Teste pilot pentru elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a
Evaluările-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc între 9 şi 23 mai, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a şi 86 de şcoli pentru clasa a VI-a.
Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unităţi de învăţământ distincte, a precizat Ministerul Educaţiei.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.
La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni, care vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor şi, respectiv, competenţe de matematică.
"Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate", a precizat MECTS.
La finalul clasei a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba română, limba maternă -pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică.
"Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar", potrivit sursei citate.
La clasa a VI-a, evaluarea vizează optimizarea învăţării, elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi preorientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: angelailas | 12.05.2012 22:22 | 17322 vizualizări
Comentarii (6)
13.05.2012 10:55 crisdim
Clasa mea , a IV-a, a dat aceasta evaluare. La final, elevii m-au intrebat cum ar fi trebuit sa rezolve anumite cerinte sau care era rezultatul corect. Iar eu nu am stiut ce sa le raspund pentru ca NU AM PUTUT MACAR SA VEDEM CE CONTIN ACELE TESTE. Nu mi se pare corect deoarece se presupune ca orice test, fisa de lucru, exercitiu... sa se verifice daca a fost lucrat corect.
13.05.2012 15:08 mhojda
Oricum lucram la clasa, dar suntem curiosi si noi cei ce nu am avut ,, sansa" sa avem evaluare, sa vedem niste subiecte! Unde putem gasi modele de subiecte pentru evaluarea nationala?
13.05.2012 18:40 matty
La clasa a IV-a era necesar sa primim si noi o programa de testare sau teste model.Mergem mereu pe bajbaite si suntem doar cobai intr-un invatamant in care nu se intampla nimic din ce trebuie, ci doar inventii cinice, care par ca vor sa ne discrediteze.Cred ca e necesar sa se porneasca cu inceputul."SCOR MEDIU NATIONAL AL PERFORMANTELOR !?" si acest CNEE parca sunt coborate dintr-un film horror, de carei sa ne temem si sa visam urat noptile.
25.05.2012 16:33 alina_bateriuc
Parcă mai înţelege cineva ministerul şi misterul care planează în jurul acestor teste! Subiecte secrete, rezultate secrete, beneficiari necunoscuţi! Foarte interesant!
23.05.2013 14:46 theo_the_master
Ne poate spune cineva dintre cei care au dat testele pilot in ce a constat evaluarea la clasa a 6-a? Macar sa ne facem o idee despre ce ne asteapta... FIINDCA TOTUL E ATAT DE NEBULOS... MA TEM.
11.02.2014 15:21 Viorel_barbos
Da pentru ce au mai bagat teste de astea pentru clasa a II-a, a IV-a si a VI-a?
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.