Perioadă de desfăşurare
Concursul “Reflecţie de vară” - A mai trecut un an.. .se desfăşoară între 15 iulie 2009 şi 15 septembrie 2009 ora 12:00 AM.
Câştigătorii vor fi desemnaţi cel târziu pe data de 1 octombrie 2009.
Tematică
Proiectele propuse vor avea ca temă analiza anului şcolar 2008 – 2009, sub forma unei reflecţii făcute de cadrul didactic cu privire la evenimentele care s-au succedat, succesele şi eşecurile, momentele frumoase, dar şi cele mai puţin frumoase petrecute împreună cu copiii, lucrurile bune dar şi cele care ar fi putut fi mai bune, dorinţele şi aşteptările pe care le avem de la anul şcolar ce urmează.
Prin proiectele participante ne dorim să descoperim prin intermediul dumneavoastră:
- Evenimente şi iniţiative frumoase organizate în şcoală (de către copii sau împreună cu copiii)
- Succese înregistrate de copii
- Momentele frumoase care v-au rămas întipărite în minte
- Lucruri care v-au impresionat pozitiv (legate de copii, de activitatea din şcoală etc.)
- Momente mai puţin frumoase (de ce s-au întâmplat, cum aţi fi putut interveni astfel încât să fie mai bine, ce aţi învăţat Dvs si copiii din această experienţă etc.)
- Ce aşteptări aveţi de la anul şcolar ce va urma
- Ce vă propuneţi pentru noul an şcolar Dvs ca şi cadru didactic
Condiţii de participare
Acest concurs de adresează cadrelor didactice. Pot participa la concurs cadrele didactice active în sistemul de învăţământ românesc care predau la clasele I-XII sau în învăţământul preşcolar.
Proiectul constă într-un eseu (document scris de cadrul didactic), care abordează tematica concursului, însoţit de materiale multimedia dacă e cazul (fotografii, înregistrări audio, înregistrări video), şi într-un material de sinteză de tip Prezentare Powerpoint, în care sunt cuprinse principalele idei din eseu.
Evaluare
Proiectele vor fi evaluate de un juriu (format din specialişti în educaţie şi ştiinţe sociale şi din membri ai colectivului redacţional Didactic.ro), în funcţie de următoarele criterii:
- respectarea temei concursului
- spiritul (auto)critic
- analiza evenimentelor din mai multe perspective (de exemplu redarea părerilor copiilor, altor cadre didactice, părinţilor etc.)
- prezentarea clară şi realistă a concluziilor, aşteptărilor şi propunerilor pentru noul an şcolar