Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Stilurile de învățare, un mit încă răspândit în activitatea didactică din întreaga lume

Un studiu realizat de Universitatea din Swansea arată că stilurile de învățare, un concept care a fost demonstrat nefundamentat științific, este încă popular și adoptat în activitatea didactică din întreaga lume.

Timp de zeci de ani, cadrele didactice au fost sfătuite să își adapteze stilul de predare la stilurile de învățare ale elevilor. Există mai mult de 70 de clasificări diferite ale stilurilor de învățare, dar cele mai cunoscut este cel care cuprinde patru categorii: vizual, auditiv, scris-citit și kinestezic.

Autorul studiului, Profesor Phil Newton, din cadrul Universității din Swansea, arată că începând cu anul  2000, numeroase cercetări au demonstrat că ideea de a adapta tehnicile de predare la stilurile de învățare ale elevilor nu ajută la îmbunătățirea rezultatelor școlare ale copiilor.

Studiul său arată că majoritatea cadrelor didactice, din țări din întreaga lume, aproximativ 90%, cred că stilurile de învățare reprezintă un concept util. Însă în realitate, adoptarea acestui concept poate limita rezultatele elevilor. De exemplu, un elev clasificat ca având un stil de învățare auditiv poate ajunge să considere că nu are niciun sens să urmeze studii vizuale precum artele sau domenii care implică scrisul, precum jurnalismul sau își poate pierde motivația pentru aceste ore.

O altă potențială problemă este legată de așteptări nerealiste în rândul cadrelor didactice. “Dacă elevii nu au performanța academică la care se așteaptă sau nu se bucură de procesul de învățare, dacă nu li se predă în stilul care se potrivește presupusului lor stil de învățare preferat, atunci pot explica aceste experiențe negative prin lipsa de potrivire dintre stilul de predare și stilul de învățare și își pot pierde motivația pentru învățare. Timpul dedicat încercării de a identifica stilurile de învățare ale elevilor poate fi o risipă de timp și resurse valoroase.”, adaugă autorul studiului.

Cercetarea arată că există multe alte metode de predare care au fost dovedite ca eficiente, fiind și simple și ușor de implementat, precum testarea cunoștințelor sau repetiția spațiată.

Sursa: ScienceDaily.com

*Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 29.05.2024 19:55 | 318 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN