Mă pregătesc pentru EN
Clasa a 7-a
Tabăra de vară intitulată „Mă pregătesc pentru EN” a ajuns la a doua ediţie. Este organizată în cadrul Şcolii Gimnaziale Turóczi Mózes din municipiul Tg-Secuiesc, judeţul Covasna. Beneficiarii tabărei sunt elevii claselor a şaptea de la secţiile maghiare şi române.
Tabăra se desfăşoară pe parcursul a cinci zile, într-un ritm alert, cu multe aplicaţii practice, cu multe scenete haioase, dar şi cu multe definiţii, clasificări, conjugări, declinaţii şi realizarea eseurilor de la Subiectul al II-lea, subpunctul B.
Ideea de bază este o introducere temeinică în programa de limba şi literatura română pentru Evaluarea Naţională şi în precizări privind structura subiectelor de la EN pentru absolvenţii clasei a VIII-a, anul şcolar 2016 - 2017, dar într-un mod mai non-formal, mai distractiv, mai altfel, focusând asupra celor predate şi învăţate în clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a. Este necesară o astfel de înglobare a noţiunilor de bază ale gramaticii şi literaturii cu scopul de a avea timp suficient pentru parcurgerea materiei de clasa a opta şi pentru a elimina performaţa scăzută a eleviilor la simulări şi, bineînţeles, la testare sub presiune psihică. Din acest motiv, am reorganizat materia obligatorie într-un mod mai simplu, mai concentrat şi cu multe aplicaţii, respectiv au fost implementate dialogurile tematice, conversaţia zilnică şi conversaţia liberă. La aceste exerciţii partenerii mei au fost elevii de la secţia română, care au stabilit un climat propice pentru dialogurile tematice prin organizarea unor scenete. Desigur, la început, elevii erau speriaţi, au vorbit numai curajoşii, dar treptat şi ceilalţi au devenit parteneri activi în diferite scenete.
Materia obligatorie reorganizată astfel pentru elevii claselor maghiare - unde limba română este limbă ne-maternă şi anual sunt probleme cu rata de promovabilitate - este mult mai captivantă, se accentuează activizarea vocabularului pasiv şi consolidarea celui activ. Sunt recapitulate noţiunile de bază din capitolele fonetică, vocabular, morfologie şi sintaxă.
Rezultatele obţinute sunt: elevii pot parcurge materia în ritmul lor propriu(lucru nerealizabil în timpul anului şcolar), atenţia şi concentrarea lor este focusată asupra exerciţiilor pe un interval de timp destul de lung, aplicaţiile au grad de dificultate variate, de la nivelul elementar până la cel mediu. Prin rezolvarea exerciţilor tipizate(de tip recunoaşte, explică, identifică, menţionează, extrage) elevii pot estima punctele tari şi slabe, atât înainte de a rezolva exerciţiile, cât şi la verificarea lor. Prin acest paşi mici, rata de promovabilitate a devenit mai bună iar elevii au intrat în liceele dorite.
Cu ajutorul tabărei „Mă pregătesc pentru EN” şi prin activităţile interactive le-am oferit elevilor o alternativă valoroasă în petrecerea plăcută şi utilă a ultimelor zile ale vacanţei de vară. Merită efortul depus, deoarece apar nişte momente mirobolante, elevii devin mai sinceri, corectarea greşelilor(mai ales dezacordurile) nu este considerata un eşec catastrofal, motivaţia lor interioară se întăreşte, dorinţa de a concura între ei se accentuează şi devin mai receptivi la fiecare detaliu al materiei limbii române.
Jurnal trimis de: prof. Orsolya Kádár şi elevii claselor a VII-a A şi VII-a B
Propus de: okadar2002 | 29.08.2017 19:15
2 comentarii
Comentarii (2)
01.09.2017 14:50 marbal2003
Foarte interesant acest proiect.Puteti sa-l votati cu incredere.
02.09.2017 19:06 okadar2002 - Autor
Multumesc.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.