Citeste si da mai departe
Clasa a 9-a
Liceul Teoretic Videle, Videle, Teleorman
Proiectul a fost conceput în vederea găsirii celor mai eficiente modalităţi de stimulare a interesului elevilor pentru lectură şi carte Stârnirea interesului pentru lectură se poate realiza cu mai multă uşurinţă dacă activităţile desfăşurate în acest sens depăşesc spaţiul sălii de clasă, de bibliotecă sau al camerei copilului. Ieşirea din spaţiul consacrat în spaţii deschise, în parc, sperăm să aducă o schimbare în optica prin care sunt percepute cărţile de către generațiile internetului. Proiectul pe care l-am denumit “Citeşte şi dă mai departe” este, în acelaşi timp, şi o provocare la a fi cetăţeni, la a manifesta coeziune în lectură şi nu numai. Pe scurt, o echipă de elevi ai liceului s-a implicat în confecţionarea a standului de lectură.
O altă echipă s-a ocupat de colectarea fondului inițial de carte, care a reprezentat baza de pornire.
Pe tot parcursul vacanţei de vară, s-au organizat activităţi de schimb de carte sub genericul “ joia de lectură”. Orice a dorit o carte a avut posibilitatea să o citească în parc, să o ia acasă, dar condiţia esenţială a fost să aducă o altă carte la schimb. Astfel readucem la viaţă cărţi părăsite pe rafturi de bibliotecă.
Astfel, s-au facilitat întâlniri între cititori şi cărţile care, altfel, le erau blocate prin simplul gest de a le depozita.
Am folosit, în vederea stimulării interesului pentru lectură, diverse jocuri literare: jocuri de rol, jocuri de stimulare, jocuri de povestire prin desen, jocuri de creaţie, jocuri de competiţie pentru memorare şi recitare ale unor versuri sau replici şi descrieri din diferite locuri.
Introducerea elementului de concurs în activităţile de lectură stimulează, se ştie, dorinţa elevilor de a câştiga întrecerea, determinându-i să citească cât mai mult. Dorinţa noastă a fost, de asemenea, ca prin schimbul real de experienţă dintre participanţi, să-i convingem pe copii de valoarea culturală şi spirituală a cărţii, să-i determinăm să descopere şi să înţeleagă că ele sunt rodul marilor spirite ale omenirii, că pot găsi în cărţi pe cei mai fideli prieteni şi mentori
OBIECTIV GENERAL:
Cultivarea interesului pentru lectură şi a plăcerii de a citi, focusarea pe o cultură comunicaţională şi literară de bază, promovarea în rândul elevilor a dorinţei de a-şi utiliza propriile capacităţi şi aptitudini în mod eficient şi creativ.
OBIECTIVE PEDAGOGICE:
Cultivarea dorinței de a dona;
Dezvoltarea abilităţii de lucru în echipă;
Stimularea sentimentului de apartenenţă la comunitate.
OBIECTIVE DOCUMENTARE :
Orientarea elevilor in spațiul documentar;
Dezvoltarea capacitații de selectare a materialelor referitoare la tema activității;
Valorificarea potenţialului creator al elevilor în procesul instructiv-educativ şi extracurricular;
Realizarea unei colaborări eficiente între elevi.
OBIECTIVE CULTURALE :
Stimularea gustului pentru lectură; Dezvoltarea interesului pentru cultură şi artă;
OBIECTIVE PSIHOMOTORII :
Conceperea şi proiectarea standurilor pentru prezentarea cărţilor;
Confecţionarea standurilor necesare;
Exersarea şi aprofundarea abilităţilor de utilizare a tehnicilor IT;
PUBLIC TINTA: locuitorii oraşului VIDELE, cu un accent sporit asupra generaţiilor tinere
PERIOADA DE DESFASURARE: 01.07.2017 – 31.09.2017
Etapele proiectului:
1.Lansarea şi promovarea
proiectului prin de afișe
şi flyere realizate de elevi
2.Proiectarea şi confecţionarea
standurilor pentru cărţi
3.Colectarea cărţilor
din care se va constitui
fondul inițial de carte
4.Joia de lectură
sesiuni săptămânale de lectură
însoţite de jocuri şi dezbateri
pe marginea cărţilor
celor mai votate de public
5.Ateliere de scriere creativă
şi de lecturare a operelor elevilor
Propus de: rodica-ionescu | 31.08.2017 17:28
0 comentarii
Materiale înscrise:
31.08.2017 17:35
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.