Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Mărci gramaticale ale folosirii vorbirii directe

Rebusul se poate folosi într-o lecție de însușire a noilor cunoștințe cu titlul ”Trecerea vorbirii directe în vorbire indirectă” în partea introductivă, pentru reamintirea cunoștințelor despre dialog, vorbire directă.

De asemenea se mai poate folosi în partea finală a lecției despre dialog, pentru fixarea cunoștințelor dobândite.

Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română Clasa a 5-a; Clasa a 6-a;

Capitol/lecţie: Trecerea vorbirii directe în vorbire indirectă

anca_cz | 03.02.2016 23:16

1399 vizualizări
0 rezolvări

0 comentarii

 

Generaţi link pentru elevi     Printaţi     0     Raportaţi

Rezolvând corect rebusul, pe verticala AB veți descoperi cazul substantivului sau al pronumelui personal prin intermediul căruia i se atrage atenția unei persoane.

Măriţi rebus

Afișați rezolvarea
         A        
        1         
   2              
   3              
    4             
      5           
       6          
7                 
         B        
1. Verbele declarative care se folosesc după replica unui personaj sunt precedate de...
2. Propoziția prin intermediul căreia se cere o informație este..
3. Intervenția unui personaj într-un dialog se numește...
4. Pentru a exprima uimirea, emoția, revolta se folosește...
5. Partea de vorbire neflexibilă, folosită exclamativ pentru a exprima stări sufletești, îndemnuri se numește....
6. Convorbirea dintre două sau mai multe personaje se numește...
7. Verbele prin intermediul cărora se exprimă îndemnuri, porunci, ordine se află la modul...

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN