Simpozion și concurs ,,Povestea mea, povestea ta,,
Nume proiect: ,,Povestea mea, povestea ta,,
Organizatori: Gradinița cu program prelungit ,,Albă ca zăpada,, Fetești- Ialomița
Condiţii de participare: Participarea directă și indirectă a cadrelor didactice
Perioadă înscriere: 15.02.2016 - 07.03.2016
Perioadă desfăşurare: 15.02.2016 - 31.05.2016
SIMPOZIONUL ŞI CONCURSUL
,,POVESTEA MEA, POVESTEA TA’’
ORGANIZATORI:
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT
,, ALBĂ CA ZĂPADA,, FETEȘTI
PARTENERI:
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN IALOMIȚA
CASA CORPULUI DIDACTIC IALOMIȚA
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FETEȘTI
GRĂDINIŢELE ŞI ŞCOLILE DIN JUDEŢUL IALOMIȚA
SPONSORI MASS- MEDIA
COLABORATORI:
Prof. Borodea Gabriela Profira - Director C.C.D. Ialomița
Prof. Coteș Manuela -Nicoleta - Inspector Școlar Educație Permanentă
Prof. Cristina Tămârjan - Metodist C.C.D. Ialomița
Prof. Grasu Daniel - Şcoala Gimnazială ,,Aurel Vlaicu’’ Ialomița
COORDONATORI :
Prof. SMEIANU MARCELA - Inspector învăţământ preşcolar
Prof. LEUȘTEAN MIHAELA - Inspector învăţământ preşcolar
Prof. ARON VIORICA - Inspector învăţământ primar
Prof. BĂLEANU ELENA - Inspector învăţământ primar
Prof. NECULA VALERICA - Director Gradiniţa cu P. P. ,,ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. IONIȚĂ PETRUȚA - Gradinița cu P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,, - iniţiator proiect
Prof. FRIGEA MARICA - Gradinița cu P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
PERIOADA: 15 februarie 2016 - 31 mai 2016
ARGUMENT
Motto :
“Copilul se naşte curios în lume şi nerăbdător de a se orienta în ea.Literatura care îi satisface această pornire îl încântă. Ca să fie opere de artă, scrierile pentru copii trebuie să intereseze şi pe oamenii maturi, instruiţi. A ieşi din lecturi cu stimă sporită pentru om, acesta e secretul marilor literaturi pentru copii.”(George Cǎlinescu).
Literatura pentru copii investighează universul propriu de cunoaştere al copilului, năzuinţele şi aspiraţiile lui cele mai înalte într-o ingenioasă transfigurare artistică. Prin limbajul specific al cărţii pentru copii, personajele exponenţiale, epicul dens, conflictul impins spre suspans şi senzorial, deznodământul fericit, virtuţiile comicului (umorul, ironia, satira), literatura pentru copii contribuie la formarea şi modelarea caracterelor, la stimularea dorinţei de cunoaştere şi perfecţiune.
Literatura pentru copii contribuie la formarea unei personalităţi autonome a copiilor, capabile de discernământ şi de spirit critic, apte să-şi argumenteze propriile opţiuni, dotate cu sensibilitate estetică, având conştiinţa propriei identităţi culturale şi manifestând interes pentru varietatea formelor de expresie artistică. Ca sfera de cuprindere a literaturii pentru copii putem să includem aici basmele şi poveştile, legendele şi miturile popoarelor, poezia şi chiar dramaturgia pentru copii.
O trăsătură esenţială în opera literară este îmbinarea valorilor etice cu cele estetice. Prin conflictul dual bine-rău, copiilor li se oferă modele de viaţă pozitive sau negative.Literatura pentru copii este foarte bogată şi oferă posibilităţi nemăsurate de receptare, de înţelegere şi interpretare, de influenţare pozitivă. Lumea contemporană, complexă, dinamică, antrenantă în procese de schimbare continue şi marcante are nevoie de oameni cu capacitate de integrare,cu spirit de autonomie şi independenţă,cu efervescenţă creatoare.
Centrarea procesului de învăţământ pe învăţarea creativă şi oferirea, în general, a unui mediu educaţional favorabil, dezvoltă şi potenţialul creativ al copiilor, pentru a-l transforma, ulterior, în creativitate inovativă şi inventivă.Vârsta preşcolară şi şcolară mică este perioada care se caracterizează printr-un remarcabil potenţial creativ. Acum copiii dobândesc deprinderea de a-şi exprima ideile, impresiile, gândurile, dorinţele într-o formă nouă, inteligentă, cursivă, creatoare. Dacă această perioadă nu este fructificată, pierderile ce se produc vor fi mari, iar recuperările ulterioare vor fi parţiale şi adesea minime. Prin toate activităţile de Limbaj - Comunicare desfăşurate în gradiniţă/şcoală primară se urmăreşte formarea capacităţii de exprimare exactă, inteligibilă, cursivă. Copiii trebuie să fie capabili de a-şi exprima trebuinţele, gândurile şi sentimentele, să fie capabili să comunice între ei şi cu adulţii.
În concluzie, literatura are o contribuţie enormă în dezoltarea copilului şi este necesară pentru evoluţia sa în societate.
SCOP:
- Valorificarea potenţialului artistic şi creativ al copiilor prin activitǎţile de limbaj-comunicare şi practice.
- Descoperirea, susţinerea şi promovarea tinerelor talente.
- Îmbunǎtǎţirea colaborǎrii între instituţiile de învǎţǎmant din judeţ.
OBIECTIVE:
- crearea oportunitǎţii unui schimb de experienţǎ între cadrele didactice pe tema:
,,Real şi fabulos în literatura pentru copii ’’
- valorificarea experienţelor pozitive şi a exemplelor de bune practici obţinute în cadrul
procesului instructiv-educativ;
- redescoperirea univerului mirific al cărților, trezirea interesului pentru minunata lume a poveștilor;
- stimularea creativităţii şi originalității în realizarea unor lucrǎri artistico-plastice şi practice;
- antrenarea unui număr cât mai mare de copii preşcolari şi elevi în activităţi extracurriculare.
GRUP ŢINTĂ :
Preşcolarii din grădiniţele judeţului Ialomița; elevii claselor pregătitoare, I-IV din judeţul Ialomița, cadrele didactice din învățământul preşcolar și primar, părinți.
ECHIPA DE ORGANIZARE:
Prof. Ifrim Paula - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Ciocea Georgeta - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Saghin Carmen - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Dobre Marieta - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Fundeanu Veronica - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Ciupitu Florentina - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Dobre Eugenia - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Simion Rodica - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Panait Marinela - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Educ. Grigore Rodica - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Andrei Mariana - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Educ. Stoica Aurelia - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Educ. Gornea Mirela - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
COMISIA DE JURIZARE:
Prof. Smeianu Marcela - Inspector învăţământ preşcolar;
Prof. Leuștean Mihaela - Inspector învăţământ preşcolar;
Prof. Necula Valerica - Director Gradiniţa cu P. P. ,,ALBĂ CA ZĂPADA,,
Prof. Fundeanu Veronica - Gradinița cu P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,
Educatoare Ifrim Paula - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,- consilier educativ.
RESURSE MATERIALE: spațiul gradiniței inițiatoare; ecran de proiecţie; videoproiector; prezentǎri powerpoint; panouri pentru expoziţie; diplome; calculator; imprimantǎ; CD-player etc.
RESURSE FINANCIARE: contribuţii individuale ale cadrelor didactice; sponsorizǎri.
SECŢIUNI:
SECȚIUNEA I : Participarea directă și indirectă
A. Pentru cadrele didactice secțiunea de lucrări și comunicări științifice care vizează tema simpozionului ,,Real şi fabulos în literatura pentru copii ’’
B. Exemple de bune practici (proiecte didactice, proiecte educaţionale, proiecte pentru opţionale).
SECȚIUNEA A II-A : Concurs - Poveşti create de copii
,, A FOST ODATĂ CA-N POVEȘTI’’
SECȚIUNEA A III-A: Compoziţii artistico-plastice şi practice
,, PERSONAJUL PREFERAT DIN POVESTE’’
Propus de: nelane | 17.02.2016 08:03 | 1886 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.