Manualul INTUITEXT de Matematică clasa a V-a (locul 1 în urma evaluării calitative) – de ce e cea mai bună alegere pentru anul școlar următor
Iată de ce să alegeți manualul de Matematică, clasa a V-a, de la Editura INTUITEXT:
• Peste 1400 de exerciții și probleme, inclusiv probleme rezolvate.• Este astfel conceput încât, la introducerea unei noțiuni, elevul să nu fie obligat să dea pagina; fiecare lecție se desfășoară pe două pagini, față în față.
• Fiecare unitate de învățare se circumscrie unei teme din viața reală astel încât elevul să vadă, fără ostentație, că matematica este în tot și în toate.• Abordări interdisciplinare (Matematica în Geografie, Matematica în Științele Naturii, Matematica în magazine etc).
• Ghid pentru profesor: structura fiecărei lecții îi sugerează profesorului o abordare didactică, iar anumite probleme, în funcție de interesul elevilor, îl ajută să dezvolte o anumită temă sau să introducă noțiuni noi, necuprinse în programa școlară.
• Conținuturile programei școlare sunt grupate pe unități de învățare, simplificând astfel munca de planificare a profesorului.
• Suport pentru activități remediale, de fixare sau de progres, prin intermediul secțiunii Exersezi și progresezi.
În plus, recomandarea domnului Prof. Dr. Radu Gologan (Universitatea Politehnică București), care spune; „iată câteva fapte care mă fac să afirm că acest text este de o minunată originalitate și va deveni, sunt sigur, un manual apreciat:
- reprezentarea pe axă a numerelor naturale este bine argumentată cu exemple din viața cotidiană și desene atractive;
- operațiile cu numere naturale au o prezentare grafică exemplară, ușor de înțeles chiar de copiii cu posibilități mai mici de urmărire a fenomenelor matematice;- originalitate deosebită la unitatea despre puteri;
- explicarea intuitivă a ordinii operațiilor;
- unitatea Metode aritmetice de rezolvare a problemelor constituie, după părerea mea, o lucrare consistentă în sine, ce ar putea fi publicată ca broșură;
- exemple bine alese la unitățile referitoare la fracții ordinare și zecimale;
- o excelentă prezentare a paragrafului Probleme de organizare a datelor, atât de lipsit din programele noastre până acum;
- derularea naturală, intuitivă și cu o minunată grafică a unităților referitoare la introducerea geometriei plane;
- unitatea finală, recapitulativă, extrem de bine structurată.“
Propus de: intuitext | 02.08.2017 17:42 | 6772 vizualizări
Comentarii (5)
05.08.2017 12:24 uleanu
Minusuri
1) Manualul nu are raspunsuri
2) Problema 24 pag 176 cred ca trebuie specificat in enunt ca si B este numar natural , altfel sunt foarte multe cazuri de discutat
3) Indicatia de la pag ex. 21 pag 37 produce confuzie la elev deoarece considera rezultatul exercitiului ca fiind zero. Trebuia sa noteze numarul de la observatie cu alta alta litera nu cu n.
4) Problema 9 de la pag 176 greseala de redactare
Pentru 3 batoane de ciocolată și 5 pachete de biscuiți, Radu a cheltuit 10,50 lei. Pentru 2 batoane de ciocolată și 3 pachete de biscuiți, de același fel. Mara a plătit 6,55 lei. Câte batoane de ciocolată se pot cumpăra
09.08.2017 15:58 intuitext - Autor Acest comentariu a fost moderat de intuitext
Iată răspunsurile noastre la observaţiile dvs:
1) Autorii manualelor noastre provoacă elevii să gândească şi să identifice singuri rezolvările la problemele şi exerciţiile date, eliminând riscul ca atunci când lucrează singuri să meargă la sfârşitul manualului şi să copieze rezultatele.
2) Domnul Ion Cicu a oferit o soluţie în comentariul următor pentru problema 24 de la pag. 176.
3) Dacă elevul citește atent enunțul, atunci nu ar trebui să ajungă la acea concluzie... Nu putem evita indicațiile de teamă că anumiți elevi nu vor mai citi enunțul și vor scrie un rezultat la întâmplare. Chiar și așa, acea indicație rezolvă jumătate (poate chiar mai mult) de problemă, dificultatea acesteia fiind redusă semnificativ... (printr-un raționament imediat bazat pe indicația oferită, toți termenii de la 5! până la 20! au ultima cifră egală cu 0, deci ne rămâne să determinăm ultima cifră a sumei 2!+3!+4!, ceea ce este foarte uşor). Dacă nu era oferită acea indicație, atunci problema s-ar fi adresat doar elevilor foarte buni.
4) Vă mulțumim pentru menționarea inadvertenței de redactare. Noi am și făcut corectura, astfel încât în varianta finală a manualului enunțul va apărea scris corect.
07.08.2017 19:18 ioncicu
Iata o solutie la problema 24 pag 176:
din 200 mai mic sau egal 2bc mai mic sau egal 299 obtin 200/14 mai mic sau egal 2bc/14 mai mic sau egal 299/14, de unde
14,(285714) mai mic sau egal B mai mic sau egal 21,3(571428).
Daca a mai mic sau egal 4, atunci 1a mai mic sau egal 14 si prin urmare A mai mic B.
Daca a mai mare sau egal 5, din conditia a mai mic b mai mic c, avem 2bc mai mare sau egal 267 sau 2bc/14 mai mare sau egal =267/14, de unde B mai mare sau egal 19,0(714285).
Cum 1a mai mic sau egal 19, deducem ca A mai mic B.
In concluzie, oricare ar fi a mai mic b mai mic c, avem A mai mic B
09.08.2017 21:35 uleanu
Manualul este cel mai bun dintre toate manualele de clasa a -V-a pe care le-am studiat . Noi profesorii dorim sa avem un manual cat mai util si dorim sa-l folosim la clasa . Nu toti elevii au posibilitatea sa cumpere auxiliare ( culegeri) . Un manual cu raspunsuri este util si pentru elev si pentru parinte dar si pentru profesor .Avem la acest manual profesori consacrati cu multa experienta si de aceea venim cu mici observatii.
30.01.2018 13:46 paraschiv_viorel
Sunt de cord cu d-l Uleanu, manualul Intuitext este mai bun decat manualul Art ce este la Onesti.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.