Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Succesul școlar nu este asociat cu o atitudine pozitivă față de școală

eleva invatand

Putem presupune cu ușurință că elevii care obțin rezultate bune la scoala au o atitudine pozitivă față de aceasta și se bucură de activitatea școlară. Însă rezultatele studiilor realizate o dată cu testele PISA în țări din întreaga lume arată că un copil nu trebuie să fie pasionat de școală pentru a avea rezultate bune.

În 2015, elevi din 72 țări, în vârstă de 15 ani au dat teste la matematică, citire și științe și au completat chestionare privind atitudinile, convingerile și obiceiurile lor de învățare.

Corelația dintre reușita școlară și atitudinea față de școală a fost aproape zero. Aceleași rezultate au fost găsite și în anii 2003, 2009 si 2012. Cu alte cuvinte, în majoritatea țărilor în care a fost realizat studiul, elevii de succes nu au o părere prea bună despre școală. Pe de altă parte, elevii cu rezultate slabe nu au neapărat o părere proastă despre școală.

Daca atitudinea față de școală nu este corelată cu rezultatele școlare, care este factorul motivațional care explică succesul școlar al elevilor? Răspunsul ar putea avea legătură cu imaginea de sine a copiilor.

Articol complet:SuntPărinte.ro

Învăţământ liceal | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: SuntParinte_ro | 10.03.2017 16:06 | 2025 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

675 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN