Studiu. Când copiii învață empatia, își îmbunătățesc nivelul de creativitate
Când metodele de predare folosite de profesori la clasă încurajează empatia, elevii își îmbunătățesc și creativitatea, arată un studiu realizat în cadrul Universității Cambridge.
Elevii cu vârste între 13 și 14 ani au participat timp de un an la un studiu care a comparat două abordări diferite ale materiei Design și Tehnologie. O parte dintre elevi au participat la lecții bazate pe curriculum-ul național, iar o altă parte dintre elevi au participat la lecții de design și Tehnologie bazate pe abordări care încurajează gândirea creativă și empatia în rezolvarea de probleme din viața reală.
Toți elevii au fost evaluați din punctul de vedere al creativității la începutul și la sfârșitul anului școlar, cu ajutorul Testului Torrance de Gândire Creativă.
Rezultatele au indicat o creștere semnificativă a creativității elevilor din școala în care predarea a fost abzată pe instrumente creative. La începutul anului școlar, elevii din școala care a urmat curriculum-ul standard au avut un nivel de creativitate cu 11% mai ridicat decât elevii din școala în care urma să fie aplicată predarea cu instrumente creative. La sfârșitul anului școlar, situația a fost complet inversată: elevii din școala cu predare creativă au avut un nivel de creativitate cu 78% mai ridicat decât elevii din școala cu predare clasică.
Autorii studiului au investigat categorii din cadrul testului Torrance de Gândire Creativă care indică empatia emoțională sau cognitivă: expresivitatea emoțională sau deschiderea către noi experiențe. Elevii din școala cu predare creativă au avut scoruri mai ridicate la aceste categorii, sugerând că o creștere a empatiei duce la o creștere a creativității generale.
Nu doar că empatia îmbunătățește creativitatea, dar poate crește și implicarea elevilor în învățare. De exemplu, elevii au reacționat la cursul bazat pe instrumente creative în moduri opuse stereotipurilor de gen. Astfel, băieții și-au îmbunătățit expresivitatea emoțională cu 64%, iar fetele și-au îmbunătățit capacitatea de a înțelege perspective diferite cu 62%.
Abordarea creativă a materiei Design și Tehnologie a avut la bază provocarea de a crea un pachet de sprijin pentru copiii cu vârste sub 6 ani care suferă de astm. Pentru a răspunde acestei provocări, copiii au avut la bază instrumente care să le încurajeze empatia și creativitate, precum date statistice despre numărul copiilor care suferă de astm sau video-uri care ilustrează un atac de astm. De asemenea, predarea a constat în jocuri de rol în care elevii și-au testat ideile jucând rolul de pacienți, părinți sau medici.
Autorii studiului au realizat interviuri cu elevii participanți la provocarea creativă, iar feedback-ul elevilor a arătat că au empatizat profund cu dificultățile cu care se confruntă copiii care suferă de astm, iar această empatie le-a influențat deciziile creative din timpul orelor.
Autorii atrag atenția asupra faptului că acest studiu arată că este nevoie și este benefic să încurajăm empatia și inteligența emoțională a elevilor în cadrul tuturor materiilor, mai ales având în vedere că studiile arată că empatia scade pe măsură ce înaintăm în vârstă.
“Când am predat Design și Tehnologie, nu am văzut copiii ca potențiali ingineri care vor contribui la economie în viitor; i-am văzut ca pe oameni care trebuie să fie pregătiți să iasă în lume când împlinesc 18 ani. Învățându-i pe copii empatia, construim o societate în care apreciem perspectiva celuilalt. Cu siguranță, acesta este unul dintre obiectivele educației.”, arată unul dintre profesorii participanți la studiu.
Sursa: ScienceDaily.com
Sursa foto: Freepik.com
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 26.07.2024 13:38 | 300 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.