Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiect judetean DREPTURILE OMULUI -DREPTURILE MELE inscris in CAE judetean la pozitia 95

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

A. INFORMATII DESPRE APLICANT

Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante: Şcoala Generală” I.G.Duca” Petroşani

Adresa completă: Str. Şt. O. Iosif, nr. 4, Petroşani, Hunedoara

Nr. de telefon/fax: 0254/542342

Site şi adresă poştă electronică: http://igducapetrosani.scoli.edu.ro

e-mail: igduca_petrosani@yahoo.com

Coordonatori: Prof.Gîrjob Elena

Prof. Avram Alina
Prof. Hadadea Karina

Echipa de proiect :

Prof. Pruteanu Smaranda

Prof. Maracu Rodica

Prof. Hoarcă-Codrea Alina

Prof. Pop Maria
Prof. Pătraşcu Adela



B. INFORMAŢII DESPRE PROIECT

 

Titlul proiectului: Drepturile omului- drepturile mele”

Categoria în care se încadrează proiectul: cetăţenie democratică

Termen de derulare: septembrie 2011 - ianuarie 2012

 


C. PREZENTAREA PROIECTULUI

 

Argument

 

În mod tradiţional, şcoala este locul de transmitere a cunoştinţelor, de formare a competenţelor cognitive, de descoperire şi înţelegere a sensului vieţii şi a lumii care ne înconjoară, de înţelegere a raporturilor cu ceilalţi şi cu noi înşine. Scoala trebuie să profileze caractere, să-i educe tânărului plăcerea de a învăţa, dorinţa de a reuşi şi de a face faţă schimbărilor societăţii. În acest context, a vorbi despre drepturile copilului acolo unde ne asteptăm să găsim cele mai bune condiţii pentru formarea şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii, este o necesitate.

Încă din clasele primare , elevul în cadrul orelor de educaţie civică însuşeşte cunoştinţe referitoare la o societate democratică , ca mai apoi , în ciclul gimnazial şi cel inferior al liceului , să-şi formeze deprinderi în exersarea unor practici specifice modului de existenţă şi de manifestare ale cetăţeanului într-o democraţie .

„Drepturile omului ne privesc pe noi toţi ” este unul dintre sloganurile care promovează sensibilizarea publicului spre drepturile omului , dar pentru a concretiza conţinutul acestui slogan este nevoie de o activitate constantă prin care profesorii , împreună cu elevii , pot încerca să construiască o societate fondată pe drepturile omului .

 

Scop

 

Stimularea potenţialului creator al copiilor cu aptitudini artistice, tehnice, literare sau plastice, în vederea cunoaşterii şi promovării drepturilor omului.

Obiective specifice:


o Promovarea în rândul elevilor a importanţei cunoaşterii drepturilor omului în societatea româneasca;
o Prevenirea situaţiilor de încălcare a drepturilor omului prin familiarizarea elevilor cu documente prin care se reglementează problematica drepturilor omului;
o Dezvoltarea şi valorizarea la elevi a unor aptitudini prin activităţi crosscurriculare (educaţie plastică, limba şi literatura română, cultură civică, tehnologia informaţiei)

Grupul ţintă:1. beneficiari direcţi – elevi, profesori implicaţi în proiect;

2. beneficiari indirecţi – părinţi, alte cadre didactice, membrii ai comunităţii;

Parteneri:

  • ·
  • ·
  • ·

 

Descrierea activitatilor:

 

1.  Postarea concursului pe site-ul şcolii http://igducapetrosani.scoli.edu.ro

2.  Realizarea diseminarii proiectului în presa locală
3. Postarea regulamentului concursului pe site-ul: www.didactic.ro şi http://isj.hd.edu.ro
4. Înregistrarea participanţilor pe baza Fişei de înscriere
5.  Constituirea unui juriu de specialitate
6.  Evaluarea materialelor de concurs de către juriu şi stabilirea câştigătorilor
7. Postarea materialelor de concurs premiate(eseuri, desene, afişe) pe site-ul şcolii şi expedierea prin poştă către câştigători şi participanţi a diplomelor şi a unor materialelor informative
8.  Desfăşurarea sesiunii de comunicări ştiinţifice şi organizarea unor expoziţii  la nivel local cu participarea mass-mediei locale

Resurse umane: elevi, profesori, părinţi, membrii ai comunităţii;

Resurse materiale: hârtie xerox, imprimantă,copiator, toner, panouri, pliante,calculator,CD-uri, pixuri, video-proiector.

Rezultate aşteptate :

  • · Cunoaşterea obiectivelor proiectului şi participarea conştientă la realizarea lor a membrilor grupului ţintă;
  • · Promovarea drepturilor omului;
  • ·
  • ·

 

Modalităţi de evaluare: diplome, expoziţie cu lucrările elevilor, mape de prezentare a concursului.

Impactul implementării proiectului

 

  • Consolidarea relaţiilor dintre cadrele didactice din şcolile implicate;
  • O mai bună cunoaştere a drepturilor omului;
  • Implicarea membrilor comunităţii în activităţi comune;
  • Îmbogăţirea experienţelor didactice.

Asigurarea continuităţii proiectului

 

Proiectul este viabil şi reprezintă un prim pas făcut în sensul desfăşurării şi a altor activităţi

comune care au ca scop cunoaşterea şi promovarea drepturilor omului ca valoare umană şi europeană.

Diseminarea: articole în mass-media locală, diplome, discuţii cu participanţii la eveniment, rezultatele sondajului de opinie publicate în revista şcolii „Educaţia”.

Propus de: alinaavram | 25.10.2011 01:34 | 4252 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

10 intrebari pentru sfarsitul de an scolar

Motivatia pentru invatare

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN