Succesul școlar nu este asociat cu o atitudine pozitivă față de școală
Putem presupune cu ușurință că elevii care obțin rezultate bune la scoala au o atitudine pozitivă față de aceasta și se bucură de activitatea școlară. Însă rezultatele studiilor realizate o dată cu testele PISA în țări din întreaga lume arată că un copil nu trebuie să fie pasionat de școală pentru a avea rezultate bune.
În 2015, elevi din 72 țări, în vârstă de 15 ani au dat teste la matematică, citire și științe și au completat chestionare privind atitudinile, convingerile și obiceiurile lor de învățare.
Corelația dintre reușita școlară și atitudinea față de școală a fost aproape zero. Aceleași rezultate au fost găsite și în anii 2003, 2009 si 2012. Cu alte cuvinte, în majoritatea țărilor în care a fost realizat studiul, elevii de succes nu au o părere prea bună despre școală. Pe de altă parte, elevii cu rezultate slabe nu au neapărat o părere proastă despre școală.
Daca atitudinea față de școală nu este corelată cu rezultatele școlare, care este factorul motivațional care explică succesul școlar al elevilor? Răspunsul ar putea avea legătură cu imaginea de sine a copiilor.
Articol complet:SuntPărinte.ro
Învăţământ liceal | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: SuntParinte_ro | 10.03.2017 16:06 | 2081 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.