Studiu. Cadrele didactice empatice pot crește motivația elevilor pentru învățare
Cadrele didactice empatice pot stimula motivația copiilor pentru învățare și abilitățile lor academice, precum abilitățile de scriere și citire sau cele matematice. O atmosferă pozitivă în sala de clasă, încurajată de atitudinea cadrului didactic, crește și protejează motivația copiilor pentru învățare, potrivit unui studiu realizat în Finlanda.
Empatia este definită, potrivit Asociației Americane de Psihiatrie, ca abilitatea de a înțelege o altă persoană din perspectiva acesteia, sau abilitatea de a simți emoțiile, percepțiile și gândurile unei alte persoane. Empatia nu presupune motivația de a ajuta o altă persoană, deși poate fi asociată cu acțiuni care sunt menite să sprijine o altă persoană.
Importanța empatiei și a unei atitudini calde în sala de clasă sunt două fenomene mai puțin studiate în științele educaționale. Cu toate acestea, studiile arată că interacțiunea dintre profesor și elev este mai importantă pentru rezultatele școlare decât materialele educaționale sau numărul de elevi din clasă.
Mai mult, studii recente arată că interacțiunea dintre cadrul didactic și elev poate fi un factor semnificativ în primii ani de școală, dar și în viitor, când elevii tind să se confrunte cu provocări academic mai serioase.
Succesul sistemului educațional finlandez este asociat deseori cu un nivel ridicat al respectului față de profesia didactică, un nivel ridicat de calificare profesională, egalitate în educație și un număr minim de teste standardizate în evaluarea elevilor.
Primii ani de școală reprezintă o perioadă critică în educație, în care elevii au nevoie să dezvolte o relație sigură cu învățătorii lor.
Atitudinea empatică a cadrelor didactice nu acționează doar ca un factor de protecție al imaginii de sine a copiilor, ci și impotriva excluderii sociale de către ceilalți colegi.
“Este important să înțelegem care sunt mecanismele care îi inspiră pe copii să devină membri activi ai comunității lor școlare, care îi motivează să învețe și să își stabilească scopuri – cu alte cuvinte, să creadă în abilitățile lor de a atinge aceste scopuri.”, arată autorii studiului.
Sursa: ScienceDaily.com
*Sursa foto: Freepik.com
Descoperiți materiale pe această temă propuse de alți utilizatori:
Empatia și relația profesor-elev
Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 08.11.2024 16:03 | 1247 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.