Şcoala cu
bune practici

78 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Simpozion National al elevilor: Rolul calculatorului in educarea copiilor

Este o activitate adresată elevilor dar şi cadrelor didactice, părinţilor, care vor asigura sprijinul şi calitatea lucrărilor. Elevii interesaţi pot etala teme diferite de cercetare şi documentare preferate, aptitudini de redare a informaţiilor şi pot contribui la cresterea valorilor culturale ( locale), îmbogăţirea culturii generale în rândul elevilor, îşi pot evalua rezultatele alături de alţi elevi, la nivel naţional. Cu ajutorul calculatorului putem participa la astfel de activitati care nu necesita costuri suplimentare.

Nume proiect: Rolul calculatorului în educarea copiilor, ediţia a IV-a, tema: "Cred că te-ar interesa..."

Organizatori: Şcoala Gimnazială Timişeşti, Neamţ, în colaborare cu Casa Corpului Didactic, Inspectoratul Şcolar Neamţ şi alte 21 de Şcoli partenere din judeţele: Neamţ, Iaşi, Suceava, Mureş, Arad, Timis, Caras - Severin, Olt, Dâmboviţa, Galaţi, Constan

Condiţii de participare: Pot participa elevi din toate ciclurile de învăţământ preuniversitar, coordonaţi de cadre didactice, părinţi, conformându-se regulamentului de bună organizare şi desfăşurare, evaluare a activităţii.

Perioadă înscriere: 01.03.2014 - 10.04.2014

Perioadă desfăşurare: 11.04.2014 - 30.04.2014

Material informativ, înregistrat cu numărul 110 din 29 ian. 2014

1. Diseminarea ediţiilor anterioare:

Activitatea „simpozion” se află la a IV-a ediţie, anterioarele derulându-se în aprilie 2010, mai 2011, mai 2012 (cu tema: „Didactica activităţilor extracurriculare”). A antrenat cadre didactice şi elevi din toate regiunile ţării şi din străinătate, cu şcolile în care procesul instructiv-educativ se realizează în limba română ( Serbia şi Moldova). Costurile acestor activităţi de formare şi perfecţionare au fost minime deoarece însăşi titlul spune că s-a realizat şi se realizează cu ajutorul calculatorului, implicit cu ajutorul Internetului, a aparaturii moderne. Diseminările ediţiilor anterioare au fost postate pe didactic.ro ( respectând tehnologia modernă) sau prin editarea unor culegeri de materiale ( scrise în program word), suplimentate de DVD-uri cu materiale lucrate în program PowerPoint, ambele cu ISBN. Activităţile au fost trecute în CAEN inclusiv această ediţie.

2. Prezentarea activităţii:

Ca şi în celelalte ediţii,  această activitate constituie parte integrantă a proiectului naţional: „Satul/oraşul românesc al sec. XXI- leagăn al copilăriei”, aflat în acest an şcolar la ediţia a V-a. Este tema care presupune colaborarea: elev – cadru didactic – părinte dar şi deschiderea spre alte experienţe benefice, exemple de bună practică pentru, eventualii, partenerii de proiecte, de activităţi, cu scop de a ne perfecţiona continuu activitatea didactică şi educaţională.

În ceilalţi ani, copiii au avut posibilitatea de a participa alături de cadrele didactice prin materiale realizate în programe cunoscute, organizând informaţii şi abilităţi pe o anumită tematică, supunându-se regulamentului prezentat. În acest an este doar activitatea lor. Cadrele didactice pot asista, coordona şi organiza, facilita participarea, ajusta materialul…căutând conştientizarea regulamentului de participare şi ghidarea copilului spre sentimentul plăcut al unei munci de calitate.

3. Scopul activităţii:

În centrul atenţiei noastre este COPILUL. Trebuie să-l pregătim pentru viaţă, pentru integrarea în societate. Factori nocivi şi perturbatorii sunt la orice pas. E foarte greu să ai rezultate pozitive, dar un pas spre randamentul scontat este să descoperim ceea ce-l interesează pe copilul zilelor de astăzi ca mai apoi să profităm de acest lucru în canalizarea influenţelor educative. Iată că-l putem cunoaşte mai bine şi chiar să descoperim faptul că deţine secrete ale tehnologiei care pot fi diseminate şi implicate în derularea activităţilor cu caracter activ.

Formulat pedagogic, scopul ar suna astfel: Cunoaşterea potenţialului intelectual, abil al elevului de lângă noi şi  orientarea acestuia spre autoeducaţie ( în timpul şcolar, liber, în activităţi extracurriculare).

4. Obiective urmărite:

4.1 – să se canalizeze pe informaţiile şi deprinderile formate, selectând tematica preferată, organizând un material conform unui plan de lucru şi regulament impus;

4.2 – să descopere afinităţi, aptitudini, talente individuale, comparând activităţi derulate şi punctele tari ale personalităţii sale;

4.3 – să asigure o activitate calitativă a petrecerii timpului liber având coordonarea activă a factorilor educaţionali: cadrul didactic- elev –părinte;

4.4 – să prezinte materiale preferate, elaborate într-o manieră personală, motivând calitativ alegerea făcută;

4.5 – să contribuie la realizarea unei culegeri de materiale create de copii pentru copii, îmbogăţind „zestrea culturală” a familiei, contribuind la informarea colegilor şi partenerilor de activitate;

4.6 – să trăiască satisfacţia muncii împlinite, implicându-se direct în evidenţierea unor materiale deosebite supuse unei evaluări de lucrări la nivel naţional, cu participări internaţionale;

5. Regulament de participare:

5.1 – la această activitate pot participa şi alţi elevi coordonaţi de cadrele didactice care nu fac parte din echipele de proiect sau din parteneriatul proiectului naţional amintit mai sus, pe bază de fişă de înscriere anexată, cu regula nu mai mulţi de 3 elevi pentru un cadru didactic;

5.2 – se poate participa cu lucrări colective ( nu mai mulţi de trei elevi) ( încurajându-se, astfel munca în echipă, diploma primită prevăzând acest aspect);

5.3 – alegerea unei ştiinţe sau a unei discipline şcolare, a unei activităţi extracurriculare, didactice, pe baza căreia poate începe un studiu, o documentare, spre aprofundarea unor informaţii interesante şi de interes pentru copiii de astăzi;

5.4 – organizarea materialului: informativ, fotografic …poate fi realizat în programe cunoscute: ppt, ppsx sau chiar şi word ( pentru copiii din ciclul primar);

5.5 –  numărul maxim de pagini ( word) este 3 iar al slid-urilor ( ppt, ppsx..) poate varia între 10 -15;

5.6 – materialul începe cu date privind titlul, autorul, şcoala pe care o reprezintă, coordonatorul, prezentarea unui cuprins şi al unui argument tematic ( tip mini-eseu);

5.7 – după prezentarea conţinutului ( imagini clare, informaţii scrise lizibil, tabele sau scheme…) materialul se va încheia cu câteva concluzii asupra temei, cu implicaţii educative, recomandări;

5.8 - derularea materialului poate fi manuală sau automată, implicând creativitatea fiecărui participant

( derulare atractivă, originală, pot fi cu implicări ale muzicii preferate, dar materialul să nu depăşească limita de MB accesibilă E-mail-ului);

5.9 - conţinutul prezentării să fie original ( exclus materiale descărcate de pe Internet, cel mult preluată ideea sau fotografii ce pot fi interpretate sau personalizate);

5. 10 - un slide va conţine bibliografia (daca e cazul);

5. 11 - participarea poate fi directă ( inclusiv camera web) sau indirectă, prin trimiterea materialelor pe adresa: blagavioleta2008@yahoo.com, alături de o fişă de înscriere, anexată acestui material, până la data de 10 aprilie 2014;

5.12 – materialele înscrise vor fi analizate de o comisie alcătuită din cadrele didactice desemnate de coordonatorul de proiect şi directorul coordonator al Şcolii Gimnaziale Timişeşti, Neamţ, declarând materialele câştigătoare, clasamentul în perioada 11 – 30 aprilie, postând materialul diseminator pe didactic.ro.

5.13 - diplomele copiilor vor fi trimise în mapa proiectului, alături de celelalte materiale ale partenerilor de proiect, la sfârşitul ediţiei. Pentru invitaţii simpozionului se vor găsi alte căi de expediere: pe baza unei taxe de max. 10 lei ( diploma + DVD-ul colecţie, plus taxa de timbru şi plic), expediaţi pe adresa: prof. Blaga Violeta, localitatea Timişeşti, Neamţ, cod. 617 470.

5.14- diseminarea rezultatelor se va realiza şi prin colecţia de materiale pe DVD, cu ISBN, anexat mapelor de proiect sau coletelor ce vor fi trimise în şcoli la finalul ediţiei, alături de diplomele de participare ale elevilor şi cadrelor didactice;

5.15 – Diseminarea simpozionului va apărea şi în revista ediţiei de proiect, cu numărul 4: „Hora prieteniei” ( cu ISSN: 2068-8229), oferind ocazia colegilor invitaţi să scrie articole privind derularea acestei activităţi, a impactului educativ asupra elevilor şi cadrelor didactice;

6. Invitaţi:

Medic psihopedagog la Centrul Şcolar pentru Educaţie incluzivă Târgu – Neamţ –

d-na Sârghiuţă Felicia

Reprezentant al Asociaţia pentru Sănătate şi Dezvoltare Sustenabilă/ Iaşi, filiala Timişeşti- Neamţ d-na Gavriloaia Mina

Preotul paroh Gavriloaia Petru – Timişeşti, Neamţ

 

Fost elev al şcolii, actual reporter al Televiziunii Române – d-ra Archip Andreea

Fost elev al şcolii, actual profesor de istorie – d-ra Pricopie Mihaela

Fost elev al şcolii, actual manager  Hotel President – Bacău – d-ra Gavriloaia Ionela

Fost elev al şcolii, actual reprezentant al firmei SC Lexclusiv BRT SRL  Iaşi

d-na Braharu Diana Elena

Fost elev al şcolii, actual student anul III, Universitatea „Gheorghe Asachi” , Facultatea Inginerie Electrică şi Electronică Iaşi –  Harpa Gheorghiţă

Fost elev al şcolii, actual student master Facultatea de Teologie, Iaşi – Gavriloaia Cosmin

7. Programul simpozionului:

7.1. - anunţarea simpozionului pe site-ul Inspectoratului Şcolar şi Casei Corpului Didactic Neamţ, pe didactic.ro -  perioada 01. – 28 februarie 2014, în şcoala coordonatoare;

7.2. - primirea materialelor de către participanţi – perioada 01. 03 – 10. 04. 2014

7.3 - desfăşurarea activităţii prin prezentarea materialelor în cadrul simpozionului organizat de şcoala coordonatoare: elevi cu participare directă, directă prin camera web, indirectă : 11 aprilie 2014

1. Deschiderea activităţii, prezentarea temei, a scopului, obiectivelor urmărite, a modului de desfăşurare a activităţii, prezentarea participanţilor: 9 – 9şi 10

2. Cuvântul invitaţilor: 9şi 10 – 10 şi 30

3. Pauză şi organizarea intrării în prezentare de materiale înscrise: 10 şi 30 – 10 şi 45

4. Prezentarea materialului: „Europa adusă …acasă” – prof. înv. primar Blaga Violeta

5. Derularea materialelor înscrise în simpozion, cu prezentare directă: 10 şi 55 – 14

6. Concluzii, aprecieri

7.4 - aprecierea materialelor şi desemnarea celor mai reuşite, apreciate de către comisia de evaluare – perioada 11. 04. – 30. 04. 2013, realizarea unui clasament final, diseminarea activităţii;

Criterii de evaluare pentru materialele înscrise în cadrul simpozionului:

1. Alegerea unei teme de larg interes – 1 p

2. Creativitate în prezentare şi derularea materialului – 1p

3. Informaţii asistate de imagini – 1 p

4. Motivarea corectă a temei alese şi a conţinutului – 1p

5. Respectarea regulamentului impus – 6 p

 

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: blagavioleta2008 | 03.02.2014 15:22 | 2148 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

56 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN