Sentimentul de apartenență în mediul școlar
Când elevii se simt ca acasă la școală, se simt acceptați, respectați și sprijiniți de profesori și colegi. Acest sentiment este asociat cu un nivel mai ridicat de atenție și implicare la ore și cu un nivel ridicat de perseverență și finalizare a sarcinilor de învățare.
Un raport al Consiliului Australian de Cercetare Educațională a arătat că există diferențe îngrijorătoare între sentimentul de apartanență al elevilor, în funcție de gen, statut socioeconomic și origini etnice.
Raportul a analizat date rezultate din programul PISA, adresat elevilor de 15 ani din 36 țări. Concluziile au arătat că unul din cinci elevi australieni nu se simt confortabil la școală și că, în general, începând cu învățământul gimnazial, sentimentul de apartenență al copiilor la școală scade.
Înțelegerea sentimentului de apartenență este esențială pentru profesori, care au puterea de a-i face pe elevi să se simtă confortabil sau nu în clase. Alte studii au arătat deja că atunci când elevii simt că fac parte dintr-o comunitate, se implică în mod activ în activități școlare și extracurriculare. Sentimentul de apartenență crește motivația copiilor pentru învățare și nivelul de efort pe care îl depun la școală.
Pe de altă parte, elevii care nu simt că fac parte dintr-un grup sau dintr-o comunitate au un risc crescut de a avea comportamente antisociale sau delincvente, precum abuzul de alcool sau droguri, violență și abandonul școlar.
Citiți continuarea articolului pe SuntPărinte.ro.
*Sursa foto: Pixabay.com
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: SuntParinte_ro | 30.08.2018 12:32 | 1279 vizualizări
Aflați mai multe despre SuntParinte.ro
Repetarea unui an școlar. Ce spun studiile despre efectele acestei măsuri
SuntParinte_ro | 22.01.2019
Academia Română și Asociația NeamUnit lansează aplicația „Mihai Eminescu, întreaga operă”
SuntParinte_ro | 15.01.2019
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.