Descoperă micul patrimoniu
Asociaţia Culturală „PATRIMONIU PENTRU VIITOR” şi Didactic.ro anunţă un nou concurs:
Descoperă patrimoniul românesc
Tema: Micul patrimoniu: fântâni, porți, uși, statui, podețe, troițe, cruci
Perioada de desfăşurare
Perioada de înscriere a fost prelungită până la 18 iulie 2014, inclusiv.
Concursul se desfăşoară în perioada 24 mai 2014 – 19 iunie 2014 ora 24:00, în 2 etape:
Înscrierea proiectelor: 24 mai 2014 – 18 iulie 2014
Votarea proiectelor:19 iulie 2014 - 15 august 2014
Câștigătorii vor fi anunțați în luna septembrie 2014.
Tema concursului:
Alegeţi obiecte din patrimoniul mic, încărcate de istorie şi care poartă cu ele poveşti ce merită istorisite mai departe. Unele dintre ele, le veţi putea găsi doar în mediul rural, dar altele sunt şi în oraşe şi cu siguranţă aţi trecut pe lângă ele.
Căutați:
- poduleţe,
- fântâni (arteziene sau cumpănă),
- porţi frumoase sau uşi,
- statui,
- mori,
- cuptoare,
- troiţe sau cruci.
Materiale de pregătire
Citeşte cu mare atenţie materialele auxiliare pregătite astfel încât propunerile pentru concurs să fie în conformitate cu sugestiile şi cerinţele exprimate de organizatori.
Ce este patrimoniul - ghidul micului cercetător
Ghidul general al micului cercetător
Câteva recomandări privind documentarea vizuală şi audiovizuală
Ghid de redactare: Micul patrimoniu
Criterii de evaluare a proiectului
Criterii eliminatorii
- originalitatea proiectului (fără texte copiate), cu citarea corectă a surselor. Proiectul este în întregime realizat de tine împreună cu colegii tăi, dacă este cazul
- exprimare corectă, fără greşeli gramaticale
Criterii de evaluare
- adecvarea la temă
- calitatea documentării, valoarea informaţiei
- documentarea vizuală originală (foto, video)
- organizarea / structurarea prezentării proiectului
- creativitatea / imaginaţia
Juriul este format din:
- Alexandra Chiliman Juvara – arhitect specialist, atestat de Ministerul culturii pentru restaurarea monumentelor istorice, membru în consiliul şi în juriul Europa Nostra în perioada 2009-2013, fost membru in Comisia Nationala a Monumentelor Istorice
- Măriuca Talpeş – matematician, Intuitext
- Luiza Zamora - istoric de artă
- Sabina Pop este regizor şi producător, autor a peste 100 filme documentare, producţii tv şi audiovizuale, laureată a cca 50 distincţii naţionale şi internaţionale. În TVR a coordonat redacţia emisiunilor culturale, predă Regia de film/TV la Univ. Hyperion, este Preşedinta Asociaţiei Române a Filmului Documentar şi Ambasador în Romania a European Documentary Network.
- Laura Grunberg este sociolog, cadru didactic la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea din București și scriitoare de literatură pentru copii fiind membră asociată a Uniunii Scriitorilor din România (www.vestidesprepovesti.ro). Are o bogată experiență de lucru cu copiii în cadrul unor ateliere de creație și concursuri diverse la care a participat.
- Sorina Neacşu este licenţiată in istoria artei, specialist în educaţie muzeală şi reprezentant Asociaţia Culturală Patrimoniu pentru Viitor.
Premii
Cei care realizează proiecte valoroase vor deveni membri ai Asociaţiei Culturale Patrimoniu pentru Viitor şi vor primi insigna Membru Junior în Asociația Patrimoniu pentru Viitor
Proiectele valoroase vor fi înscrise pe harta virtuală a patrimoniului mic – un proiect unic în România.
Lucrările bune vor putea fi incluse într-un album special.
Urmăreşte pe site-urile www.didactic.ro pentru rezultatele concursului. Întrebările se pot trimite pe adresa webmaster@didactic.ro.
Condiţii de participare:
- Un utilizator poate înscrie un singur proiect în concurs (care poate conţine fişiere multiple, cu mai multe creaţii).
- Cadrele didactice pot înscrie în concurs lucrările elevilor dânşilor - specificând autorul fiecărui material.
- Participanţii la concurs acceptă implicit termenii şi condiţiile de utilizare a site-ului Didactic.ro.
Rolul profesorului sau al parintelui
-îi îndrumă pe copii pe tot parcursul cercetării şi documentării, legat de organizarea şi completitudinea proiectului (rugămintea este să nu interveniţi în prezentarea scrisă a elevului);
- îi însoţeşte pe teren în timpul cercetării.