Niveluri ale integrării în manualele Intuitext
Care sunt elementele de integrare ce pot fi observate?
- atât manualul de Matematică și explorarea mediului, cât și cel de Comunicare în limba română abordează integrarea la nivel tematic, temele unităților fiind aceleași la ambele discipline; implementarea se poate face pe parcursul aceluiași număr de săptămâni (aspect ce poate fi observat și în cadrul proiectării propuse de autorii manualelor, incluse în Ghidul învățătorului);
- se fac legături intradisciplinare, creând în mod frecvent legături ale matematicii și explorării mediului; integrarea nu se face ca scop în sine, ci atunci când elementele de conținut se pot corela firesc; titlurile lecțiilor propuse de manualele INTUITEXT sunt fie de matematică, fie de explorarea mediului, dar, în majoritatea situațiilor, în aplicații sunt aduse elemente din celălalt domeniu;
- se fac legături între conținuturile de la Matematică și explorarea mediului și cele de la Comunicare în limba română/Abilități practice/Educație plastică/Educație muzicală:
Exemple:
- confecționare de instrumente muzicale pentru conținutul Intensitatea sunetelor și utilizarea acestora pentru acompaniament;
- utilizarea în cadrul unor proiecte tematice propuse în manualul de Matematică și explorarea mediului a achizițiilor din cadrul disciplinei Comunicare în limba română, precum:
- scrierea de mesaje pentru ocrotirea plantelor, în pliante confecționate de copii - proiectul Iubim plantele;
- prezentarea animalelor îndrăgite de elevi în Cartea animalelor de la Polul Nord și Polul Sud - proiectul Animale din zonele reci;
- scrierea de felicitări - proiectul Calendarul zilelor de naștere;
- se transferă achiziții specifice disciplinei Matematică și explorarea mediului în manualul de Comunicare în limba română:
Exemple:
- citirea numerelor pentru orientarea în cuprins, în paginile unei cărți;
- așezarea numerelor în ordine crescătoare, simultan cu scrierea literelor, pentru obţinerea unor noi cuvinte;
- ordonarea crescătoare a numerelor, respectiv ordonarea cuvintelor pentru obţinerea unei propoziţii cu sens;
- ordonarea crescătoare a numerelor pentru descoperirea unor mesaje;
- jocuri cu numere de tip deplasare pe rețea pentru descoperirea unor cuvinte cu același sens;
- citirea unor numere în texte nonliterare, reprezentând informaţii cu caracter știinţific, referitoare la tema Planetele;
- utilizarea unor coduri numerice pentru construirea propoziţiilor în condiţii date, în cadrul temei În lumea plantelor;
- citirea unor tabele cu dublă intrare în jocurile de cuvinte;
- prezentarea unor modalități de explicare implicită a modului în care participă animalele sălbatice la înmulţirea plantelor, pe fondul temei Povestirea cu întrebări de sprijin;
- descoperirea lumii prin intermediul metaforei; decodificarea metaforelor cu ajutorul informaţiilor știinţifice (textul Globul pământesc);
- descoperirea de informații care le completează pe cele de la Matematică și explorarea mediului, facilitarea înțelegerii mesajului unui text citit, pe baza informațiilor oferite deja prin manualul de Matematică și explorarea mediului (corpurile cereşti - în textul Roşu - de –Soare şi Galben – de - Lună; mişcarea de rotație, respectiv de revoluţie - în textul Terra - o planetă în mişcare);
- explicații metaforice cu privire la răspândirea unor arbori în funcţie de condiţiile de mediu;
- selectarea unor texte care completează informațiile în lecțiile de Matematică și explorarea mediului (Povestea copacilor, Povestea Ursului cafeniu);
- utilizarea calendarului pentru realizarea unui proiect (Proiect de vacanţă).
- interdisciplinaritatea creează contexte necesare pentru formarea competențelor transversale: luarea deciziilor, rezolvarea de probleme, însuşirea tehnicilor de învățare care, indiferent de disciplină, implică aceleaşi principii, prin utilizarea unor strategii de predare – învăţare bazate pe probleme (focalizarea procesului pe dezvoltarea gândirii critice, formarea capacităţii de lucru în echipă, a capacităţii de rezolvare de probleme);
- prin recapitularea finală Mici ecologiști pregătiți de vacanță, manualul abordează transdisciplinar învățarea, prin centrarea pe probleme ale vieţii reale, aşa cum apar ele în context cotidian, în scopul dezvoltării competenţelor pentru viaţă; întrebarea care orientează demersul transdisciplinar este: Cum îi putem învăţa pe elevi să devină cetăţeni mai buni?
Argumentele pun în evidență diverse niveluri ale integrării în manualele INTUITEXT, în funcție de ceea ce se integrează: cunoştinţe, deprinderi, valori, atitudini.
Ghidul învățătorului
Ghidul învățătorului în format digital aferent manualelor și auxiliarelor Intuitext se oferă gratuit cadrelor didactice ce au comandat manualele și caietele Editurii Intuitext.
În acest sens, vă rugăm să ne scrieți pe adresa scoala@intuitext.ro și să ne spuneți școala, clasa, orașul și județul dvs. În cel mai scurt timp, veți primi în căsuța dvs de e-mail ghidul corespunzător clasei dvs.
Consultați manualele Intuitext pentru clasele I și a II-a
Care sunt etapele prin care cadrele didactice își aleg manualele de clasa I și a II-a
Video - Ghid de utilizare a manualelor digitale Intuitext clasa a II-a
Video - Ghid de utilizare a manualelor digitale Intuitext clasa I
Manuale Intuitext | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: intuitext | 19.10.2014 11:59 | 7610 vizualizări
Comentarii (5)
19.10.2014 13:14 daniela35
Cum pot intra in posesia ghidului invatatorului,daca nu comand auxiliarele?
19.10.2014 15:36 gia_d
Si pe mine ma intereseaza acelasi lucru.
19.10.2014 18:42 oly20
Sunt colegi care nu stiu sa activeze (sau nu le-au vazut?!!) icoanele cu aplicatii..... in felul acesta nu vad potentialul interactiv al manualului digital.
19.10.2014 19:18 turcea_mihaela
Cum pot intra in posesia unui manual de CLR si unul de MEM,avand in vedere ca eu am optat pentru ele?
27.10.2014 16:46 ionoaialacramioara
Am comandat manualul MEM clasa I si as vrea sa stiu cum pot intra in posesia ghidului?
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.