Studiu. Profesorii tind să subestimeze abilitățile matematice ale fetelor
Începând cu primii ani din învățământul primar, băieții depășesc fetele când vine vorba de rezultatele școlare la matematică, mai ales la nivel de performanță ridicată, o tendință care a fost descoperită în anii ’90 și confirmată de un studiu recent.
Studiul arată că profesorii tind să evalueze mai slab abilitățile matematice ale fetelor decât abilitățile matematice ale băieților, chiar și atunci când aceștia au rezultate școlare și comportamente similare. Tendința profesorilor de a subestima abilitățile și performanțele fetelor la matematică contribuie la diferența de gen în performanța la această materie.
Folosind date care au comparat abilitățile matematice ale copiilor la începutul grădiniței în 1998-1999, autorii studiului arată că fetele și băieții încep grădinița cu abilități matematice similare, dar diferențele încep să apară înainte de clasa a treia, fetele rămânând în urmă. Diferența a fost mai evidentă când a venit vorba de performanțe ridicate.
“Diferența de gen în performanța înaltă în matematică merită atenție, deoarece din rândul acestor copii se dezvoltă viitorii matematicieni, informaticieni și alți profesioniști STEM – profesii în care femeile rămân în continuare în minoritate.”, arată unul dintre autorii studiului.
Cercetarea a atras atenția și asupra percepției diferite a profesorilor asupra elevilor – profesorii tind să evalueze abilitățile matematice ale fetelor ca fiind mai slabe decât ale băieților cu rezultate similare. Percepția și așteptările adulților sunt importante pentru elevi, pentru că pot influența nivelul de motivație și implicare ale copiilor în activitatea școlară.
Autorii studiului au comparat diferențele de performanță dintre fete și băieți în două generații diferite – copiii care au început grădinița în 1998-1999 și copiii care au început grădinița în 2010.
În ambele generații de copii, diferențele de gen în performanța la matematică au apărut înainte de începerea grădiniței, au crescut în clasele primare și nu s-au înbunătățit de la o generație la alta. Fetele au reprezentat mai puțin de o treime dintre elevii cu performanțe ridicate la matematică la începerea grădiniței și o cincime în clasa a treia.
Chiar și atunci când performanțele și comportementele copiilor erau similare, profesorii au subestimat abilitățile matematice ale fetelor începând cu clasa întâi. Acest lucru înseamnă că profesorii trebuie să perceapă fetele ca depunând mai mult efort decât băieții pentru rezultate similare pentru a le evalua ca fiind la fel de avansate la matematică.
Autorii studiului arată că deși este nevoie de mai multe cecetări pentru a înțelege mai bine legătura dintre așteptările profesorilor și diferențele de gen în privința rezultatelor la matematică, prezentul studiu confirmă faptul că această diferență se datorează cel puțin în parte așteptărilor diferite ale profesorilor față de fete și băieți.
Sursa: ScienceDaily.com
Sursa: Freepik.com
Propus de: webmaster | 11.05.2024 13:19 | 1613 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.