Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Simpozion și concurs ,,Povestea mea, povestea ta,,

- Valorificarea potenţialului artistic şi creativ al copiilor prin activitǎţile de limbaj-comunicare şi practice. - Descoperirea, susţinerea şi promovarea tinerelor talente. - Îmbunǎtǎţirea colaborǎrii între instituţiile de învǎţǎmant din judeţ.

Nume proiect: ,,Povestea mea, povestea ta,,

Organizatori: Gradinița cu program prelungit ,,Albă ca zăpada,, Fetești- Ialomița

Condiţii de participare: Participarea directă și indirectă a cadrelor didactice

Perioadă înscriere: 15.02.2016 - 07.03.2016

Perioadă desfăşurare: 15.02.2016 - 31.05.2016

SIMPOZIONUL ŞI CONCURSUL

,,POVESTEA MEA, POVESTEA TA’’

 

ORGANIZATORI:

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT

,, ALBĂ CA ZĂPADA,, FETEȘTI

 

PARTENERI:

INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN IALOMIȚA

CASA CORPULUI DIDACTIC IALOMIȚA

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FETEȘTI

GRĂDINIŢELE ŞI ŞCOLILE DIN JUDEŢUL IALOMIȚA

SPONSORI MASS- MEDIA

COLABORATORI:

Prof. Borodea Gabriela Profira - Director C.C.D. Ialomița

Prof. Coteș Manuela -Nicoleta - Inspector Școlar Educație Permanentă

Prof. Cristina Tămârjan - Metodist C.C.D. Ialomița

    Prof. Grasu Daniel - Şcoala Gimnazială ,,Aurel Vlaicu’’ Ialomița

COORDONATORI :

    Prof. SMEIANU MARCELA - Inspector învăţământ preşcolar

    Prof. LEUȘTEAN MIHAELA - Inspector învăţământ preşcolar

    Prof. ARON VIORICA - Inspector învăţământ primar

    Prof. BĂLEANU ELENA - Inspector învăţământ primar

    Prof. NECULA VALERICA - Director Gradiniţa cu P. P. ,,ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. IONIȚĂ PETRUȚA - Gradinița cu P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,, - iniţiator proiect

    Prof. FRIGEA MARICA - Gradinița cu P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

 

     

PERIOADA: 15 februarie 2016 - 31 mai 2016

 

 

 

 

 

 

ARGUMENT

Motto :

Copilul se naşte curios în lume şi nerăbdător de a se orienta în ea.Literatura care îi satisface această pornire îl încântă. Ca să fie opere de artă, scrierile pentru copii trebuie să intereseze şi pe oamenii maturi, instruiţi. A ieşi din lecturi cu stimă sporită pentru om, acesta e secretul marilor literaturi pentru copii.”(George Cǎlinescu).

Literatura pentru copii investighează universul propriu de cunoaştere al copilului, năzuinţele şi aspiraţiile lui cele mai înalte într-o ingenioasă transfigurare artistică. Prin limbajul specific al cărţii pentru copii, personajele exponenţiale, epicul dens, conflictul impins spre suspans şi senzorial, deznodământul fericit, virtuţiile comicului (umorul, ironia, satira), literatura pentru copii contribuie la formarea şi modelarea caracterelor, la stimularea dorinţei de cunoaştere şi perfecţiune.

Literatura pentru copii contribuie la formarea unei personalităţi autonome a copiilor, capabile de discernământ şi de spirit critic, apte să-şi argumenteze propriile opţiuni, dotate cu sensibilitate estetică, având conştiinţa propriei identităţi culturale şi manifestând interes pentru varietatea formelor de expresie artistică. Ca sfera de cuprindere a literaturii pentru copii putem să includem aici basmele şi poveştile, legendele şi miturile popoarelor, poezia şi chiar dramaturgia pentru copii.

O trăsătură esenţială în opera literară este îmbinarea valorilor etice cu cele estetice. Prin conflictul dual bine-rău, copiilor li se oferă modele de viaţă pozitive sau negative.Literatura pentru copii este foarte bogată şi oferă posibilităţi nemăsurate de receptare, de înţelegere şi interpretare, de influenţare pozitivă. Lumea contemporană, complexă, dinamică, antrenantă în procese de schimbare continue şi marcante are nevoie de oameni cu capacitate de integrare,cu spirit de autonomie şi independenţă,cu efervescenţă creatoare.

Centrarea procesului de învăţământ pe învăţarea creativă şi oferirea, în general, a unui mediu educaţional favorabil, dezvoltă şi potenţialul creativ al copiilor, pentru a-l transforma, ulterior, în creativitate inovativă şi inventivă.Vârsta preşcolară şi şcolară mică este perioada care se caracterizează printr-un remarcabil potenţial creativ. Acum copiii dobândesc deprinderea de a-şi exprima ideile, impresiile, gândurile, dorinţele într-o formă nouă, inteligentă, cursivă, creatoare. Dacă această perioadă nu este fructificată, pierderile ce se produc vor fi mari, iar recuperările ulterioare vor fi parţiale şi adesea minime. Prin toate activităţile de Limbaj - Comunicare desfăşurate în gradiniţă/şcoală primară se urmăreşte formarea capacităţii de exprimare exactă, inteligibilă, cursivă. Copiii trebuie să fie capabili de a-şi exprima trebuinţele, gândurile şi sentimentele, să fie capabili să comunice între ei şi cu adulţii.

În concluzie, literatura are o contribuţie enormă în dezoltarea copilului şi este necesară pentru evoluţia sa în societate.

 

SCOP:

- Valorificarea potenţialului artistic şi creativ al copiilor prin activitǎţile de limbaj-comunicare şi practice.

- Descoperirea, susţinerea şi promovarea tinerelor talente.

- Îmbunǎtǎţirea colaborǎrii între instituţiile de învǎţǎmant din judeţ.

 

OBIECTIVE:

- crearea oportunitǎţii unui schimb de experienţǎ între cadrele didactice pe tema:

,,Real şi fabulos în literatura pentru copii ’’

    - valorificarea experienţelor pozitive şi a exemplelor de bune practici obţinute în cadrul

    procesului instructiv-educativ;

- redescoperirea univerului mirific al cărților, trezirea interesului pentru minunata lume a poveștilor;

- stimularea creativităţii şi originalității în realizarea unor lucrǎri artistico-plastice şi practice;

- antrenarea unui număr cât mai mare de copii preşcolari şi elevi în activităţi extracurriculare.

GRUP ŢINTĂ :

Preşcolarii din grădiniţele judeţului Ialomița; elevii claselor pregătitoare, I-IV din judeţul Ialomița, cadrele didactice din învățământul preşcolar și primar, părinți.

 

ECHIPA DE ORGANIZARE:

    Prof. Ifrim Paula - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Ciocea Georgeta - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Saghin Carmen - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Dobre Marieta - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Fundeanu Veronica - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Ciupitu Florentina - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Dobre Eugenia - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Simion Rodica - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Panait Marinela - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Educ. Grigore Rodica - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

Prof. Andrei Mariana - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

Educ. Stoica Aurelia - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

Educ. Gornea Mirela - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

 

COMISIA DE JURIZARE:

Prof. Smeianu Marcela - Inspector învăţământ preşcolar;

Prof. Leuștean Mihaela - Inspector învăţământ preşcolar;

    Prof. Necula Valerica - Director Gradiniţa cu P. P. ,,ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Prof. Fundeanu Veronica - Gradinița cu P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,

    Educatoare Ifrim Paula - G.P.P. ,, ALBĂ CA ZĂPADA,,- consilier educativ.

 

RESURSE MATERIALE: spațiul gradiniței inițiatoare; ecran de proiecţie; videoproiector; prezentǎri powerpoint; panouri pentru expoziţie; diplome; calculator; imprimantǎ; CD-player etc.

 

RESURSE FINANCIARE: contribuţii individuale ale cadrelor didactice; sponsorizǎri.

 

SECŢIUNI:

SECȚIUNEA I : Participarea directă și indirectă

A. Pentru cadrele didactice secțiunea de lucrări și comunicări științifice care vizează tema simpozionului ,,Real şi fabulos în literatura pentru copii ’’

B. Exemple de bune practici (proiecte didactice, proiecte educaţionale, proiecte pentru opţionale).

 

SECȚIUNEA A II-A : Concurs - Poveşti create de copii

,, A FOST ODATĂ CA-N POVEȘTI’’

SECȚIUNEA A III-A: Compoziţii artistico-plastice şi practice

,, PERSONAJUL PREFERAT DIN POVESTE’’

 

 

Propus de: nelane | 17.02.2016 08:03 | 1875 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

48 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN