Paştele la români
Nume proiect: Paştele la români
Organizatori: ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 REŞIŢA ASOCIAŢIA UMANITARĂ INIŢIATIVA DA ISJ CARAŞ-SEVERIN CCD CARAŞ-SEVERIN şi PARTENERII
Condiţii de participare: Trimiterea prin poştă a 2 lucrări plastice / clasă şi o lucrare scrisă / cadru didactic. Taxa este de 5 lei/lucrările plastice - se achită de către dascăl, nu de elevi şi 10 lei / simpozion on-line.
Perioadă înscriere: 01.03.2016 - 18.04.2016
Perioadă desfăşurare: 01.03.2016 - 24.06.2016
TIPUL PROIECTULUI:
- · Concurs și simpozion naţional
TERMEN DE DERULARE: 01.03.2016 – 24.06.2016
ARGUMENT:
Primăvara semnifică renaşterea naturii, Învierea lui Iisus, readucerea speranţei la un alt nivel spiritual. Paştele este cea mai importantă sărbătoare creştină. Farmecul deosebit al Paştelui este dat atât de semnificaţia religioasă, cât şi de tradiţii: oul pictat, iepuraşul, masa cu mâncăruri tradiţionale de Paşte - cozonac, pasca, mielul, slujba de sâmbătă seara cu luarea luminii. Creştinii din lumea întreagă se pregătesc printr-un întreg ritual să sărbătorească Paştele.
În grădiniţe şi şcoli, prin activităţile de educaţie pentru societate, educaţie civică, educaţie religioasă, cadrele didactice îi pregătesc pe copii/elevi să preia tradiţiile şi obiceiurile strămoşeşti ale marii sărbători. A cunoaşte propriile valori religioase, culturale, indiferent de extinderea lor în spaţiul local, naţional şi internaţional, reprezintă o modalitate de a transmite ceea ce a dăinuit peste secole şi va dăinui încă: identitatea fiecărui popor.
Proiectul intitulat „PAŞTELE LA ROMÂNI” are menirea de a reuni copii și cadre didactice din toate colțurile țării, de a crea legături durabile, prietenii unite sub acelaşi ţel, al faptelor bune, al respectului pentru obiceiuri şi tradiţii strămoşeşti.
Copiii și cadrele didactice înscrise în proiect, se vor manifesta prin lucrări practice şi plastice realizate cu interes, dăruire, păstrându-şi identitatea, valorizând istoria, credinţa şi obiceiurile locurilor din care provin.
GRUP ŢINTĂ:
- copiii cu probleme sociale și familiale din cadrul Asociației Umanitare ”Inițiativa DA”;
- preşcolari, elevi din ciclul primar și cadre didactice - educatoare, învăţători, profesori – din țară.
BENEFICIARI/RESURSE UMANE:
- · copiii cu probleme sociale și familiale (din asociație), preşcolari şi şcolari, cadre didactice, părinţi, comunitatea locală.
RESURSE MATERIALE:
- · spațiu de desfășurare a activităților, materiale specifice realizării activităților, CD-uri, aparat foto, staţie de amplificare, microfoane, difuzoare, calculator, camera de filmat, panouri, panouri, afișe, pliante;
RESURSE FINANCIARE:
- · sponsorizări, donații, taxa concursului
ETAPELE PROIECTULUI:
- Lansarea proiectului:
- · postarea acestuia pe site – urile:
- Regulamentul/secțiunile proiectului:
Înscrierea participanților se face prin trimiterea lucrărilor după cum urmează:
- · SECȚIUNEA I: CREAȚIE PLASTICĂ pe tema Paștelui
- desen, pictură (la alegere)
- felicitări
Această secțiune este pentru preșcolari și elevi. Lucrările se realizează pe suport A4 – DESENELE şi pe suport A3 - felicitările și se etichetează după modelul de mai jos, iar eticheta va fi atașată pe verso, în colțul din dreapta, jos, cu o agrafă de birou, nu lipită sau capsată. Un cadru didactic poate participa la această secțiune cu 2 lucrări/clasă.
NUMELE ȘI PRENUMELE PREȘCOLARULUI/ELEVULUI……………………………………………………………….. GRUPA/CLASA………………………………………………………………………………………………………………….. UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT………………………………………………………………………………………………… CADRU DIDACTIC ÎNDRUMĂTOR…………………………………………………………………………………………. ADRESA DE E-mail a cadrului didactic……………………………………………………………………………………… |
Înscrierea participanților și expedierea lucrărilor:
pentru secțiunea I se completează fișa de înscriere ( ANEXA 1) și ACORDUL DE PARTENERIAT- în 2 exemplare: unul se întoarce la noi (ANEXA 2) și se trimit într-un plic autoadresat și timbrat (MINIM 3lei) împreună cu lucrările participante și cu taxa de concurs de 5 lei/SECŢIUNE . Dacă mai multe cadre trimit împreună lucrările şi doresc să primească rezultatele într-un singur plic autoadresat, sunt rugate să timbreze plicul corespunzător. Nu răspundem de plicurile care nu ajung la destinatar din cauza lipsei timbrelor adecvate şi nici nu mai suplimentăm cu timbre, cum am tot făcut-o în ediţiile anterioare.
Vă mulţumim pentru înţelegere!
- · SECȚIUNEA II: LUCRĂRI/REFERATE ALE CADRELOR DIDACTICE
Taxa la această secţiune este de 10 lei de cadru didactic. Un cadru didactic poate participa la secțiunea – simpozion cu o singură lucrare. Se admit lucrări cu doi autori, fiecare achitând taxa separat (10 lei /cadru didactic). Lucrările pot fi referate, modele de serbări realizate cu ocazia sărbătorii de Paște, pe tema proiectului. Nu se impune un anume scris, dar lucrările să conțină semne diacritice. Aceste lucrări vor fi trimise şi ele în plicul cu lucrările plastice, prin poștă – printate, însoțite de fișa de înscriere pentru secțiunea II (ANEXA 3) şi taxa de 10 lei (tot în plic) la adresele unde se trimit plicurile.
- Expedierea, prin poştă, a lucrărilor/cadru didactic/clasă/grupă, realizate pe tema propusă, la adresele de mai jos, se va face până cel târziu 18.04.2016 (data poștei):
- · Pentru elevi - ciclul primar (clasele pregătitoare/ I, a II-a, a III-a, a IV-a)
OZANA DRĂGILĂ la ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 REȘIȚA STR. ROMANILOR NR. 1 320058 REȘIȚA CARAȘ - SEVERIN ROMÂNIA |
- · Pentru preșcolari (grupa mică, mijlocie, mare)
GABRIELA SPIRIDON la ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MAREŞAL ALEXANDRU AVERESCU” STR. LIBERTĂŢII NR. 2 A COD. 625100 Loc. ADJUD, JUD. VRANCEA Cu specificaţia clară pe plic „PENTRU CONCURSUL – „Paştele la români”
|
Pentru nelămuriri sau alte informaţii legate de proiect, ne puteţi contacta la una din adresele de E-mail:
ozanadragila@yahoo.com sau initiativada@yahoo.com sau la telefoanele:
OZANA DRĂGILĂ – 0722597116
GABRIELA NICOLETA SPIRIDON – 0749018197 sau 0752237982
3. Organizarea expoziţiei - Echipa de proiect va expune lucrările pe panouri. Lucrările vor fi expuse pe nivel de învăţământ, în funcţie de premiile obţinute – 18.04.2016 – 20.04.2016
- Confecţionarea bannerelor ”Paştele la români”;
- Pregătirea standurilor pentru vânzarea exponatelor;
- Pregătirea mijloacelor audio-vizuale pentru deschiderea oficială a expoziției
- Evaluarea şi jurizarea lucrărilor înscrise în concurs – 22.04.2016
Echipa de proiect va numi Comisia de jurizare și va stabili criteriile de evaluare ce iau în considerare secțiunea, nivelul de vârstă, modalitatea de aplicare a tehnicii de lucru, respectarea temei, acuratețea, estetica lucrării. Pentru fiecare secțiune vor fi acordate premiile I, II, II, premii speciale sau mențiuni, diplome de participare, pe nivele de vârstă, respectiv pe clase, inclusiv pentru secțiunea adresată cadrelor didactice. Numărul premiilor nu va depăși 25% din numărul participanților în cadrul unei secțiuni. În urma jurizării se stabilește clasamentul, premiile obținute, are loc centralizarea datelor și publicarea lor. Această etapă (a premierii) se va derula înaintea expoziţiei, deoarece toate lucrările înscrise în concurs vor fi scoase la vânzare
6. Expedierea diplomelor
- Diplomele ce atestă premiile obținute vor fi trimise până la sfârșitul acestui an școlar, prin intermediul plicurilor trimise la înscriere, iar cele de participare + adeverințele cadrelor didactice + ADEVERINŢA DE PARTICIPARE la SESIUNEA DE INSTRUIRE prin CCD Caraş-Severin (unde este cazul) vor fi transmise prin E-mail (30.06.2016)
În urma participării la ambele secţiuni (concurs + simpozion), cadrele didactice vor obţine:
- · Diplomă participare la simpozion
- · Adeverinţă participare curs de instruire prin CCD
- · Diplomă specială de participare la proiect
- · Adeverinţe de indrumător şi colaborator
ANEXA 1
CONCURS NAŢIONAL „PAŞTELE LA ROMÂNI”
FIȘĂ DE ÎNSCRIERE
Unitatea şcolară
Adresa unităţii şcolare (localitate, stradă, număr, judeţ, cod poştal)
_______________________________________________________________________________________________
Telefon școală/cadru didactic _____________________________________________________
Nume cadru didactic participant____________________________________________________
Specialitatea___________________________________________________
Clasa/grupa____________________________________________________
Adresa e-mail_________________________________
Formularul de înscriere se va expedia de către cadrul didactic îndrumător odată cu lucrările participante (elevi și/sau profesori), până la data de 18.04.2016
Învăţământ preşcolar: …………………………………
Învăţământ primar: …………………………………
Nume și prenume elev/cadru didactic participant |
Secținea |
Clasa |
1. |
|
|
2. |
|
|
ANEXA 2
ANEXA 3
FIȘĂ DE ÎNSCRIERE LA SIMPOZION
”PAȘTELE LA ROMÂNI”
Ediția a III-a
NUME ...............................................................................................................................................................................
PRENUME ........................................................................................................................................................................
SPECIALIZAREA ..............................................................................................................................................................
INSTITUȚIA ........................................................................................................................................................................
TITLUL LUCRĂRII ..............................................................................................................................................................
ADRESA de E- mail ...........................................................................................................................................................
Propus de: coanita | 29.02.2016 08:30 | 3266 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.