciții, cât și exemple care stimulează activitatea și participarea activă a elevului în actul de predare-învățare.

De asemenea, elevul întâlnește în manual conexiuni cu alte discipline, arătând relevanța informaticii în diverse domenii, cum ar fi matematica, fizica, chimia, artele, istoria, lectura și nu numai. Aceste legături ajută elevii să înțeleagă importanța informaticii în contextul mai larg al cunoștințelor generale.

Tot conținutul manualului este centrat pe elev, pe dezvoltarea capacităților și aptitudinilor acestuia. Astfel elevul reușește însușirea unor tehnici de muncă independentă, de autoinstruire.

Manualul reușește să cultive spiritul aplicativ, practic și experimental, încurajează munca independentă, dar și în echipă, inițiativa, creativitatea și stimulează efortul de autocontrol și autoevaluare la elevi.

  1. Cum ajută acest manual profesorii să motiveze elevii și să le crească interesul pentru studiul informaticii?

Acest manual a fost creat cu o atenție deosebită pentru a motiva elevii și a le stimula interesul pentru informatică prin conținutul relevant, actual, aplicabil în activitățile sau pasiunile lor, spre exemplu aplicația CapCut prezentată în manual este deja folosită de mulți elevi care produc material pentru rețelele sociale.

Manualul este un instrument de învățare, o bază didactică de la care se poate construi și dezvolta o structură de cunoștințe teoretice temeinice pentru tot ceea ce urmează în parcursul de învățare al elevilor. El înglobează teoria cu exemplele practice, munca individuală cu lucrul în echipă și conține exemple practice și conexiuni și cu celelalte materii din programa școlară. Designul aerisit și bine structurat ajută să fixeze cunoștințele și să aibă o imagine clară a parcurgerii materiei de studiu.

  1. Care este mesajul dvs. pentru profesorii care vor lucra cu acest manual? Cum ar trebui să abordeze predarea pentru a obține cele mai bune rezultate?

Sunt profesor de peste 25 de ani și experiența la clasă  m-a determinat să creez un manual care oferă baza de învățare, suportul pentru teorie și câteva modele de exerciții relevante pentru fiecare capitol. Sfatul meu este acela de a provoca elevii la studiu și muncă individuală, dar și în echipe, de a le da teme și proiecte prin care să îi stimuleze să lucreze, apoi de a controla și evalua munca elevilor.

Am creat acest manual cu scopul de a sprijini profesorii în misiunea de a-i învăța pe elevi altfel, adică prin exemple din universul lor apropiat, prin explicații pas cu pas pentru ca experiența de învățare să fie captivantă și eficientă.

  1. Ce elemente inovatoare sau resurse suplimentare ați inclus pentru a sprijini procesul de învățare atât pentru profesori, cât și pentru elevi?

Privind cu atenție la ceea ce se întâmplă pe piața muncii, la modul în care se lucrează în companii, am ajuns la concluzia că trebuie să pregătim copiii pentru a lucra în echipă, acesta fiind unul dintre elementele inovatoare regăsit în toate manualele scrise de mine. Lucrul în echipă stimulează cooperarea, iar rezultatele obținute oferă bucuria succesului împărtășit cu colegii.

O altă tehnică inovatoare propusă în manualele mele este aceea a predării-învățării reciproce. Din experiența didactică știu că orice noțiune este înțeleasă mult mai profund atunci când este predată. Astfel că pe parcursul manualului elevii sunt provocați să intre în rolul profesorului pentru a exemplifica și a prezenta informația pe care tocmai au primit-o.

În manualul digital pot fi găsite resurse suplimentare care să sprijine procesul de învățare: jocuri, filme și soluții ale unor exerciții și probleme propuse. De asemenea profesorii care aleg acest manual vor primi o planificare calendaristică, proiectul unităților de învățare și un test inițial.

Manualul de Informatică și TIC pentru clasa a VII-a, creat de Daniel Popa, reprezintă un instrument esențial pentru elevi și profesori.

Cu o structură bine organizată și exemple practice care stimulează gândirea critică și creativitatea, manualul îmbină teoria cu practica și încurajează atât munca individuală, cât și colaborarea în echipă.

Resursele suplimentare, precum jocurile și filmele educative, completează această experiență de învățare captivantă.

Răsfoiți Manualul de Informatică și TIC!

Editura Intuitext oferă pe lângă manualul de Informatică și TIC planificări și fișe de lucru, utile în activitatea didactică.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 10.07.2024 11:16 | 239 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Munca invizibila a mamelor

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

668 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN