Raportul privind Implementarea Statutului Elevului la nivel Național (RISEN)
Raportul cuprinde concluziile chestionarelor completate de 8699 de elevi din întreaga țară, dintre care 41% au fost elevi din învățământul vocațional, profesional și tehnic, special, gimnazial și a celor din mediul rural.
Iată principalele concluzii ale raportului:
- 35,39% dintre respondenți consideră că stilul de predare al profesorilor de la clasă corespunde necesităților acestora, putând fi caracterizat drept „modern” sau „adecvat”.
- în ceea ce privește disciplinele din curriculumul la decizia școlii, la întrebarea „Câți elevi se simt constrânși să aleagă opțiunile impuse de profesori?”, nu mai puțin de 79,54% dintre aceștia au simțit o constrângere la un anumit nivel în sensul exprimării opțiunii cu privire la disciplinele aparținând CDȘ.
- aproape jumătate dintre elevi (49%) consideră că sunt evaluați subiectiv. Dintre aceștia, conform răspunsurilor date, doar 41% și-au exercitat cel puțin o dată dreptul de a contesta rezultatele evaluărilor scrise. Dintre cei care au contestat rezultatele evaluărilor scrise, 56% consideră că au fost îndreptățiți în urma contestației. 78% dintre elevii care au contestat rezultatele evaluărilor au declarat că au observat ostilitate din partea profesorului respectiv.
Citiți continuarea articolului pe SuntPărinte.ro.
*Sursa foto: Pixabay.com
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: SuntParinte_ro | 20.11.2018 10:45 | 748 vizualizări
Aflați mai multe despre SuntParinte.ro
Repetarea unui an școlar. Ce spun studiile despre efectele acestei măsuri
SuntParinte_ro | 22.01.2019
Academia Română și Asociația NeamUnit lansează aplicația „Mihai Eminescu, întreaga operă”
SuntParinte_ro | 15.01.2019
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.