Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Studiu. Învățăm cel mai eficient când eșuăm 15% din timp

Cadrele didactice și specialiștii în educație știu că există un echilibru optim între reușită și eșec atunci când vine vorba de învățare. Cu alte cuvinte, învățăm cel mai bine atunci când ne confruntăm cu provocări suficient de dificile pentru a ne extinde baza de cunoștințe și abilități. Când sarcina de învățare este prea simplă, nu învățăm nimic nou. Când sarcina de învățare este prea dificilă, renunțăm sau eșuăm de prea multe ori și nu învățăm nimic nou.

Cum putem identifica acest echilibru mai exact? Un studiu recent arată că pentru o învățare optimă, este nevoie ca procentul eșecurilor să fie de 15%. Cu alte cuvinte, atunci când știm răspunsul corect în 85% din cazuri, are loc învățarea.

Acest studiu a încercat să descrie în mod matematic zona proximei dezvoltări folosind experimente bazate pe învățarea automată, în care programe de inteligență artificială au învățat sarcini simple, precum clasificarea a mai multor tipare vizuale în două categorii sau clasificarea diferitelor fotografii in diferite categorii.

Raportul de 85%-15% dintre răspunsuri corecte și incorecte a fost confirmat și de studii care măsoară învățarea în rândul animalelor.

În rândul oamenilor, regula s-ar aplica mai degrabă când vine vorba de învățarea perceptuală, în care învățăm prin experiență și exemple. De exemplu, un radiologist care învață diferența dintre imagini ale tumorilor și imagini care nu indică prezența tumorilor.

Când exemplele sunt prea ușoare și răspundem corect 100% din timp, înseamnă că nu am învățat nimic. Când exemplele sunt prea dificile și răspundem corect 50% dn timp, nu învățăm nimic, pe când dacă exemplele sunt underva la mijloc, poți găsi acest echilibru în care obții cea mai mare cantitate de informații noi din fiecare exemplu.”, explică unul dintre autorii studiului.

Pentru că sarcinile de învățare care au fost studiate în cercetare au fost simple, cu un răspuns corect sau incorect, rezultatele sale nu pot oferi o indicație clară în educație, însă studii ulterioare ar putea profunda acest subiect.

Există însă informații valoroase care pot fi aplicate în educație. “Dacă orele la care participă elevii sunt prea ușoare și aceștia iau note bune tot timpul, probabil aceștia nu câștigă din ele la fel de mult ca alți elevi care întâmpină dificultăți, dar reșesc să țină pasul cu orele.”, adaugă autorii studiului.

Sursă: ScienceDaily.com

Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 25.05.2024 16:14 | 495 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN