Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Studiu. Profesorii cu un stil mai autentic de predare reușesc să îi implice mai mult pe elevi în învățare

Un studiu realizat în cadrul Universității din California și în cadrul Universității Chapman, SUA, arată că profesorii care au un stil de predare definit ca autentic sunt percepuți pozitiv de către studenți.

Stilul autentic de predare presupune ca profesorii să acorde timp discuțiilor cu elevii sau studenții înainte și după ore, să ofere acestora ocazia de a împărtăși din experiențele lor și să vadă predarea ca pe o oportunitate de dialog între ei și studenți.


Cu toate acestea, pentru a fi cu adevărat autentic, profesorii trebuie să adopte aceste comportamente doar în măsura în care se potrivesc în mod natural cu personalitatea și temperamentul lor, atrag atenția autorii studiului.


În jur de 300 de studenți au răspuns la întrebări despre percepțiile lor asupra comportamentului și comunicării autentice și inautentice în rândul profesorilor. Răspunsurile au arătat că profesorii autentici sunt percepuți ca fiind ușor de abordat, pasionați de profesia lor, atenți, competenți și bine pregătiți. Pe de altă parte, profesorii ianutentici sunt văzuți ca inabordabili, lipsiți de pasiune, neinteresați de elevi, mai puțin competenți și lipsiți de respect.


Profesorii autentici au dat dovadă și de disponibilitatea de a face cunoscute detalii din viața lor și au dat dovadă de “umanitate” spunând povești, făcând glume sau recunoscând când au greșit. De asemenea, au dat dovadă de compasiune și grijă față de studenți, acordând atenție nevoilor lor individuale, atât din punct de vedere academic, cât și personal.


Potrivit autorilor, “Participanții la studiu au arătat că atunci când un profesor depune efort pentru a-i vedea pe studenți, dar și pe sine însuși ca indivizi unici, efectele pozitive sunt de lungă durată. Acest lucru nu înseamnă că profesorii trebuie să dezvăluie detalii personale fără limită în interacțiunile cu elevii sau studenții. Mai degrabă, înseamnă că făcând un efort pentru a interacționa cu elevii dincolo de rolul de cadru didactic, profesorii pot avea un impact semnificativ asupra felului în care  sunt percepuți ei înșiși, dar și materia predată.”


Studenții au declarat că atunci când profesorii au un stil autentic de predare, învață și înțeleg mai bine materia predată. De asemenea, studenții cu un risc de abandon mai ridicat sunt influențați pozitiv de profesorii cu un stil autentic. 
Cercetarea arată că studenții acordă atenție mesajelor pe care le trimitem despre noi înșine în sala de clasă și că percepția acestor mesaje joacă un rol important în felul în care se implică în învățare.

“Mai mult, rezultatele arată că trebuie să acordăma tenție felului în care ne manifestăm propria personalitate. Nu este benefic să ne prefacem diferiți față de cum suntem, ci mai degrabă să fim conștienți de felul în care elevii sau studenții percep acțiunile noastre. În general, comunicarea autentică pare să joace un rol crucial în interacțiunile din contexte multiple.”, arată autorii studiului.

Sursa: ScienceDaily.com


Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 06.06.2024 14:05 | 329 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Tristetea sau depresia de sarbatori

Momente de sarbatoare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN