Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Analiza morfo-sintactică a cuvintelor (2)

Rebusul poate fi utilizat în etapa de recapitulare inițială sau finală

Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română Clasa a 5-a; Clasa a 6-a;

Capitol/lecţie: Recapitulare

pop_ana_mihaela | 14.07.2015 08:53

801 vizualizări
0 rezolvări

0 comentarii

 

Generaţi link pentru elevi     Printaţi     0     Raportaţi

Rezolvând corect rebusul, pe verticala AB veți descoperi denumirea analizei gramaticale a cuvintelor (trei cuvinte).

Se dă textul următor:
„În răsărit se zidise o culme de nouri negri. Simțeam în urechi și bâzâitul adierii subțiri. Mi se strângea inima - ca și cum vântul și ploaia ar fi fost iremediabile catastrofe. Nădăjduind fierbinte într-o ocrotire cerească, intrai pe drumul iezăturii. Și încă pe întuneric, sub stelele reci, cotii pe după moara cu roțile oprite și vuietul cufundat în apă, - ș-apucai pe cărarea de care-mi vorbise protectorul meu, pe lângă păretele nalt al stufului.
Ajunsei în locuri necunoscute, pe care le bănuiam că sunt locurile mele.
Poate-i târziu, poate pescarii adevărați au trecut la ascunzișurile lor, pe plăvii, în singurătăți, la Nada Florilor, ș-așteaptă cea dintăi lucire de zori ca s-arunce undițile. Trecui mai departe, în lungul trestiilor, cu urechea atentă.”
(Mihail Sadoveanu, „Împărăția apelor” - „Intrare în ostrov”)

Identifică următoarele părți de vorbire, care au următoarele funcții sintactice - prepoziția nu se va nota, în situația alăturării acesteia unei părți de propoziție:

Măriţi rebus

Afișați rezolvarea
    A        
   1         
   2         
   3         
   4         
   5         
   6         
   7         
8            
   9         
   10         
   11         
   12         
   13         
   14         
   15         
   16         
   17         
   18         
   19         
   20         
   21         
   22         
   23         
    B        
1. pron. pers., D, Ci.
2. art. nehot. ce însoțește un subst. com. simplu în N, S.
3. subst. com. simplu, Ac, Ccl.
4. adv., Ccm.
5. subt. com. simplu, Ac, Ccl.
6. subst. com. simplu, Ac, Ccl.
7. adj. prov. din vb. la part., Ac, Atr. adj.
8. prepoz. simplă, specifică Ac.
9. subst. com. simplu, N, S.
10. subst. com. simplu, N, S.
11. vb. pred., conj. a III-a, mod ind., timp p.s., Pvb
12. vb. pred., conj. a IV-a, mod ind., timp imperf., Pvb.
13. vb. pred., conj. I, mod ind., timp p.s., Pvb.
14. adj. pr.-zis, G, Atr. adj.
15. subst. com. simplu, Ac, Ccl.
16. adj. pr.-zis, Ac, Atr. adj.
17. adv. de timp, Np.
18. subst. com. simplu, G, Atr. subst. genit.
19. adj. pr.-zis, Ac, Atr. adj.
20. vb. pred., conj. a III-a, mod ind., timp p.s., Pvb.
21. subst. com. simplu, G, Atr. subst. genit.
22. adj. prov. din vb. la part., Ac, Atr. adj.
23. subst. com. simplu, Ac, Ccl.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

54 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN