Structura confecţiilor textile


Motivaţia îmbrăcămintei

Motivaţia practică a îmbrăcămintei

Motivaţia practică a îmbrăcămintei rezidă din necesitatea apărării corpului împotriva mediului exterior, care altfel l-ar putea afecta negativ, perturbându-i activitatea sau odihna.

Această motivaţie a fost aceea care l-a determinat pe omul primitiv să-şi acopere şi astfel să-şi protejeze corpul.

Propus de: andrei_remus | 03.08.2019 09:48

 

Motivaţia psihică

Motivaţia psihică impune de regulă linia, coloritul şi gradul de acoperire al corpului.

Cel mai pregnant ea este considerată în proiectarea şi realizarea produselor de îmbrăcăminte destinate unor evenimente fericite sau dimpotrivă.

Această motivaţie este în strânsă corelaţie cu tradiţia şi cultura grupului etnic de care aparţine purtătorul.

La fel de bine însă îmbrăcămintea poate induce o anumită stare psihică, motiv pentru care ea poate fi folosită ca terapie în stări depresive.

Propus de: boricean_bogdan | 02.08.2019 12:16

 

Motivaţia comunicaţională

Motivaţia comunicaţională este luată în calcul doar la produsele de îmbrăcăminte de lucru, uniformele şcolare sau militare şi la îmbrăcămintea pentru sportul de performanţă.

Propus de: neagu_adina_nicoleta | 01.08.2019 16:31

 

Motivaţia socială

Motivaţia socială cândva reprezenta criteriu de distincţie a claselor sociale, dar treptat ea a devenit mai flexibilă, astfel că astăzi această motivaţie se consideră doar o corelare a stilului vestimentar la stilul de viaţă al purtătorului.

Propus de: albu_marian | 01.08.2019 16:29

 

Motivaţia estetică

Motivaţia estetică rezidă din necesitatea transmiterii unor stări emoţionale artistice pozitive.

Produsul de îmbrăcăminte înnobilează corpul prin accentuarea frumosului, plăcutului sau chiar dacă numai prin mascarea unor imperfecţiuni sau asimetrii ale acestuia.

Mai mult, există tendinţa ca produsul de îmbrăcăminte să devină produs de „artă pentru artă”, prin spectacolele de modă care tind să se transforme în adevărate expoziţii mobile de artă.

Propus de: dorojan_marius | 01.08.2019 13:31

 

Motivaţia morală

Motivaţia morală rezidă din necesitatea acoperirii unor zone de corp a căror expunere contravine principiilor morale ale grupului social sau etnic de care aparţine individul uman; în anumite entităţi sau în anumite condiţii climatice această motivaţie poate fi redusă sau chiar neglijată.

Propus de: stelea_mihaela | 01.08.2019 13:16

 

Motivația îmbrăcămintei

Produsele de îmbrăcăminte (vestimentare) trebuie să se caracterizeze prin aspect plăcut, calitate superioară şi preţ atrăgător pentru un segment important de consumatori.

În context, trebuie stabilită o corelaţie între motivaţia practică a îmbrăcămintei şi celelalte forme de motivaţii care susţin alegerea unui produs dintr-o gamă disponibilă: motivaţia morală, motivaţia estetică, motivaţia socială, motivaţia comunicaţională şi nu în ultimul rând motivaţia psihică.

Propus de: dobre_alberto | 01.08.2019 12:55

 

SARCINĂ DE LUCRU:

Care sunt formele care determină motivația îmbrăcămintei?

Postați aici materialele realizate pe această temă în mod interactiv, pe tot parcursul anului școlar 2018-2019, în mod independent, în activități în perechi, în activități de învățare colaborativă în echipe, atât la ore, cât și în cadrul activităților extracurriculare.

Termen: 10.08.2019.

Profesor coordonator,

Andrei Doina.

Propus de: andrei2na | 01.08.2019 09:07

 

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.