Şcoala cu
bune practici

70 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

zip Efectele:Static Si Dinamic Ale Fortei , si FORTA ELASTICA

6 noiembrie 2007, 12:59

0 stele | 0 review-uri

O lectie de 2 ore: 1.Efectele:Static Si Dinamic Ale Fortei, si 2.FORTA ELASTICA. Contine si exercitii de evaluare. Lectia e conceputa pentru clasa a 7-a, dar poate fi utilizata si la clasa a 9-a(liceu sau SAM )

Învăţământ gimnazial - Fizica - Lecţii - Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;

laurentziu_roshu
371 materiale
27 au spus Mulţumesc.
12 comentarii
6288 descărcări
Mesaj pentru autor
Spuneţi-le prietenilor!
|

Review-uri (0)

0 stele Adăugaţi un review

Nu există niciun review

Comentarii (13)

0 0

06.11.2007 20:06 laurentziu_roshu - Autor

Tot pentru capitolul Mecanica(sau unitatea de invatare Forta-MarimeVectoriala) mai puteti accesa lectiile Interactiunea,Forta,Greutatea (la adresa http://www.didactic.ro/files/4/interactiunea,forta,greutatea.pps )si
FortaDeformatoare si FortaElastica (la adresa http://www.didactic.ro/files/4/fortadeformatoare_si_fortaelastica.pps

0 0

06.11.2007 20:09 laurentziu_roshu - Autor

Materialul se deschide usor, automat, cu orice arhivator, dar daca nu aveti niciunul, puteti descarca gratuit Winzip de pe adresa http://www.powerpoints.org/

0 0

07.11.2007 12:58 dymny_raissa

Foarte utila !!Felicitari!

0 0

27.11.2007 08:51 constantin_stanescu

Nu aş fi făcut acest comentariu, dacă nu aş fi constatat că autorul a făcut, la rându-i, două comentarii foarte critice la două materiale postate recent, tot aici: „optica” şi „Acum vă veţi putea convinge că pământul se roteşte”. Cum puţin mai jos se găsea materialul discutat, am făcut efortul să văd cum lucrează un „ochi critic” şi din păcate, am constatat că „parul” din acest „ochi” este destul de mare, faţă de „paiul” din alţi ochi … Mergând pe principiul „Orice naş îşi are naşul”, iată unele observaţii cu privire la material. Gramaticale - Scrierea cu majuscule şi unde trebuie şi unde nu trebuie; exemplu: „Efectele Static si Dinamic ale Forţei”. Nu se spune „instrumentul de măsură al forţei”, ci „instrumentul de măsură a forţei”. Un alt dezacord: „proprietate a forţei elastică”, în loc de „proprietate a forţei elastice”. Inconsecvenţa în scrierea cu diacritice. Ştiinţifice - Folosirea termenului de „arc”, în loc de cel consacrat, „resort”. Afirmaţia: „Forţa deformatoare este direct proporţională cu deformaţia” este greşită, pentru că efectul (deformaţia) este proporţional cu cauza (forţa) şi nu invers. Relaţia matematică vectorială a forţei elastice este greşită, contrazicându-se cu însăşi definiţia exprimată în cuvinte. Unitatea de măsură a forţei (newton) se scrie cu minusculă, nu cu majusculă, doar simbolul se scrie cu majusculă (N), iar prefixul kilo are prescurtarea k, nu K. De asemenea, notaţia consacrată pentru deformare este cu x (minusculă), nu cu X (majusculă). Se foloseşte termenul de „a agăţa”, în loc de a „atârna”. La determinarea experimentală a constantei elastice, autorul a uitat să precizeze că forţa elastică, la stabilirea echilibrului, este egală ca mărime cu greutatea corpului „agăţat” de resort, adică folosind notaţiile autorului, F = G. Părţi din prezentarea aceasta se regăsesc şi înalte două materiale ale aceluiaşi autor, „FortaDeformatoare si FortaElastica” şi „Interactiunea,Forta,Greutatea” (ortografia îi aparţine autorului), ca urmare observaţiile de aici sunt valabile şi pentru materialele respective. În plus, acestea mai conţin şi alte greşeli. Astfel, în primul material citat, apare formularea: „Pentru a putea măsura greutatea unor corpuri grele trebuie să alegem fie un dinamometru cu arc de constantă elastică mare(mai solid).” În al doilea material apare scris „î-şi”, greşeală grosolană şi inadmisibilă la un profesor, fie el şi de fizică. De asemenea, un alt dezacord, de data asta în caz: „a unei nave cosmice ajunsă pe LUNĂ”, în loc de „a unei nave cosmice ajunse pe LUNĂ”. Tot aici, apare „KiloNewton”, în loc de „kilonewton” Apoi se înşiră nişte deosebiri dintre masă şi greutate, complet inutile. Mai simplu era să fi precizat că masa este mărimea fizică ce măsoară o proprietate fundamentală a corpurilor (inerţia), în timp ce forţa este mărimea fizică ce măsoară intensitatea, tăria interacţiunii dintre corpuri. Oricum, acestea sunt „copilării”, faţă de un aspect mult mai important, care trebuie lămurit. La gimnaziu ne mai putem permite mici inexactităţi, dar la liceu deja rigurozitatea ştiinţifică trebuie să caracterizeze orice lecţie. Dacă în acest material (pentru clasa a IX-a) elevul află că forţa are două efecte (static şi dinamic), ce să mai înţeleagă el, când doar cu câteva lecţii în urmă a învăţat despre principiul al doilea al dinamicii, care afirmă că „dacă o forţă acţionează asupra unui corp, îi imprimă acestuia o acceleraţie (…)”?! De fapt, este greşit să se spună că forţa are două efecte, în realitate aceasta are unul singur, imprimarea unei acceleraţii (acesta ar fi aşa-zisul efect dinamic). Cel de-al doilea aşa-zis efect (static), deformarea corpurilor, nu este nicidecum unul static, pentru că însăşi deformarea presupune mişcare şi, pe de altă parte, el este un efect datorat nu unei singure forţe, ci concurenţei unui număr de (cel puţin) două forţe (cea deformatoare şi cea internă, care se opune deformării). Echilibrul acestora se realizează pentru o nouă formă a corpului, ceea ce da aparenţa de efect static. În concluzie, clasificarea aceasta a efectelor forţei este cel puţin discutabilă şi poate duce la confuzii grave, fiind deci necesară renunţarea la ea. De altfel, prin manualele de liceu nu am mai întâlnit-o, ea rămânând doar prin unele de gimnaziu (preluată din altele mai vechi).

0 0

27.11.2007 18:49 laurentziu_roshu - Autor

Lectia e conceputa special pentru clasa a 7-a, dupa cum am precizat in descrierea lectiei . Programa SAM sau liceu are UNELE asemanari cu programa scoalara de gimnaziu, insa eu am urmarit programa scoalara de gimnaziu. Pentru constantin_stanescu :Utilizatorii acestui site cauta in special materiale, softuri educationale, lectii pe suport informatic, si nu intra pe site numai pentru comentarii . In consecinta, ar fi util sa le oferiti utilizatorilor sitului si materiale, nu doar comentarii. Pâna acum , contributia dvs pe acest site este nula. Am incercat sa urmaresc si un material al dvs , dar am constatat ca nu aveti niciunul.

0 0

28.11.2007 10:31 constantin_stanescu

Pentru laurentziu_roshu:
îmi pare rău, dar jucăm la categorii diferite. Am realizat suficiente materiale, e drept, nepublicate pe acest site. Cele mai relevante se pot găsi la adresa: http://www.ad-astra.ro/cstanescu. În plus, ar mai fi şi vreo zece cărţi. Totuşi, există şi pe acest site ceva, la adresa: http://www.didactic.ro/disciplina?did=4&what=planuri&pid=56010&type=3&cat_id=4 şi, la îndemnul dv., am să mai vin şi cu alte materiale.
Am scris nişte comentarii pentru că am avut ce comenta. Dacă ele au fost negative este numai vina dv., greşelile vă aparţin, eu doar le-am semnalat. Dacă nu suportaţi critica, mai bine nu mai postaţi materiale. Dacă sunteţi convins că nu am dreptate, răspundeţi punctual, la obiect, nu cu afirmaţii generale. Am văzut că sunteţi adeptul lozincii comuniste "Numai cine nu munceşte, nu greşeşte!", dar trebuie să vă spun că ea nu este deloc adevărată. Uitaţi-vă chiar pe acest site şi veţi găsi o mulţime de exemple contrare, de lucruri bine făcute, sau de oameni care acceptă observaţiile făcute de alţii şi chiar mulţumesc pentru ele. În schimb, dv. criticaţi (uneori fără temei) pe alţii, dar nu suportaţi criticile altora. Renunţaţi la convingerea că sunteţi un fel de "guru" al acestui site, lăsaţi pe alţii să vă judece şi vă va fi mai bine.
Altfel, s-auzim numai de bine!

0 0

28.11.2007 10:31 constantin_stanescu

Pentru laurentziu_roshu:
îmi pare rău, dar jucăm la categorii diferite. Am realizat suficiente materiale, e drept, nepublicate pe acest site. Cele mai relevante se pot găsi la adresa: http://www.ad-astra.ro/cstanescu. În plus, ar mai fi şi vreo zece cărţi. Totuşi, există şi pe acest site ceva, la adresa: http://www.didactic.ro/disciplina?did=4&what=planuri&pid=56010&type=3&cat_id=4 şi, la îndemnul dv., am să mai vin şi cu alte materiale.
Am scris nişte comentarii pentru că am avut ce comenta. Dacă ele au fost negative este numai vina dv., greşelile vă aparţin, eu doar le-am semnalat. Dacă nu suportaţi critica, mai bine nu mai postaţi materiale. Dacă sunteţi convins că nu am dreptate, răspundeţi punctual, la obiect, nu cu afirmaţii generale. Am văzut că sunteţi adeptul lozincii comuniste "Numai cine nu munceşte, nu greşeşte!", dar trebuie să vă spun că ea nu este deloc adevărată. Uitaţi-vă chiar pe acest site şi veţi găsi o mulţime de exemple contrare, de lucruri bine făcute, sau de oameni care acceptă observaţiile făcute de alţii şi chiar mulţumesc pentru ele. În schimb, dv. criticaţi (uneori fără temei) pe alţii, dar nu suportaţi criticile altora. Renunţaţi la convingerea că sunteţi un fel de "guru" al acestui site, lăsaţi pe alţii să vă judece şi vă va fi mai bine.
Altfel, s-auzim numai de bine!

0 0

28.11.2007 20:31 laurentziu_roshu - Autor

Intotdeauna am apreciat comentariile constructive, si, desigur, obiective. Ati scris o serie de observatii hilare, iar altele nerelevante, si mai grav, unele gresite. Ati scris "Se înşiră nişte deosebiri dintre masă şi greutate, complet inutile" ceea ce este complet gresit, fiindca, in aceasta lectie creata special pentru elevii de clasa 7-a, e esential sa precizam deosebiri dintre masă şi greutate, fiindca elevii au tendinta sa confunde masa si greutatea. Daca intrebati un elev ce greutate are va raspunde ceva de genul 50kg, confundând astfel greutatea cu masa. Aceasta fiindca in limbajul uzual , asa se obisnuieste, dar stiintific e gresit. Probabil ca nu ati predat la clasa a 7-a in ultimii ani, si nu cunoasteti elevii, dar , ca fizician ar trebui , totusi, sa stiti ca manualele de gimnaziu pun accentul pe acest aspect, de altfel si programa de clasa 6-a cuprinde "deosebirile dintre masă şi greutate", deci nu sunt complet inutile , asa cum ati spus. Apoi , lectia publicata pe situl didactic respecta programa scolara. Iata alte exemplificari: ati scris "Se foloseşte termenul de „a agăţa”, în loc de a „atârna”."- acest comentariu e de-a dreptul hilar, fiindca este un amanunt ce nu prezinta importanta, astfel ca ati reprosat acest lucru doar ca sa aveti ce reprosa. Ati mai reprosat lipsa diacriticelor, dar materialul are diacritice, ceea ce imi trezeste suspiciuni in privinta onestitatii comentariilor dvs. Ca un utilizator care comenteaza materialul, ar trebui sa recunoasteti, onest ca exista diacritice, dar dumneavoastra spuneti ca nu le vedeti. Tot onestitate ar fi sa recunoasteti ca este imperios necesar sa-i invatam pe elevi despre deosebirile dintre masa si greutate. Ati mai scris: " mai simplu era să fi precizat că masa este mărimea fizică ce măsoară o proprietate fundamentală a corpurilor (inerţia), " dar daca cititi atent materialul observati ca am precizat acest lucru. Din nou, apar suspiciuni in privinta onestitatii comentariilor dvs. Apoi, intr-o lectie pentru clasa 7-a , nu era posibil sa le mentionez despre intensitatea câmpului gravitational, fiindca ar depasi programa scolara , care e oricum incarcata. Astfel, am inclus notiunile cuprinse in programa scolara. Daca citeati cu atentie, observati ca eu am scris "Poate fi utilizatã la clasa 7 " ,si EVENTUAL la alte nivele ,SAM si/sau EVENTUAL la liceu. Deci , din precizarea mea, din cuvântul "eventual" se deduce ca lectia nu e conceputa special pentru liceu. Se remarca de altfel cum am urmarit programa de gimnaziu. Mai sunt multe afirmatii discutabile in comentariile dvs .Deja am pierdut o mai mult de ora doar pentru a discuta numai o mica parte din comentariile dvs. Alte observatii, fiindca mai sunt multe lucruri ce trebuiesc precizate, am sa scriu in limita timpului liber pe care il am. Sa nu credeti insa ca am sa-mi pierd timpul pentru a discuta comentariile aproape interminabile, atâta vreme cât nu veti da dovada de onestitate si obiectivitate.

0 0

28.11.2007 20:58 laurentziu_roshu - Autor

Ati scris "îmi pare rău, dar jucăm la categorii diferite."
Va raspund de asemenea ca îmi pare si mai rău,dar INTRADEVAR jucăm la categorii foarte diferite, tinând cond de faptul ca nu va aflati in categoria comentatorilor onesti. O dovada clara despre lipsa dvs de onestitate : desi eu am scris inca din primul comentariu , (in pagina de site: http://www.didactic.ro/disciplina?did=4&what=planuri&pid=59217&type=0&cat_id=4 ) "multumesc pentru comentarii si observatii utilizatorilor interesati de lectie", raspunsul dvs a fost " Uitaţi-vă chiar pe acest site şi veţi găsi o mulţime de exemple contrare, de oameni care acceptă observaţiile făcute de alţii şi chiar mulţumesc pentru ele" . Este stupefiant. Lipsa clara de onestitate din parte dvs, fiindca eu am multumit pentru comentarii, ceea ce dvs nu recunoasteti, desi e scris negru pe alb.

0 0

29.11.2007 00:01 laurentziu_roshu - Autor

O alta dovada clara despre lipsa dvs de onestitate : mi-ati scris "În schimb, dv. criticaţi fără temei pe alţii" si v-ati referit clar la, citez " materiale postate recent, tot aici: „optica” " . DAR, la adresa
respectivului material, adica
http://www.didactic.ro/index.php?cid=disciplina&did=4&what=planuri&pid=
59441&type=0&cat_id=4#comentarii ati scris: Sunt corecte observaţiile
domnului Roşu. Daca nu reusiti sa cititi bine, va copiez cu COPY
/PASTE, de la adresa respectiva, pentru a va convinge:
"constantin_stanescu comenteaza (2007-11-23 12:04:40):Sunt corecte observaţiile domnului Roşu". Iar in comentariul de pe aceasta pagina, si referitor la acelasi material de optica, m-ati acuzat ca "În schimb, dv. criticaţi fără temei pe alţii" . Va
contraziceti flagrant. Acest lucru dovedeste, ca , de fapt , nu ati scris cu obiectivitate, ci doar ati dorit sa scrieti comentarii rauvoitoare.

0 0

29.11.2007 09:38 constantin_stanescu

Domnule Roşu, nu intenţionam să continui discuţia, dar pentru că, deşi susţineţi că vă lipseşte timpul, continuaţi în greşeală, am să vă răspund, până veţi înţelege.
Între timp, am mai descoperit o greşeală frecvenţă în materialele dv.: virgula înainte de "şi". Asta, ca şi "î-ţi", se repetă de zeci de ori, deci nu mai poate fi pusă pe seama tastării greşite, ci pe o pregătire precară la limba română, pentru că, este adevărat, la tastare se poate greşi, mie mi se întâmplă frecvent, dar după scriere citesc ce am scris şi nu-mi scapă greşeli grosolane REPETATE.
Spuneţi că scrieţi cu diacritice, dar vă faceţi că nu vedeţi care este greşeala: "inconsecvenţa în scrierea cu diacritice". Asta, ca să vă traduc, pentru că se pare că nu înţegegeţi, înseamnă că, uneori scrieţi cu diacritice, alteori nu. Este drept că folosiţi diacritice, dar nu peste tot. Se pare că v-au scăpat unele şi să vă dau nişte exemple: în primul slide: "si" (primul rând), "initială" (rândul 14), "si" (rândul 16); slide-ul 2: "In" (rândul 1), "cadere" (rândul 10), "arunca" (rândul 11), "si" (rândul 14) şi aşa mai departe. Mă opresc aici, pentru că mi-ar lua prea mult timp să le înşir pe toate.
Constat că, probabil involuntar, folosiţi tehnici de manipulare. Astfel, încercaţi să abateţi atenţia spre lucruri mai puţin importante, evitând discuţia de substanţă. De ce nu aveţi o replică şi în privinţa observaţiilor de ordin ştiinţific? Mă opresc deocamdată aici, mai am şi altfeva de făcut, nu?

0 0

29.11.2007 10:38 constantin_stanescu

Din lipsă de timp şi pentru că nu mă pot lupta cu morile de vânt, eu mă opresc aici cu disputa. Consider că observaţiile mele legate de materialele domnului Roşu sunt utile şi pentru alţii, aceste materiale fiind folositoare în general, doar că trebuie să mai fie "scuturate" de către cei care le-ar folosi, pentru că atunci când elevii sunt la ora de fizică ei nu trebuie să ignore celelalte discipline, toate împreună având o acţiune educativă sinergetică.
Nu trebuie să dispreţuim, sau să ignorăm limba română, sau alte discipline umaniste, doar pentru că suntem profesori de ştiinţe exacte (reciproca este, de asemenea, valabilă).
În concluzie, domnule Roşu nu mai continuaţi cu replicile pentru că deveniţi penibil. Renunţaţi la convingerea că sunteţi un fel de "guru" al acestui site, lăsaţi pe alţii să vă judece şi vă va fi mai bine. În rest, s-auzim numai de bine!

0 0

20.06.2013 10:24 elena2345

Imi puteti explica si mie va rog cu ce corpuri interactioneaza apa dintr-un pahar???

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro

Vizualizaţi
0 review-uri
1614 descărcări

Adăugat la:
06.05.2014

Recomandat de moderator Motor electric

Învăţământ gimnazial - Fizica - Lecţii - Clasa a 8-a;

elenaoprea1960 | Gimnaziul Ialoveni

10 au spus Mulţumesc.   0 comentarii

Descărcaţi
2 review-uri
2290 descărcări

Adăugat la:
17.11.2014

Recomandat de moderator Aparatul foto

Învăţământ gimnazial - Fizica - Lecţii - Clasa a 8-a;

dscripnic | Liceul Teoretic "Nicolae Bălcescu"

6 au spus Mulţumesc.   0 comentarii

Descărcaţi
0 review-uri
5069 descărcări

Adăugat la:
04.01.2016

Recomandat de moderator Descompunerea fortelor si vitezelor

Învăţământ gimnazial - Fizica - Lecţii - Clasa a 7-a;

laurentziu_roshu | Scoala Gimnaziala "B.P. Hasdeu" Constanta

49 au spus Mulţumesc.   8 comentarii

Articole recomandate

Resurse educationale pentru clasa a VII-a!

Manuale, auxiliare si softuri educationale - utile si acasa si la scoala!

Produse moderne de invatare pentru clasa a VIII-a!

Adaptate stilului de invatare al elevului digital!

Resurse educationale online pentru elevii de clasa a VII-a!

Ajutor la teme, teze, simulari si Evaluarea Nationala, clasa a VIII-a!

Resurse educationale online pentru elevii de clasa a VII-a!

Ajutor la teme, teze, simulari si Evaluarea Nationala, clasa a VIII-a!

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Tehnica 5-4-3-2-1 pentru copii

Echilibrul emotional

Azi: 5 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

192 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN