Studiu. Prea multe decorațiuni în sala de clasă distrag atenția elevilor
Hărți, desene sau picturi, fișe cu forme geometrice, numere sau litere și multe alte tipuri de materiale sunt frecvent întâlnite în sălile de clasă din ciclul preșcolar și primar. Cu toate acestea, cercetările arată că atunci când vine vorba de decorațiuni, ce e mult strică, acestea distrăgând atenția copiilor.
Un studiu recent a cercetat legătura dintre decorațiunile din clasă și capacitatea copiilor de a se concentra în timpul lecțiilor. Concluziile au arătat că elevii care învață în clasele cu mai multe decorațiuni sunt mai puțin atenți în timpul lecțiilor, petrec mai mult timp concentrându-se asupra altor activități decât asupa învățării și fac progrese mai scăzute în învățare decât atunci când decorațiunile sunt eliminate din clasă.
Autorii arată că “Elevii din clasele primare petrec mult timp în aceași sală de clasă, iar studiul nostru demonstrează că mediul vizual al clasei poate afecta cât de bine învață elevii.”
Acest lucru nu înseamnă că învățătorii sau educatorii trebuie să elimine toate decorațiunile din sala de clasă, ci doar că este bine să fie mai selectivi în alegerea acestora.
Studiul a constat în participarea copiilor de grădiniță la 6 lecții de știință, despre subiecte pe care nu le cunoșteau dinainte. Trei lecții au fost predate într-o clasă cu foarte multe decorațiuni, iar trei lecții au fost predate într-o clasă cu mai puține decorațiuni.
Rezultatele au arătat că elevii au învățat în ambele clase, însă au obținute rezultate mai bune la teste atunci când au învățat în clasele cu mai puține decorațiuni. Rezultatele au indicat și că elevii tind să petreaca mai mult timp concentrându-se asupra altor activități decât asupra lecțiilor în clasele cu mai multe decorațiuni.
Sursa: ScienceDaily.com
*Sursa foto: Freepik.com
Învăţământ preşcolar | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 22.05.2024 00:30 | 948 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.