Studiu. Programele de educație socio-emoțională îmbunătățesc și rezultatele școlare ale elevilor din clasele primare
Programele educaționale care dezvoltă abilitățile sociale și emoționale ale elevilor din clasele primare pot duce la progrese în citire și matematică, chiar dacă învățarea academică nu este scopul explicit al acestora.
“Concentrarea eforturilor cadrelor didactice asupra sprijinirii creșterii emoționale și sociale a elevilor nu interferează cu progresul școlar al acestora. Când cadrele didactice primesc suficient training și sprijin, folosirea intervențiilor care sprijină educația socio-emoțională a elevilor duce de fapt la rezultate școlare mai bune.”, arată autorii studiului.
Progresele la citire și matematică ale elevilor au fost similare indiferent de statutul socioeconomic al acestora.
Studiul arată că atunci când cadrele didactice acordă timp pentru încurajarea relațiilor sociale pozitive în clasă și pentru dezvoltarea autocontorlului elevilor, rezultatele școlare ale acestora se îmbunătățesc.
“Într-o perioadă în care cerințele academice sunt din ce în ce mai intense, mulți critici pun la îndoială valoarea timpului dedicat abilităților sociale, construirii unor relații pozitive în clasă și dezvoltării autonomiei elevilor. Dar cercetările arată că timpul petrecut sprijinind abilitățile sociale și emoționale ale copiilor pot fi o investiție foarte înțeleaptă.”, arată unul dintre autorii studiului.
Studiul a urmărit evoluția elevilor care au beneficiat de un program de educație socio-emoțională (“Responsive Classroom”) și au comparat rezultatele lor școlare de-a lungul a trei ani, cu cele ale elevilor care nu au participat la un astfel de program. Cele mai bune rezultate școlare au fost observate în rândul elevilor ai căror profesori au pus în aplicare programul socio-emoțional în mod acurat și complet.
Responsive Classroom este o abordare care îmbunătățește abilitățile profesorilor de a gestiona eficient interacțiunile dintre elevi, creând un mediu bazat pe respect și blândețe, prin sprijinirea abilităților sociale și de autocontrol ale copiilor.
Sursa: ScienceDaily.com
Sursa foto: Freepik.com
Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 24.05.2024 20:29 | 601 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.