Temele pentru acasă și rolul notelor în evoluția elevilor - Interviu cu Delia Lungu (specialist Intuitext în educație)
Care crezi că ar fi intervalul de timp corect, sănătos și eficient pe care copiii ar trebui să-l dedice temelor, după un program destul de încărcat deja de la școală?
Studiile de psihologie educațională ne arată că timpul sănătos alocat temelor de casă în fiecare zi pentru copil este în funcție de vârsta lui. Marea lor majoritate au ajuns la un consens și au formulat o „regulă”, regula celor 10 minute: 10 minute pentru teme per clasă: clasa Întâi - 10 minute, clasa a doua 20 minute, gimnaziu între 50 minute și 80 minute.
Rămâne de văzut cum aceste recomandări pot fi aplicate efectiv în sistemul educațional românesc din prezent, deoarece sunt multe alte aspecte luate în considerare: încărcarea programei, așteptările părinților și ale profesorilor, cât de atractivă este lecția predată de cadrul didactic, cât din lecția predată la școală este reținută de elev încă din clasă etc.
De asemenea, e important de avut în vedere și cât de atent este copilul în perioada în care-și face temele. Mulți părinți spun că ai lor copii stau la birou cu temele în față ore în șir, dar cea mai mare parte din timp, atenția lor este în altă parte.
De aceea, în această idee, este recomandat să se găsească soluții astfel încât copilul să-și poată păstra mai mult timp atenția pe ce are de făcut. Pentru asta e nevoie de un climat pozitiv creat la școală de către cadrele didactice, dar și acasă de către părinți, astfel încât copilul să poată învăța din plăcere.
În raport cu celelalte țări, potrivit raportului OECD din 2014, elevii din România se află pe locul 6 în topul țărilor cu cele mai multe teme pentru acasă primite de adolescenții în vârstă de 15 ani.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: Editura_Intuitext | 23.10.2018 12:43 | 693 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.