Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Potop de examene: Din anul scolar 2013/2014 vor fi evaluari nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a

"Este vorba de sistemul de evaluare periodica, evaluarea la clasa a II-a, la  clasa a IV-a si la clasa a VI-a. Este o idee veche, nu am venit eu cu ea la Ministerul Educatiei,  este o idee pe care institutiile specializate in stiintele educatiei din tara si  din strainatate o studiaza de ani de zile, iar principalul motiv pentru care trebuie sa introducem aceasta  evaluare este acela ca noi, in sistemul nostru de educatie, pana la clasa a  VIII-a nu avem nicio evaluare de sistem. Evaluarea nationala este prima evaluare  dupa ani buni de scoala.

Sa nu ne miram cand constatam ca 25 la suta din copiii nostri nu reusesc sa  ia nota 5 la doua examene. Ma rog, nu sunt usoare, dar nu sunt nici grele, sunt  examene de evaluare nationala, matematica si romana, de la sfarsitul clasei a  VIII-a", a declarat ministrul  Educatiei.

El a spus ca in absenta unor verificari si evaluari de sistem este imposibil  sa fie facute "calibrari de sistem", iar prin introducerea evaluarilor nationale  si la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a se poate urmari mai bine cum evolueaza  fiecare elev, dar si daca si unde sunt probleme la nivel de scoala, de clasa sau  de elev.

"Acest sistem va deveni standard incepand cu anul scolar 2013/2014. Prin urmare, dupa cativa ani de gradinita, dupa clasa pregatitoare, dupa clasa I, ajungem in clasa a II-a si putem sa vedem care este nivelul elevilor, iar informatiile respective le putem folosi pentru a vedea unde avem vulnerabilitati, unde sunt probleme, la nivel de scoli, la nivel clase, chiar la nivel de elev in raport cu ceilalti elevi", a explicat Remus  Pricopie.


Sursa: www.9am.ro



Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 20.08.2013 23:26 | 8947 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (10)

0 0

24.08.2013 22:05 minimarinica

De 20 şi ceva de ani la conducerea învăţământului s-au perindat mulţe personaje, pe care, pentru a nu le jigni, le spun doar că sunt din gaşca ANALFABEŢILOR. (Domnul Marga a fost singura excepţie.)
Fiecare dintre ele au vrut să demonstreze că modernizează învăţământul şi au reuşit să îl îngroape tot mai mult...
Învăţământul nostru a beneficiat de GROPARI, ABRAMBURICI, MINIŞTRII fără studii, etc...
Nu ne putem bucura că "AU FOST"! Ei sunt şi vor rămâne pe poziţii la fel de înalte, deoarece sunt nişte RELE ale noului nostru sitem social, sistem bazat numai pe astfel de GUNOAIE. Ele (GUNOAIELE) nu pot fi înlăturate deoarece constituie BAZA societăţii noastre de acum. Dacă distrugi baza, cade totul, iar asta nu se poate decăt cu sacrificii imense din partea societăţii noastre, care este sătulă de sacrificii...
ANALFABEŢII ce au dirijat evoluţia învăţământului, au ţinut morţiş să arate că fac ceva... precum copiii care nu au văzut OLIŢA!
Nimeni din cei situaţi "la nivel înalt" dintre cei ce trebuiau să tragă nişte conculzii în urma impuselor "testări iniţiale" nu a conştientizat că a fost o "frecţie la piciorul de lemn al vecinului". Dacă nota acordată la un test nu conteză la medie (nu se ia în consideraţie), elevii tratează testul respectiv aşa cum tratează politicienii noştrii analfabeţi, pe profesori: CU SCÂRBĂ!
Culmea prostiei celor ce au aprobat aşa ceva (testările la clasele II, IV, VI) este că au impresia că vor schimba ceva!
Adevărul este că aceşti analfabeţi ce conduc învăţământul, din ură faţă de profesori, caută NON STOP să le dea cât mai mult de lucru. Aşa speră ei probabil că marea majoritate a profesorilor vor face infarct înainte de a ajunge la pensie (culmea este că au puţinică dreptate!).
Ei nu ştiu că orice profesor care se respectă, oricum dă şi teste iniţiale, şi teste finale, le analizează şi îşi conduce activitatea în funcţie de aceste rezultate. Dar poţi da aceste teste când este cazul, în funcţie de clasă, să NOTEZI aceste rezultate (CELE FINALE ÎN CATALOG!!!!) şi, MUSAI să le polularizezi!!!! Chiar şi pe internet!!!
Iniţiezi astfel o competiţie între elevi, îi conştientizezi pe părinţi de nivelul copiilor lor (nivel ce nu poate fi contestat sau modificat ca în cazul propus de "iubiţii noştrii diriguitori" care propun ascunderea rezultatelor pentru ca, după cum spun ei printre cuvinte, tâmpitul să rămână anonim!).

De ce să dăm impresia că un elev de nota 4 este pe picior de egalitate cu cel de nota 10? Doar pentru că ACUM în societatea noastră conduc excrocii, analfabeţii, hoţii, (aici ar mai fi de scris cam multe cuvinte care să descrie ELITA societăţii noastre, dar nu continui deoarece consider că sunt cunoscute)?
Dacă se ascunde rezultatul evaluării se deschide portiţa MITEI!
De fapt cred că acesta este SCOPUL FINAL al acestor evaluări!
Când vom putea să spunem adevărul în faţă, măcar în învăţământ?!!!!

0 0

26.08.2013 13:36 oana_iloae

Probleme multe genereaza aceasta evaluare si pentru profesori, si pentru elevi, si pentru parinti, si pentru televiziuni. Copiii nu sunt motivati social, e o lipsa totala de perspectiva. Invata,muncesc, scot rezultate la evaluari... dar te intreaba pentru ce... tata are facultate si e sofer, mama e in Italia... O alta categorie de parinti pun o presiune mare pe copii pentru rezultate si investesc in ei bani si sperante in dorinta de a prinde in strainatate o bursa de studiu. in AMBELE cazuri e disperare. La Tv adesea vedem persoane si personaje agramate si anagramate care nu stiu sensul cuvintelor, nu stiu sa faca acordul dintre subiect si predicat, dar dezbat indelung cum isi fac sau nu isi fac profesorii treaba.

0 0

26.08.2013 13:49 oana_iloae

Ni se cere sa fim corecti, performanti, un model. Credeti ca se poate? Cand esti conditionat de fonduri ale parintilor pentru multe... cel care plateste comanda am auzit la o sedinta cu parintii; performanta? Da, exista, dar lucram cu materia cenusie a "clientului" si nu toata lumea are material pentru performanta [sa numai vorbim de faptul ca gradatiile de merit acopera doar performanta olimpica etc]... Model... cum pot fi eu model cand asigurarea mea medicala nu acopera sa-mi repar dantura? Cand salariul e atat de nevoias ca banca-mi zice ca nu pot primi credit pentru o casa? Cand copilul meu ma intreaba de ce nu am ales alta meserie sa avem si noi bani? Suntem la inceput de toamna si asteptam cu drag noile programe pentru evaluari si toate cate ne-or fi date...

0 0

26.08.2013 22:36 crirodica

Stimata Minimarinica,
Am citit cu interes comentariul facut pe marginea acestui articol si nu am putut sa nu remarc stilul ,,academic" in care te exprimi. Iti respect dreptul de a avea o opinie, insa consider ca nu te detasezi in niciun fel de cei pe care ii numesti ANALFABETI atata timp cat scrii de doua ori ,,nostrii" cu doi de ,,i" (prima data am crezut ca ai scris gresit din cauza vitezei, dar cand ai repetat greseala am avut certitudinea ca faci parte din grupul lor). Bine ca nu ai ajuns si tu ministrul invatamantului! Sau poate cine stie? Doamne fereste!
Toate cele bune!

0 0

27.08.2013 22:25 minimarinica

Doi de "i" în plus pe o pagină nu este chiar aşa de rău, dacă se compară cu faptul că autoarea textului anterior (învăţătoare!!!) nu a auzit de diacritice...

0 0

28.08.2013 12:14 Sorina1902

Frumos va sta sa va improscati cu noroi!!! Halal exemplu pentru elevi! Si va mai numiti cadre didactice? Mi-e rusine!!!!

0 0

28.08.2013 18:53 cioaba_ana

Este adevărat ca majoritatea dintre noi îşi desfăşoară activitatea aşa cum trebuie la clasă şi că evaluează elevii şi-şi autoevaluează munca prin aceste testări iniţiale şi de care or mai fi.
Testările naţionale înseamna altceva. Nu se dau pentru a acorda copilului o notă, nici pentru a se realiza o ierarhizare a claselor, a şcolilor sau a învăţătorilor. Daca cititi metodologiile de aplicare ale Evaluărilor naţionale, veţi înţelege foarte bine care este scopul lor. Nu trebuie să vă speriaţi nici d-voastră, nici elevii, nici părinţii.
Pentru a cunoaste mai bine ce înseamna aceste evaluări citiţi:

Ordin nr. 6584/20.12.2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare și administrare a evaluării elevilor la finalul clasei a IV-a

Ordin nr. 6576/20.12.2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare a evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a

0 0

28.08.2013 20:33 floreanandrei

Din păcate, şi acest ministru îşi propune să descopere apa caldă.
Evaluarea elevilor s-a făcut dintotdeauna.
Oare ce sun tezele, lucrările de control ?
Eu îi propun ministrului să se ocupe de salarizarea profesorilor, care sunt cel mai prost plătiţi bugetari.

0 0

28.08.2013 23:32 minimarinica

Pentru "masterandul":
Ca să nu-ţi fie ruşine, comentează subiectul, nu ceea ce au comentat ceilalţi!
Ai ceva laudativ de spus despre acest subiect? (Cred că ai fi unicul din România. Nici cei ce au propus subiectul conversaţiei nu sunt de acord cu propunerile aestea idioate. Şi, aproape sigur, cei care au luat aceste "măsuri" habar nu au ce înseamnă ele şi la ce consecinţe conduc.)
Vai de noi, vai de ei (aici "ei" însemnă elevii nevinovaţi asupra cărorora prostia incomensurabilă* a iubiţilor noştrii diriguitori din învăţământ, lasă cicatrici urâte pentru toată viaţa)!

* - în sensul: colosal, enorm, imens, nemărginit, nemăsurat, nesfârșit, vast.

0 0

04.09.2013 13:52 georginmarcela

Problema nu sunt evaluarile. Problema este faptul că se cere si nu se pregatește aceasta cerere. Ne-am obișnuit sa așteptam să ni se ceară si ei să nu pregătească această cerință. M-aș bucura sa primesc mapa de documente, cerinte ale ministerului la început de an, să primesc manuale noi...să fie totul organizat din timp, nu sa le vină idei spre toamnă și să existe scuza...nu am avut timp. Când ne-au taiat salariile s-a rezolvat imediat și nu am avut voie să comentăm...a fost pentru binele țării.
DE CE NU SE ORGANIZEAZĂ DIN TIMP?
Ei ce calificative primesc pentru anul școlar trecut?
Unde sunt promisiunile lor?
Pâna acum de ce nu au pregatit grila de salarizare?
Eu știu că atunci când cer ceva unui elev trebuie să-i dau întâi!
Nu e firesc așa? De ce nu vad educatia în alte țări? E prea înaltă granița?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

53 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN