Studiu. Preșcolarii care au o relație dificilă cu mamele lor sunt mai dependenți de cadrele didactice
Copiii care tind să fie mai dependenți sau mai apropiați de educatoarele lor au dificultăți în relațiile cu mamele lor, arată o cercetare realizată de Steinhardt School of Culture, Education, and Human Development, în cadrul Universității din New York.
Studiul a urmărit evoluția copiilor în clasele primare, arătând că acești copii tind să fie mai anxioși, retrași și timizi pe măsură ce cresc.
“Cercetarea noastră atrage atenția asupra rolului important pe care îl pot avea cadrele didactice din învățământul preșcolar în dezvoltarea copiilor care tind să fie mai dependenți emoțional de aceștia.”, arată autorul principal al studiului.
“Oferindu-le căldură emoțională și sprijin și încurajându-i să exploreze independent, educatoarele au șansa să rescrie traiectoriile de dezvoltare ale acestor copii care riscă să sufere de anxietate în clasele primare. ”, adaugă acesta.
Cercetarea s-a concentrat asupra comportamentelor copiilor la grădiniță, dar și asupra relației de atașament pe care aceștia o au cu mamele lor, la 3, 4, 6, 7 și 8 ani, măsurând nivelul de dependență, apropiere, conflict și alte comportamente care apar între copii și mame, dar și între copii și cadrele didactice.
Copiii care tind să fie mai atașați de cadrele didactice în grădiniță tind să aibă anxietate la vârste mai mari, inclusiv la 11 ani. Comportamentul dependent față de cadrele didactice a fost asociat de asemenea cu un atașament nesigur între copil și mamă.
Sursa: ScienceDaily.com
Sursă foto: Freepik.com
Învăţământ preşcolar | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 24.03.2024 12:15 | 4571 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.