Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Succesul școlar nu este asociat cu o atitudine pozitivă față de școală

eleva invatand

Putem presupune cu ușurință că elevii care obțin rezultate bune la scoala au o atitudine pozitivă față de aceasta și se bucură de activitatea școlară. Însă rezultatele studiilor realizate o dată cu testele PISA în țări din întreaga lume arată că un copil nu trebuie să fie pasionat de școală pentru a avea rezultate bune.

În 2015, elevi din 72 țări, în vârstă de 15 ani au dat teste la matematică, citire și științe și au completat chestionare privind atitudinile, convingerile și obiceiurile lor de învățare.

Corelația dintre reușita școlară și atitudinea față de școală a fost aproape zero. Aceleași rezultate au fost găsite și în anii 2003, 2009 si 2012. Cu alte cuvinte, în majoritatea țărilor în care a fost realizat studiul, elevii de succes nu au o părere prea bună despre școală. Pe de altă parte, elevii cu rezultate slabe nu au neapărat o părere proastă despre școală.

Daca atitudinea față de școală nu este corelată cu rezultatele școlare, care este factorul motivațional care explică succesul școlar al elevilor? Răspunsul ar putea avea legătură cu imaginea de sine a copiilor.

Articol complet:SuntPărinte.ro

Învăţământ liceal | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: SuntParinte_ro | 10.03.2017 16:06 | 2006 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 31 evenimente

«IUNIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

528 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN