Analiza morfo-sintactică a cuvintelor (2)
Rebusul poate fi utilizat în etapa de recapitulare inițială sau finală
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română Clasa a 5-a; Clasa a 6-a;
Capitol/lecţie: Recapitulare
pop_ana_mihaela | 14.07.2015 08:53
0 comentarii
Link:
Rezolvând corect rebusul, pe verticala AB veți descoperi denumirea analizei gramaticale a cuvintelor (trei cuvinte).
Se dă textul următor:
„În răsărit se zidise o culme de nouri negri. Simțeam în urechi și bâzâitul adierii subțiri. Mi se strângea inima - ca și cum vântul și ploaia ar fi fost iremediabile catastrofe. Nădăjduind fierbinte într-o ocrotire cerească, intrai pe drumul iezăturii. Și încă pe întuneric, sub stelele reci, cotii pe după moara cu roțile oprite și vuietul cufundat în apă, - ș-apucai pe cărarea de care-mi vorbise protectorul meu, pe lângă păretele nalt al stufului.
Ajunsei în locuri necunoscute, pe care le bănuiam că sunt locurile mele.
Poate-i târziu, poate pescarii adevărați au trecut la ascunzișurile lor, pe plăvii, în singurătăți, la Nada Florilor, ș-așteaptă cea dintăi lucire de zori ca s-arunce undițile. Trecui mai departe, în lungul trestiilor, cu urechea atentă.”
(Mihail Sadoveanu, „Împărăția apelor” - „Intrare în ostrov”)
Identifică următoarele părți de vorbire, care au următoarele funcții sintactice - prepoziția nu se va nota, în situația alăturării acesteia unei părți de propoziție:
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.