Studiu. Până la vârsta de 8 ani, învățarea prin joacă este la fel de eficientă ca predarea clasică
Învățarea prin joacă ghidată poate sprijini aspecte cheie ale învățării și dezvoltării copiilor la fel de bine sau chiar mai bine decât predarea tradițională, bazată pe instrucție directă.
Aceasta este una dintre concluziile unei cercetări realizate de Universitatea Cambridge bazată pe date adunate din numeroase alte studii, incluzând în jur de 3800 de copii cu vârste între 3 și 8 ani. Învățarea ghidată se referă la activități de joacă educativă care, deși sunt ghidate de către un adult, dau copiilor libertatea de a explora învățarea pe cont propriu.
În general, această abordare poate fi la fel de eficientă ca predarea clasică, în dezvoltarea unor abilități de bază pecum cititul, învățarea numerelor, abilități sociale și funcții executive. Rezultatele cercetării arată că unele abilități, mai ales matematice, sunt învățate mai eficient prin joacă decât prin alte metode.
Învățarea prin joacă ghidată poate implica jocuri bazate pe imaginație care cer copiilor să citească, să scrie sau să realizeze calcule matematice sau jocuri care presupun abilități simple matematice – de exemplu, număratul. Asemenea activități sunt specifice învățământului preșcolar, începând să fie mult mai rare în clasele primare, o tendință care a fost criticată de unii cercetători.
Unul dintre autorii studiului, Dr. Elizabeth Byrne, arată că “De puțină vreme cercetătorii au început să înțeleagă că învățarea prin joacă există de-a lungul unui spectru. La un capăt avem joaca libeă, în care copiii decid ce vor să facă, fără implicarea adulților, iar la celălalt capăt avem predarea tradițională, prin instrucție directă, în care un adult spune copilului ce să facă și controlează activitateade învățare.”
“Învățarea prin joacă ghidată se află undeva la mijloc. Aceasta descrie activitățile de joacă gândite în jurul unui obiectiv de învățare, dar care permit copiilor să încerce lucruri pe cont propriu. Dacă li se oferă copiilor libertatea de a explora, cu puțină ghidare din partea adulților, această abordare poate fi foarte benefică pentru educație, poate în unele cazuri, mai benefică decât predarea clasică.”
Faptul că învățarea prin joacă ghidată ajută la dezvoltarea bilităților matematice mai bine decât predarea clasică poate fi explicat prin spijinul pe care copiii îl primesc din partea adulților în urmarea pașilor logici pe care îi necesită jocurile de matematică.
De asemenea, faptul că joaca prin învățare ghidată implică activități concrete poate fi important, deoarece copiii au deseori dificultăți în a înțelege concepte matematice abstracte, iar joaca îii ajută pe copii să vizualizeze aceste concepte.
La nivel general, învățarea prin joacă poate avea efecte pozitive și asupra motivației, perseverenție, încrederii în sine și creativității copiilor.
Sursa: ScienceDaily.com
*Sursa foto: Freepik.com
Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 16.05.2024 23:49 | 1072 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.