,,Povesti de viață , povești educative,,
Nume proiect: ,,Părinți model, copii la fel,, cuprins în CAER 2024
Organizatori: Școala Gimnazială Specială nr.4 BUCUREȘTI
Condiţii de participare: Lucrări originale care să reflecte cunoașterea elevilor și a locurilor vieții Redactarea lucrărilor - lucrarea propriu-zisă se va face în Word , cu caractere româneşti, titlul va fi scris cu majuscule (TNR 14, lucrarea se va scrie obligatoriu
Perioadă înscriere: 17.05.2024 - 30.06.2024
Perioadă desfăşurare: 08.01.2024 - 31.08.2024
Regulament simpozion,,Povești de viață-povești educative,,Ediția a VII-a
în proiectul regional ,,Părinți model,copii la fel,, -2024
Activitatea finală-publicarea revistei ,,Povești de viață-povești educative,,
ARGUMENT O poveste este o concluzie a unei experiențe de viată . Fiecare părinte poate contribui la patrimoniul educativ, oferind copiilor lui și ai lumii întregi , o poveste auzită la părinții sau la oamenii pe care i-a cunoscut în lumea în care a crescut,despre locul său natal. Lumea interioară a copiilor este una plină de mister şi complexitate. Deşi sunt mici, au şi ei temeri, nevoi, emoţii ,frustrări…Ne întrebăm de multe ori de ce oamenii mari nu reuşesc să-i înţeleagă pe copii. Poate pentru că nu au găsit un limbaj comun. Uneori un simplu desen îţi poate dezvălui multe lucruri pe care nu le ştiai. Dacă pătrunzi în sufletul copilului poţi apoi, prin intermediul poveştilor bine alese, să-i elimini temerile, să-i redai încrederea în sine, poţi corecta ceea ce pare a fi greşit în comportamentul lui, sau poţi să-i readuci zâmbetul pe buze.
Povestea este un limbaj inițiatic. Trăsătura definitorie care face ca o poveste să fie terapeutică (tămăduitoare) constă în faptul că aceasta reprezintă un model al împlinirii de sine, al atingerii scopului (chiar al fericirii). Scopul poveştii terapeutice este să-i evidenţieze copilului anumite aspecte ale situaţiei problematice în care se află şi pe care îi este greu să le perceapă, şi să ofere posibilităţi de rezolvare, creative. De aceea povestea, atent aleasă, îl poate ajuta să găsească şi să recunoască formularea exactă a stării, experienţei lui şi să adopte soluţiile personajelor din povestea respectivă. Acest lucru îl ajută să capete încredere în sine şi chiar să se vindece de efectul anumitor experienţe neplăcute din prima copilărie.
Scopul: Proiectul îşi propune să realizeze exerciții de consiliere a părinților și copiilor în vederea remedierii comportamentelor deficitare și oferirea unor soluții, modele de viață armonioasă. Simpozionul reunește în paginile unei cărţi electronice cele mai valoroase ” poveşti de viață”, în acest an, tema centrală fiind ,,Recunoștința, un sentiment salvator ,, iar participanții centrali vor fi elevii. Vom expune în INTUITEXT lucrarea, în scopul utilizării de către toţi doritorii de remediere emoţională în rândul copiilor cu probleme de acest fel.
Grupul țintă: părinții, elevii și profesorii de la școlile partenere și din comunitatea Didactic
Obiective: Prezentarea în scris/compunere a unor poveşti de viață despre modul în care copiii trăiesc sentimentul recunoștinței față de unul sau mai mulți binefăcători din viața lor; -Realizarea unui schimb de experienţă între cadrele didactice care se confruntă cu probleme emoţionale în rândul copiilor; Crearea unei ”baze de date” cu posibilele tulburări emoţionale ale copiilor şi multiple modalităţi de remediere a lor; Realizarea unei cărţi în format electronic cu poveştile terapeutice create de participanţi având ISBN în parteneriat cu CCD; Realizarea unei expoziţii - concurs cu desene ce reprezintă recunoștința lor față de o persoană sau grup așa cum pot să o reflecte;
Sectiunea I -elevi -compuneri pe tema: ,,Recunoștința, un sentiment salvator,,
Secțiunea II A.-elevi și prof:Povestea unui colț de lume/legenda unor locuri în care am trăit;
II.B.-Povești terapeutice,cu învățătură;/profesori, părinți
Sectiunea III- Studii de caz pe copii cu nevoi speciale/ profesori/părinti,personal didactic:
EVALUAREA CONCURENȚILOR: se emit diplome de participare la proiect/simpozion; , nu s-au emis vreodată premii în acest proiect
GRUP ŢINTĂ: preşcolari, şcolari, cadre didactice , psihologi,logopezi;părinți
DURATA PROIECTULUI:1 dec.2023-31 nov 2024
INVITAŢI: toți cei ce doresc să dăruiască omenirii o lecție de viață sau o amintire colectivă DESFĂȘURAREA SIMPOZIONULUI :Perioada inscriere,trimiterea lucrărilor (studii de caz,legendele locului in care trăim sau povești cu tâlc) in word, pe email: geabau_marilena@yahoo.com; :1 mai- 15 iunie 2024 Perioadă corectare: 16 VI-25 VII.2024 Perioadă pregătire pentru tipar 26VII-26VIII 2024 Lansare culegere povești in format electronic- 30 august 2024-le veți găsi la secțiunea reviste în didactic.ro după ce vor primi ISSN de la Biblioteca Națională
RESPONSABILI : Scoala Gimnaziala Speciala nr 4 din Bucuresti,CCD București COORDONATORI:prof: Geabău Marilena, Popa Sorin Valentin, Sava Cristian, Sava Elena, ECHIPA DE PROIECT: profesorii din Scoala Gimnaziala Speciala nr 4 din București Evenimentul se desfășoară on-line iar diplomele le veți ridica împreună cu cartea electronică pe e-mail pentru colegii care participă din țară sau din străinătate. Perioada inscriere,trimiterea lucrărilor (studii de caz,legendele locului in care trăim sau povești cu tâlc) in word, pe email: geabau_marilena@yahoo.com : 1 mai- 30 iunie 2024
Responsabilitățile participanților:Redactarea lucrărilor - lucrarea propriu-zisă se va face în Word , pe format Portrait, pe o singură parte, la un rând, cu margini egale de 20 mm (text aliniat „ justified ”) cu caractere româneşti, titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat; la două rânduri de titlu se va scrie autorul şi instituţia (Times New Roman 12); la două rânduri de numele autorului se începe scrierea textului (Times New Roman 12,lucrarea se va scrie obligatoriu cu diacritice.Nu se acceptă povești care sunt culese din internet ,pentru a primi ISSN e nevoie să creați sau să trimiteți legende ale locului care circulă incă oral, care nu au devenit ,,proprietatea intelectuală ,, a cuiva, fiind deja publicate!
Bibliografia se va scrie la sfârşitul lucrării.Dimensiuni recomandate-studii de caz-2-7pag.
-legende sau povești din locurile in care trăim/ne-am născut-minim o pagină, maxim 7pag.
-compuneri, povești cu tâlc,terapeutice-1-3 pagini, jocuri didactice- oricât e nevoie.
Pentru detalii, vă astept la telefon 0744800408-Geabău Marilena,psihopedagog
Director Scoala Gimnazială Specială nr.4,prof.Popa Sorin Valentin
ANEXA 1
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Simpozion on-line,,POVEȘTI DE VIAȚĂ POVEȘTI EDUCATIVE,,
in proiectul ,,Părinți model,copii la fel,,2024
ediția a VII-A
Numele cadrului didactic : ……………………………………………
Specialitatea: ………………………………………………………...
Unitatea de învăţământ: ……………………………………………..
Localitatea..........................................................................................
Titlul lucrării………………………………………………………
Telefon...........................................................................................
e-mail.............................................................................................
Adresa unde se vor trimite diplomele: pe e-mail
Avertisment-diplomele se validează doar prin atașarea lucrării personale
Interes general | Toate disciplinele | Evenimente
Propus de: Marilena0 | 17.05.2024 23:03 | 1804 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.