Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECT 1 IUNIE

CONCURS DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI PLASTICĂ-BILINGV Activităţile se vor organiza pe următoarele secţiuni: • secţiunea I – Creaţie literară - versuri şi proză-în limba română și engleză; • secţiunea II – Artă plastică – pictură; • secţiunea III – Benzi desenate • secţiunea IV - Prezentări Power Point

Nume proiect: COPILĂRIA-INIMA TUTUROR VÂRSTELOR ediţia a II-a

Organizatori: ŞCOALA GIMNAZIALĂ VULTURU, JUD. VRANCEA prof. Pârâiac Nicoleta Daniela prof. Petrea Nicoleta

Condiţii de participare: -se adresează ciclului gimnazial-

Perioadă înscriere: 01.04.2016 - 27.05.2016

Perioadă desfăşurare: 01.04.2016 - 15.06.2016


CONCURS DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI PLASTICĂ-BILINGV

-se adresează ciclului gimnazial-

1. INFORMAŢII DESPRE APLICANT

Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante: ŞCOALA GIMNAZIALĂ VULTURU

Com. VULTURU, Jud. VRANCEA

Adresa completă : COM.VULTURU, JUD. VRANCEA

Nr. de telefon/fax: 0237 240 274

Site şi adresă poştă electronică: @yahoo.com

Persoane de contact: Prof. PÂRÂIAC NICOLETA DANIELA-danaparaiac@yahoo.com-0762896332/Prof.PETREA NICOLETA-nicpoll@yahoo.com-0768668040

  1. INFORMAŢII DESPRE PROIECT

B.1. Titlul proiectului: Expoziţie – concurs « Copilăria – inima tuturor vârstelor »

Tematica anului acesta: Amintiri din copilărie

B.2. Categoria în care se încadrează proiectul: cultural - artistic

 

  1. REZUMATUL PROIECTULUI

Expoziţie – concurs ,, Copilăria – inima tuturor vârstelor,,

Activităţile se vor organiza pe următoarele secţiuni:

  • ·         secţiunea I – Creaţie literară - versuri şi proză-în limba română și engleză;
  • ·         secţiunea II – Artă plastică – pictură;
  • ·         secţiunea III – Benzi desenate
  • ·         secţiunea IV - Prezentări Power Point

.

1. Promovarea proiectului

2. Înscrierea şi primirea lucrărilor

3. Organizarea expoziţiei

4. Evaluarea şi mediatizarea rezultatelor

  1. PREZENTAREA PROIECTULUI

ARGUMENT

Copilăria a fost și va rămâne tărâmul tuturor viselor și a descoperirilor. Coronițele din păr, jocul de-a mijatca prin te miri ce văgăuni, altercațiile cu alți copii pentru o jucărie, fuga nebună pe pajiști, câinii vecinului lătrând, prinzându-ne la furat cireșe… copilăria este cea mai frumoasă și cea mai ușoară etapă a vieții, când ai totul pus pe masă, doar să vrei să întinzi mâna.

Copilăria reprezintă o stare sufletească ce poate sălășlui permanent în viaţa noastră, este poate cea mai frumoasă etapă a vieţii,de care ne amintim cu drag, inocenţa şi naivitatea facând din copilărie o lume fericită, înconjurată de bine şi apărată de puritate.

Din punct de vedere al formării individului, copilăria, este etapa învățării de la zero, etapa formării caracterului și a dezvoltării anumitor aptitudini. Această etapă este influențată de mai mulți factori: familia, cercul social, informația oferită, educația.

Urmărind modul în care sunt reflectate valorile în societate, dar şi realităţile socio-umane şi intelectuale întâlnite în viaţa de zi cu zi, constatăm nevoia organizării de activităţi care să-i mobilizeze pe elevi în realizarea unor creaţii literare proprii, să le cultive sentimentul „frumosului”.

Prin acest proiect încercăm să insuflăm elevilor noştri dorinţa de a fi mai buni, mai curati,de a-și da frâu liber imaginației, de a-și dezvolta anumite aptitudini și înclinații spre știință sau artă.

Proiectul” are menirea de a reuni copiii şi cadre didactice din toate colţurile ţării, de a crea legături durabile, prietenii unite sub acelaşi ţel.

Elevii înscrişi în proiect, se vor manifesta prin lucrări practice şi plastice realizate cu interes și dăruire.

Lumea copilăriei, cu valorile sale, oferă copiilor posibilităţi de a crea, la nivel literar, plastic şi nu numai, lucruri minunate, unice care să le pună în valoare creativitatea. Să încercăm să înţelegem această lume minunată, să le cunoaştem dorinţele, să-i lăsăm să-şi îndeplinească în mod plăcut şi util culoarea copilăriei prin intermediul limbajului literar şi plastic.

SCOPUL

Afirmarea şi stimularea potenţialului creativ al elevilor prin intermediul artelor plastice şi literaturii;

OBIECTIVE SPECIFICE:

  • Ø  promovarea creativităţii şi originalităţii în demersul didactic;
  • Ø  popularizarea experienţei cadrelor didactice participante;
  • Ø  realizarea unui schimb de experienţă între şcoli;
  • Ø  stimularea creativităţii elevilor în domeniul artistico-plastic;
  • Ø  valorificarea valenţelor creative ale elevilor;

DESCRIEREA GRUPULUI ŢINTĂ

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul elevi din învăţământul gimnazial; cadre didactice îndrumătoare, din şcolile participante la activităţile din cadrul proiectului.

DURATA PROIECTULUI

 

Proiectul se derulează în perioada 1 aprilie 2016 – 15 iunie 2016


CRITERII DE EVALUARE:

Literatură:

-          Profunzimea şi complexitatea mesajului transmis prin poezie/proza;

-          Calitatea exprimării literare (utilizarea elementelor stilistice, a celor prozodice etc.);

-          Utilizarea limbii literare (stil şi vocabular adecvat, nuanţarea exprimării etc.);

-          Utilizarea semnelor diacritice.

 

Arte plastice:

-          Originalitate;

-          Tehnica folosită;

-          Cromatica;

 

Power point:

-          Originalitatea materialului prezentat: melodie, design, efecte.

 

REZULTATE AŞTEPTATE

  • Acest concurs are menirea să stimuleze interesul elevilor pentru creaţia literară şi artistico-plastică;
  • Expoziţia cu lucrări de artă plastică va fi vizitată de toţi elevii şcolii noastre şi de către alţi elevi din comună;
  • Lucrările elevilor vor fi publicate în revista școlii;
  • Activitatea ca fi prezentată ca model de activitate extracurriculară.

MODALITĂŢI DE EVALUARE

 

  • Juriu va fi format din cadre didactice din şcoală;
  • Se vor stabili criterii unice de evaluare, avându-se în vedere aprecierea originalităţii, autenticităţii,       creativităţii, ingeniozităţii cu care au fost realizate creaţiile literare şi plastice;

 

INDICATORI DE PERFORMANŢĂ

 

  • Numărul participanţilor şi gradul de implicare efectivă;
  • Colaborarea cadrelor didactice implicate în proiect;
  • Impactul acestuia asupra elevilor din şcoală, cadrelor didactice, comunităţii;

 

 

BENEFICIARII PROIECTULUI:

 

  • direcţi: elevii din învăţământul primar şi gimnazial; cadrele didactice
  • indirecţi: comunitatea locală.

SUSTENABILITATEA PROIECTULUI

  • implicarea comunităţii locale şi în alte activităţile şcolii;
  • iniţierea de proiecte de parteneriat cu şcoli din alte zone;
  • realizarea unui reportaj despre activitatea organizată, a unui colaj de fotografii şi a unei expoziţii .

PROMOVARE, MEDIATIZARE ŞI DISEMINARE

 

  • ·         prezentarea calendarului activităţilor la afişierul şcolii;
  • ·         popularizarea rezultatelor obţinute;
  • ·         realizarea unui reportaj de către elevii – reporteri;
  • ·         expunerea fotografiilor realizate pe parcursul activităţii;
  • ·         publicarea rezultatelor proiectului în revista şcolii;
  • ·         prezentarea proiectului la nivelul comisiei metodice;
  • ·         mediatizarea proiectului pe site-uri specializate și în presa locală;

PARTENERI:

  • Primăria comunei Vulturu
  • Căminul Cultural al comunei Vulturu

REGULAMENT DE ORGANIZARE

 

Tematica anului acesta: Amintiri din copilărie (a voastră)

 


Creaţiile literare (poezii, compuneri, eseuri etc.) vor fi scrise pe foaie A4, Times New Roman, 12, la distanţă de un rând, cu diacritice alb-negru . La sfârşitul fiecărei poezii sau compuneri se trec: numele şi prenumele elevului, clasa, şcoala, numele şi prenumele cadrului didactic îndrumător şi vor fi trimise atât în format electronic pe adresa de e-mail danaparaiac@yahoo.com; nicpoll@yahoo.com, cât şi în colet alături de celelalte lucrări.

Creaţiile artistice (pictură, benzi desenate) vor fi realizate în tehnică de lucru și suport la alegere. Pe spatele fiecărei lucrări se va specifica titlul lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa, îndrumătorul, şcoala, localitatea, judeţul.

Prezentările Power Point vor cuprinde 10-15 slide-uri; se punctează originalitatea. Lucrările copiate de pe internet vor fi descalificate. Fiecare prezentare va cuprinde şi: numele şi prenumele elevului, şcoala, clasa, localitatea, judeţul, cadrul didactic îndrumător

Un cadru didactic poate participa cu maxim 3 lucrări, indiferent de secţiunea la care participă.

În plic alături de lucrările copiilor trimiteţi şi un plic A4 autoadresat (timbrat cu timbru de 4 lei pentru expedierea diplomelor) .

 

Expedierea lucrărilor se va face până la data de 27 mai 2016, împreună cu fişa de înscriere, prin poştă pe adresa: Şcoala Gimnazială Vulturu ( Prof. Pârâiac Nicoleta Daniela ), comuna Vulturu, judeţul Vrancea, cu menţiunea PENTRU CONCURSUL ,, COPILARIA-INIMA TUTUROR VÂRSTELOR ,,

Jurizarea va fi realizată de către specialişti ai instituţiei organizatoare. Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiune pentru fiecare grupă de vârstă(clasele V-VI și clasele VII-VIII). Diplomele vor fi trimise până la sfârșitul anului școlar.

Lucrările înscrise în concurs nu se restituie.

Criterii de selectare a lucrărilor: originalitate, creativitate.

Se va organiza o expoziţie cu lucrările participanţilor pe data de 1 iunie 2016 la Şcoala Gimnazială Vulturu, comuna Vulturu, jud. Vrancea.

 

Persoane de contact

 

Persoane de contact: Prof. PÂRÂIAC NICOLETA DANIELA-danaparaiac@yahoo.com

Prof.PETREA NICOLETA-nicpoll@yahoo.com

 

 


 

 

 

 

Propus de: NicolP | 30.03.2016 22:36 | 2401 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

10 intrebari pentru sfarsitul de an scolar

Motivatia pentru invatare

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (6)

1 0

31.03.2016 17:23 profpopescuiuli

Pot participa si școlile din alt județ?
Care este numărul maxim de elevi pentru un cadru didactic coordonator?
Multumesc

0 0

04.04.2016 14:48 NicolP - Autor

Pot participa si scolile din alte judete. Numarul maxim de lucrari este in nr de 2 pe fiecare grupa de varsta- cate 4 la fiecare activitate.

0 0

01.04.2016 18:11 puer2l

Lucrarea unui elev trebuie scrisa si in limba romana si in engleza?

0 0

01.04.2016 18:12 puer2l

Lucrarea unui elev trebuie scrisa si in limba romana si in engleza?

0 0

04.04.2016 14:37 NicolP - Autor

Lucrarea poate fi in limba romana sau in engleza, la alegere.

0 0

04.04.2016 19:33 puer2l

Multumesc! Vom participa!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN