Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Studiu. Curiozitatea copiilor, cheia succesului școlar în primii ani de școală

Copiii curioși își formează mai repede abilitățile de citire și abilitățile matematice, potrivit unei cercetări realizate în cadrul Universității din Michigan. Pentru copiii din comunitățile mai puțin prospere, curiozitatea este și mai importantă decât este pentru copiii cu un statut socioceonomic ridicat.

Copiii cu o gamă largă de abilități socio-emoționale au în general o performanță mai ridicată atunci când încep școala. Aceste abilități includ imaginația, perseverența, capacitatea de concentrare a atenției asupra unei sarcini, precum și abilitatea de a forma relații sociale și de a gestiona emoții. Potrivit autorilor studiului, majoritatea intervențiilor timpurii se concentrează asupra îmbunătățirii autocontrolului copiilor, care contribuie la concentrarea atenției și la controlul impulsurilor. Foarte puține intervenții au scopul de a cultiva curiozitatea copiilor, o trăsătură definită drept bucuria de a descoperi lucruri noi și motivația de a căuta răspunsuri la întrebări.

Studiul a constat în interviuri cu părinții copiilor și în evaluări ale copiilor la vârsta de 9 luni, 2 ani și la începerea creșei și a grădiniței. Abilitățile matematice, de citire și comportamentul copiilor au fost evaluate de-a lungul a doi ani.

Rezultatele noastre arată că după ce scoatem din ecuație alți factori asociați cu performanța școlară ridicată, curiozitatea continuă să aducă o contribuție mică, dar semnificativă la rezultatele școlare ale copiilor., arată autorul studiului.

Curiozitatea este la fel de importantă ca autocontrolul în formarea abilităților de citire și de matematică la vârsta preșcolară. Acest lucru este în mod special adevărat pentru copiii care au arătat o dorință ridicată de a învăța lucruri noi. Relația dintre curiozitatea copilului și performanța academică nu a fost asociată cu genul copilului sau cu nivelul autocontrolului acestuia.

Chiar și atunci când copilul are un nivel scăzut de autocontrol, curiozitatea ridicată poate fi asociată cu o performanță școlară mai ridicată, adaugă autorii studiului. În prezent, majoritatea intervențiilor pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare ale copiilor s-au concentrat pe cultivarea autocontrolului, dar studiul nostru oferă o idee alternativă: accentul pus pe curiozitate ar putea fi de asemenea util.

Pentru copiii din mediile defavorizate, curiozitatea joacă un rol și mai important în performanța școlară, contribuind într-o măsură mai mare la aceasta decât în cazul copiilor din familii cu statut socioeconomic ridicat. Copiii care cresc într-un mediu financiar sigur tind să aibă mai mult acces la resurse care încurajează cititul și abilitățile matematice, în timp ce copiii din comunități mai sărace cresc în medii mai puțin stimulante din punct de vedere intelectual.

Sursa: ScienceDaily.com

Sursă foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 13.12.2024 21:21 | 179 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Tristetea sau depresia de sarbatori

Momente de sarbatoare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN