Testări, concursuri, Evaluarea Națională la clasele primare - Pregătirea corectă FĂRĂ TEAMĂ
Așadar, un prim pas în acest sens ar fi să ne întrebăm ce impact emoțional au asupra copiilor noștri toate aceste testări și concursuri școlare.
Cristina Honcioiu, specialist Intuitext în educație, este de părere că răspunsul depinde de modul în care „sunt abordate aceste evaluări și concursuri de către profesor și de către părinte.
Dacă profesorul și părintele transmit ideea că Evaluările Naționale sunt examene prin care elevul vede ceea ce știe, în scopul de a-și îmbunătăți performanța, de a corecta eventualele lacune, de a se obișnui cu examenele, fără a pune presiune pe elev, atunci efectele sunt benefice.
Evaluarea Națională poate fi văzută și ca o experiență de învățare. Desigur că elevul poate avea emoții, dar această ușoară teamă e normală pentru astfel de situații.
E momentul în care el învață să gestioneze neliniștea, ceea ce îi va fi benefic în dezvoltare.
Pentru a ajuta elevii să se pregătească eficient pentru Evaluarea Națională și concursuri și a reduce impactul negativ al acestora asupra dezvoltării emoționale a copilului ar fi eficient ca adulții să:
- îi învețe pe copii să se pregătească din timp;
- să exerseze și să repete, să revizuiască (toate acestea ținând cont de particularitățile de vârstă și cele individuale);
- să le ofere simulări de astfel de examene;
- să îi ajute să-și stăpânească eventualele emoții, neliniști normale prin exerciții de respirație, de imagerie mentală;
- îi încurajeze să facă lucruri plăcute înainte de examen etc.
Rezultatele elevului nu ar trebui să fie făcute publice sau utilizate pentru a face comparații între copii. Copiii nu trebuie constrânși, manipulați să participe la concursuri, dacă nu doresc.”
Efectele Evaluărilor Naționale sau ale concursurilor pot fi negative, dacă:
Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: ScoalaIntuitext | 15.02.2019 11:40 | 1644 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.