Şcoala cu
bune practici

71 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiect educațional cu participare națională „ȘI EU ȘTIU, ȘI EU POT!” FĂRĂ TAXĂ DE PARTICIPARE!

Prezentul proiect are ca principal scop promovarea copiilor cu CES și totodată eliminarea discriminării, a stigmatului și a etichetelor aduse, adesea în necunoștință de cauză persoanelor cu cerințe educative speciale. Promovarea copiilor cu CES se va face prin prezentarea sub formă de expoziție a lucrărilor primite în instituțiile de învățământ brașovene (școli, licee, Universitatea Transilvania). Odată cu prezentarea lucrărilor vom aduce informații și detalii despre specificul copiilor cu CES.

Nume proiect: „ȘI EU ȘTIU, ȘI EU POT!” , EDIȚIA a V-a

Organizatori: Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă de Recuperare Hipoacuzici Brașov

Condiţii de participare: SE POT ÎNSCRIE: - Copiii și cadrele didactice din învățământul special (preșcolar,primar și liceal); - Asociațiile și organizațiile nonguvernamentale care interacționează cu copii cu CES; - Copiii cu CES integrați în învățământ

Perioadă înscriere: 26.01.2015 - 08.05.2015

Perioadă desfăşurare: 26.01.2015 - 15.07.2015

% ARGUMENT

Suntem de cele mai multe ori ghidați în modul nostru de a reacționa de stereotipii și prejudecăți preconcepute. Din teama de a nu fi ridicoli sau percepuți greșit, reacționăm conform unor tipare sau șabloane fără a analiza situația reală aflată dincolo de barierele pe care noi înșine le trasăm. Luați de valul cotidian uităm cât de norocoși suntem. Uităm că putem vedea minunățiile naturii, că putem merge și explora lumea, că putem asculta sunetele naturii și a muzicii preferate. Însă, din păcate avem timp să-i ignorăm, să-i condamnăm și să-i etichetăm pe cei care nu știu și nu pot să facă ceea ce pentru noi este firesc. Catalogarea persoanelor cu CES se face rapid iar ei din semeni, sau pur și simplu oameni devin doar o etichetă: ”handicapați”. Stigmatizarea persoanelor cu CES izvorăște din lipsa de educație, de informație, din necunoaștere deplină a ceea ce sunt aceste persoane, a ceea simt, a ceea ce gândesc și pot face aceștia. Verdictul dat fără milă și modul în care sunt privite persoanele cu CES de societatea noastră, de care ei aparțin la fel ca și noi, nu face altceva decât să-i dezumanizeze și să-i facă se simtă inutili sau inadaptați.

Proiectul își propune atât informatizarea, sensibilizarea, cunoașterea specificului persoanelor cu CES cât și înlăturarea stigmatizării și a etichetării acestor persoane.

De aceea, vă propun să arătăm ”normalității” că și copiii cu CES știu, că și copiii cu

CES pot.

% CE ÎȘI DOREȘTE ACEST PROIECT?

ü  Vă adresăm invitația de participare însoțită de regulamentul proiectului;

ü  Vă așteptăm colaborarea și implicarea în cadrul acestuia;

ü  Noi, în calitate de coordonatori, vom merge cu prezentarea lucrărilor primite în instituțiile de învățământul de masă universitar și preuniversitar și le vom prezenta copiilor, elevilor și studenților sub formă de expoziție;

ü  Totodată, vom încerca să sensibilizăm pe cei prezenți prin scopul și obiectivele acestui proiect;

ü  Cei care vizionează expoziția își vor putea împărtăși gândurile în jurnalul proiectului „Impresii și emoții”;

ü  Vom încerca să aducem un plus de informare, de reeducare, de schimbare a etichetelor și prejudecăților aduse persoanelor cu CES;

REGULAMENTUL PROIECTULUI:

% CARE SUNT TAXELE DE PARTICIPARE?

FĂRĂ taxă de participare

% CINE POATE PARTICIPA?

% Copiii și cadrele didactice din învățământul special (preșcolar,primar și liceal);

% Asociațiile și organizațiile nonguvernamentale care interacționează cu copii cu CES;

% Copiii cu CES integrați în învățământul de masă preșcolar, primar și liceal;

 

% CE AM DE FĂCUT??

ü  Realizarea unor lucrări la liberă alegere de către un copil/copii cu CES. Se pot trimite desene, colaje și picturi individuale sau colective în orice format, precum și orice alte creații realizate de aceștia (ex. obiecte decorative sau orice alte creații manuale) din care să reiasă ceea ce acești copii pot, ceea ce acești copii știu;

ü  Pe spatele lucrării trebuie notat cu majuscule pe etichetă: titlul lucrării, autorul lucrării, grupa/clasa, deficiența și gradul deficienței, școala de proveniență și cadrul sau cadrele didactice implicate).

ü  Odată cu trimiterea diplomelor atașați:

-          Fișa de înscriere

-          Acordul de parteneriat semnat și ștampilat de unitatea de învățământ a dumneavoastră. Vă rog să nu mai modificați aspectul acordului de parteneriat atașat.

% UNDE TRIMIT LUCRĂRILE?

DESTINATAR:

CENTRUL ȘCOLAR PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ

DE RECUPERARE HIPOACUZICI (CSEIRH Brașov)

Str. Aurel Vlaicu nr. 26 bis

Localitatea: Brașov

Județ: Brașov

Cod: 500178

% CARE ESTE PERIOADA DE DESFĂȘURARE?

ü Trimiterea lucrărilor: 26.01.2015 - 08.05.2015

ü Expedierea diplomelor: 30.06.2015 - 15.07.2015

% PRECIZĂRE:

DIPLOMELE SE VOR TRIMITE ON LINE PE ADRESA DE E-MAIL PRECIZATĂ ÎN FIȘA DE ÎNSCRIERE

% SCOPUL PROIECTULUI:

Conștientizarea elevilor din învățământul de masă că, în ciuda diferențelor dintre ei, copiii cu CES simt, știu, pot, că merită tratați cu înțelegere și respect, acordând astfel drepturi și șanse egale tuturor pe toate planurile de integrare.

% OBIECTIVELE PROIECTULUI:

1. Pentru copiii și cadrele didactice din învățământul special:

% Dezvoltarea gustului estetic și a sensibilității pentru valorile artistice;

% Dezvoltarea motivației, voinței, imaginației și a creativității;

% Dezvoltarea stimei de sine, a încrederii în forțele proprii și totodată a personalității lor;

% Dezvoltarea capacității de relaționare și afirmare socială precum și a spiritului de echipă;

% Dezvoltarea relației elev-elev/ profesor-elev;

% Crearea unor noi șanse de integrare emoțională, socială și educațională;

% Implicarea cadrelor în activități care au ca scop promovarea și reabilitarea socială a copiilor cu CES.

 

2. Pentru copiii și cadrele didactice din învățământul de masă:

% Dezvoltarea capacității de empatizare față de nevoile și caracteristicilor copiilor cu CES;

% Implementarea de noi posibilități de abordare și relaționare cu aceștia;

% Înlăturarea unor prejudecăți că persoanele cu CES sunt inferiore lor;

Conștientizarea preșcolarilor și elevilor din învățământul de masă de faptul că acești copii merită să fie cunoscuți, înțeleși, ascultați și respectați ca orice altă ființă umană

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: mirfi | 20.01.2015 11:18 | 2024 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

De ce este necesara tristetea

Echilibrul emotional

Tehnica 5-4-3-2-1 pentru copii

Echilibrul emotional

Comentarii (4)

0 0

22.01.2015 09:53 lazaroiu_mariana

De unde descarcam acordul de parteneriat?

0 0

22.01.2015 12:10 mirfi - Autor

Buna ziua! In josul paginii in stanga exista butonul „descarcati”. Se va deschide un fisier cu formatul proiectului depus la ISJ Brasov, care in ultimele doua pagini are tiparit fisa si acordul de parteneriat. Multumim pentru interesul acordat in vederea participarii la acest proiect si va asteptam lucrarile cu mare drag.

0 0

23.01.2015 10:16 lazaroiu_mariana

Verificati va rog fisierul ,,descarcati", pentru ca ultimile 2 pagini contin devizul estimativ si raportul celor 4 editii anterioare. Asa apare la mine.

0 0

24.01.2015 15:59 mirfi - Autor

Da, mulmumesc pentru observatie. Din pacate, am gresit incarcarea materialului corect. Trimiteti-mi un mail cu cererea de acord de parteneriat pe adresa danielagradinar@gmail.com si va voi trimite materialele cu pricina. Nu-mi ramane decat sa republic anuntul de pe site-ul didactic cu fisierul corect. Multumesc pentru intelegere. Succes in munca depusa alaturi de acesti copilasi si multa sanatate.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN