Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Armonia cunoașterii- ARTĂ ȘI ȘTIINȚĂ

Clasa a 9-a, Clasa a 10-a, Clasa a 11-a, Clasa a 12-a
Altă instituţie, Altă localitate, Alt judeţ

Ştiinţa şi Arta sunt la fel de importante în evoluţia culturală a societăţii umane. De-a lungul timpului ştiinţa a fost considerată ca o paradigmă a raţiunii având drept instrumente abstractizarea, perfecţiunea, ordonarea, analiza. Mai mult decât atât, prin claritate, elegantă şi conciziune, ştiinţa poate fi considerată o artă a raţiunii. Născută în paralel cu arta greacă, ştiinţa şi-a păstrat în ţesătura sa internă o anumită afinitate cu arta. Deşi abordările clasice ale problemelor din ştiinţă şi artă se fac separat, noi dorim să găsim în acest proiect, împreună cu elevii, conexiuni între aceste două domenii ale cunoaşterii umane.
Obiectivul fundamental al proiectului este :
Dezvoltarea competenţele cheie pentru a-i pregăti pe tineri pentru viaţa de adult şi pentru a consolida bazele învăţării permanente. Transformarea şcolii în factor activ de inducere a progresului în toate domeniile de activitate.
Obiectivele derivate sunt:
 Dobândirea competențelor de educație pentru dezvoltare durabilă;
 dezvoltarea capacităţii de a reflecta asupra lumii, de a formula şi rezolva probleme pe baza relaţionării cunoştinţelor din diferite domenii;
 Dezvoltarea abilităţilor de comunicare ale elevilor, a gândirii, prin derularea unor activităţi ştiintifice şi culturale fără graniţe între domeniile cunoaşterii sau între naţiuni;
 Realizarea unei mai bune cunoaşteri de către elevi a aplicaţiilor ştiintei în toate aspectele vieţii umane;
 Formarea de deprinderi legate de prelucrarea şi analiza datelor prin activităţi practice;
 Îmbogăţirea informaţiilor prin studiul unor fenomene din viaţă şi societate;
 Înţelegerea rezultatelor obţinute prin analiza datelor şi comunicarea acestora;
 Formarea şi dezvoltarea capacităţilor şi abilităţilor de explorare, investigare, observaţie a realităţii imediate; implicarea activă a fiecărui elev în activităţile desfăşurate;
 Dezvoltarea capacităţilor de autocunoaştere / autoevaluare, cultivarea încrederii în sine;
 Stimularea interesului şi motivarea elevilor de a se implica activ în formarea propriei personalităţi;
 stimularea creativităţii şi a spiritului de echipă;
 revalorizarea dimensiunii subiective a actului educaţional;
 abordarea conţinuturilor proiectului în termeni de cultură, plecând de la analiza contextelor culturale specifice tărilor participante;
 dezvoltarea capacităţii de integrare activă în grupuri socio-culturale diferite;
 dezvoltarea competenţelor funcţionale esenţiale pentru reuşita socială: comunicare, gândire critică, luarea deciziilor, prelucrarea şi utilizarea contextuală a unor informaţii complexe;
 cultivarea expresivităţii şi a sensibilităţii, în scopul împlinirii personale şi a promovării unei vieţi de calitate.
Sub aceasta emblema s-au derulat urmatoarele activitati
1. Proiecte etwinning
SIERPINSKI Carpet Project
Pi fait le tour du monde
Math PowerLessons
2. "O lume a armoniei: Artă și Știință”proiect ERASMUS PLUS

1. Proiecte etwinning
În anul școlar 2014/2015, sub coordonarea doamnelor profesoare Moise Luminița si Cristea Ruxandra s-au derulat următoarele proiecte etwinning:

SIERPINSKI Carpet Project
Pi fait le tour du monde
Math PowerLessons
Elevii au fost antrenați astfel în proiecte colaborative facilitate de platforma etwinning.
În cadrul proiectului Pi fait le tour du monde s-au realizat de către participanți pagini dintr-un album ilustrativ pentru numărul pi. SIERPINSKI Carpet Project este un proiect cu un număr foarte mare parteneri etwinning cu elevi de vârste diferite. Cu toții au făcut un efort comun de inițiere în geometria fractală prin realizarea unor iterații ale fractalului lui Sierpinski dar și prin alte activități de cunoastere a acestui domeniu relativ recent în știința cu aplicații în multe dintre domeniile cunoașterii. Math PowerLessons asa cum si numele sugereaza permite colaborarea pe teme de matematică a elevilor din diverse scoli partenere europene sau chiar din afdara Europei pentru a evidenția inca o data forta de educatie, de modelare a matematicii si de implicare in solutionarea problemelor lumii contemporane.
2. "O lume a armoniei: Artă și Știință”proiect ERASMUS PLUS
Școla noastră, împreună cu alte 4 școli din Europa
- Lycée Saint-Exupéry, LA ROCHELLE, Franța
- Agrupamento de Escolas nº 2 de Beja, Beja, Portugalia
- Institut de La Sénia, La Sénia, Spania
- Uskudar Cagribey Anadolu Lisesi, İstanbul, Turcia,
derulează în perioada 2014-2017 proiectul ERASMUS+, Acţiunea Cheie 2, Parteneriate strategice între școli
“O lume a armoniei: Artă și Știință”
Cele două reuniuni de proiect din acest an s-au desfășurat în localitățile La Rochelle, Franța -noiembrie 2014 și București, România - aprilie 2015.
Informatii suplimentare:
http://matealtfel.wikidot.com//armonia-cunoasterii-arta-si-stiinta

Propus de: dominic_moise | 01.08.2015 05:19

0 comentarii

754 vizualizări
Mulţumesc 1 vot

Materiale înscrise:

Lumina lina

01.08.2015 05:38

pdf 1MB

Efectul Fluturelui

01.08.2015 05:40

pdf 971KB

COPACUL - ÎN MATEMATICA ȘI POEZIA VIEȚII

01.08.2015 05:43

pdf 923KB

PROIECŢII ÎN VIITOR

01.08.2015 05:48

pdf 655KB

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN