Şcoala cu
bune practici

71 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Prima zi de joi din Noiembrie, Ziua internațională împotriva violenței la școală și împotriva bullying-ului

Aproape un miliard de copii din întreaga lume sunt victime ale violenței în fiecare an, în contextul în care școlile și spațiile online dedicate copiilor nu reușesc să îi protejeze pe aceștia de violența fizică și emoțională.

Prima zi de Joi din fiecare noiembrie este dedicată de către țările membre UNESCO Zilei internaționale împotriva violenței și bullying-ului la școală, inclusiv bullying-ului online. Această zi are scopul de a atrage atenția asupra faptului că violența la școală în toate formele ei este o formă de încălcare a drepturilor copiilor și adolescenților la educație, la sănătate și stare de bine. 
 
Această zi este un apel către toate țările membre UNESCO și către toate organizațiile naționale și internaționale relevante de a se implica în prevenirea tuturor formelor de violență care pot să afecteze copiii în spațiile dedicate învățării.
Tema din acest an este “Protejăm, educăm, oferim putere: un apel al elevilor pentru școli sigure și incluzive” și recunoaște importanța perspectivei elevilor în crearea politicilor și strategiilor educaționale. Oferind mai multă putere vocii copiilor, UNESCO încurajează liderii în educație să își îndeplinească datoria de a crea spații de învățare sigure pentru copii, în care aceștia să crească și să exceleze.
 
Cum pot cadrele didactice să contribuie la prevenirea și reducerii violenței în școli?
UNESCO arată că pofesorii au un rol esențial în crearea unui mediu sigur din punct de vedere emoțional și fizic la școală, iar relațiile profesori-elevi reprezintă un element-cheie în prevenirea și reducerea violenței la școală. Cadrele didactice pot de asemenea recunoaște și reacționa la incidentele violente și pot fi persoanele care pot îndruma elevii către servicii de specialitate care îi pot sprijini. În plus, cadrele didactice pot contribui la evaluarea programelor și intervențiilor care au scopul de a preveni violența în școală. Desigur, efectul pe care cadrele didactice îl pot avea asupra violenței școlare este limitat de politicile educaționale, pregătirea profesională, sarcini adiționale și volumul de muncă.
 
Într-un sondaj internațional realizat de UNESCO, 80% dintre profesorii participanți au declarat că este responsabilitatea lor ca elevii să se simtă în siguranță în clasă, în timp ce restul participanților cred că este responsabilitatea conducerii școlii sau a consilierilor școlari. Violența în școală are un impact negativ și asupra profesorilor: 3 din 5 profesori au declarat că violența școlară le afectează activitatea de predare, precum și motivația și satisfacția profesională.
 
Între 75-80% dintre profesorii participanți la studiu cred că au abilitățile necesare de a răspunde la incidentele violente dintre elevi. De exemplu, declară că știu să apeleze la reguli și regulamente școlare, să ofere sprijin elevilor victime ale violenței școlare, să discute cu părinții elevilor implicați în bullying sau să corecteze comportamentele elevilor fără a le face rău. Pe de altă parte, doar 50% dintre profesori se smit pregătiți să acționeze imediat în cazul în care trebuie să oprească un incident violent.
 
Sursa foto: Freepik.com 
 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 07.11.2024 12:56 | 217 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

De ce este necesara tristetea

Echilibrul emotional

Tehnica 5-4-3-2-1 pentru copii

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 7 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

199 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN