Orarul elevilor, subiect de dispută în Parlament. Ce trebuie modificat, numărul de ore sau programa şcolară?
Iniţiatorul proiectului susţine că elevii sunt epuizaţi după cele aproape 9 ore, în cazul elevilor de gimnaziu (5-6 ore studiu şi restul teme), şi 12 ore, la liceeni (7-8 ore studiu, restul teme), dedicate învăţăturii, iar capacitatea lor de concentrare „este aproape nulă” după acest program. „Nu le mai rămâne timp să facă şi lucruri specifice vârstei lor, să-şi descopere fiecare aptitudine pentru sport, teatru, balet, dans, muzică sau altele. În învăţământul primar, 4-5 ore sunt petrecute la şcoală, iar alte 4 sunt necesare pentru teme. Dacă ar fi să calculăm numărul de ore necesar unui elev pentru a-şi desfăşura toate activităţile necesare dintr-o zi normală, atunci acesta ar avea cu siguranţă nevoie ca o zi să aibă cel puţin 30 de ore”, susţine Oajdea. Astfel, dacă propunerea ar fi aprobată de Parlament, atunci copiii din învăţământul primar vor avea maximum 20 de ore pe săptămână, cel gimnazial va atinge 25 de ore, în timp ce la liceu, elevii vor fi la cursuri maxim 30 ore.
Acesta e convins că una dintre principalele cauze ale învăţământului este numărul mare de ore pe care copiii trebuie să şi-l dedice studiului, care astfel că nu mai rezistă psihic şi fizic. Propunerea parlamentarului este acceptată pe jumătate şi de sindicaliştii din învăţământ, Simon Hăncescu, de la Federaţia Sindicatelor Libere (FSLI), susţinând că, de fapt, programa este cea care are nevoie de modificări.
„Problema nu pleacă de la numărul de ore, asta fiindcă în Occident se stă mai mult decât în România la şcoală, ci de la programa şcolară. Dacă va rămâne nemodificată, ne va fi tot mai greu. Ne confruntăm cu o densitate mare a informaţiilor. Dacă orele ar fi aerisite, atunci copiii ar pleca mult mai relaxaţi, însă ei sunt bombardaţi cu multe informaţii şi atunci se pierde din această idee”, a spus Hăncescu pentru PUTEREA.
Greşeli grave în cărţi
Pe lângă micşorarea numărului de ore, deputatul cere eliminarea manualelor alternative, în opinia sa acestea bulversând elevii deoarece unele dintre ele conţin grave greşeli în abordarea disciplinei. „Ar trebui reintroduse în sistemul de învăţământ manualele unice pentru fiecare profil în parte”, afirmă Oajdea, care susţine că la cele alternative nu s-a luat în calcul faptul că sunt lansate manuale pe bandă rulantă din dorinţa profesorilor de a face carieră şi bani, fără să se mai ia în calcul anumite erori care lovesc în învăţământul românesc.
Sursa: www.edumanager.ro
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: cdiasimi | 21.03.2014 21:12 | 2287 vizualizări
Comentarii (5)
27.03.2014 13:33 mihaeladr
Degeaba se micsoreaza numarul orelor daca programa este incarcata si elevilor li se da de lucru acasa, pentru a o termina in timpul alocat. Foarte bun ultimul paragraf in care se spune sa fie un manual unic, fara alternative, fara suplimentare.
Oare cei care sunt acum in conducerea invatamantului romanesc au copii, ca sa se uite ceea ce au de invatat, dupa ce invata, etc....?
Un parinte nemultumit de invatamantul romanesc!
27.03.2014 16:06 dariusdariusboss
*mihaeladr*
Nu e bine sa avem decat un manual.Este prea usor.Unii copii vor sa faca in plus(suplimentar) pentru a putea merge la concursuri,nu sa fie mediocrii,adica sa fie buni decat pe clasa.Copilul meu are acasa 100 de culegeri de matematica si nu se plange ca altii(P.S:Nu le tine degeaba)
27.03.2014 17:19 mihaeladr
In prezent in Romania este "scoala de stat" asta inseamna ca este pentru toti. De aceea nivelul la care e normal sa se lucreze cu copii nu trebuie sa fie la cel mai inalt nivel. Daca cineva vrea sa lucreze cu copilul suplimentar este problema lui, dar trebuie avut in vedere ca nu toti copii sunt la fel la toate materiile. Nu sunt copii prosti, sunt copii care sunt buni la o materie, iar altii la alta si de aceea la clasa trebuie avut in vedere un nivel mediu de cunostinte. Nu pregatim copiii pentru viata cumparandu-le 100 de culegeri. Mai trebuie sa le dam timp sa mai si copilareasca.
27.03.2014 18:05 rodicadelia
Este adevărat că programa este foarte încărcată. Eu am clasa I iar anul trecut am avut clasa pregătitoare şi vreau să spun că cerinţele sunt foarte mari. La clasa I adunarea şi scăderea cu trecere peste ordin până la 100 este cumplit. Copiii sunt foarte obosiţi şi îşi pierd răbdarea. Trebuie să ai mereu la îndemână jocuri distractive dar şi aşa se plictisesc.Cât despre faptul că unii copii au acasă 100 de culegeri de matematică...................Hai să fim serioşi că doar nu am coborât acum din copac..!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dacă nu dăm şansa copiilor să-şi trăiască copilăria vor deveni mai târziu nişte frustraţi, copilăria este cel mai minunat lucru, este cea mai frumoasă perioadă a unui copil şi dacă el nu-şi consumă această perioadă a vieţii lor mai târziu vor regreta sau vor trăi la maturitate ,,o copilărie târzie şi neîmplinită''.Cei care aveţi copii lăsaţi-i să se bucure de această perioadă a vieţii care este unică şi plină de vise şi bucurii.
13.04.2014 17:29 beatrisaoana
Sunt pentru un manual unic si o revizuire completa a programelor scolare. Daca ati obsevat implicarea elevilor din saptamana altfel la activitati veti intelege ca vor sa invete dar sa fie materia structurata asfel incat sa foloseasca ceea ce le este util si pentru viitor. Fiecare copil e unic in felul lui si dotat pt anumite materii , sa nu exageram cu pretentii absurde. Sa-i lasam sa-si traiasca aceasta copilarie, vor avea multe de invatat toata viata . Trebuie sa le dezvoltam aptitudinile nu "sa-i transforman in roboti", e pacat de acest invatamant si de copiii care inca mai vor sa invete. Rusine celor din minister ca nu fac ceva util pt invatamant.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.