Acum vă veţi putea convinge că pământul se roteşte
18 noiembrie 2007, 11:00
acest material este amexa la lecţia cu acelaşi titlu şi cuprinde prezentarea în power -point a acesteia
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 11-a;
23 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
Polarizarea luminii - partea I
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 11-a;
oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani
1 comentariu
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 11-a; Clasa a 12-a;
oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani
0 comentarii
Transformarea politropă și transformarea liniară
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 10-a; Clasa a 11-a; Clasa a 12-a;
oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani
1 comentariu
Comentarii (3)
18.11.2007 21:25 laurentziu_roshu
Incerc sa va ajut cu cateva observatii, sper sa le considerati constructive, nu vreau sa fie suparatoare, cred ca va vor fi utile: Utilizatorii, si mai ales elevii, trebuiesc avertizati ca materialul contine informatii gresite, care probabil, se datoreaza nestapânirii tehnicilor de tehnoredactare. Trebuie totusi mentionat, de exemplu ca e eronat cum ati scris sin 5=0,0872 . Orice elev de liceu cu pregatire buna la matematica stie, de la orele de matematica, faptul ca sin5 e NUMAR NEGATIV !!! Asa se si preda in cadrul programei de matematica !! Dvs le spuneti ceva gresit elevilor, care îi poate zapaci...adica sin 5=0,0872 . Dupa cum stim din matematica, sin5= -0,95892 ....asa cum un elev a observat cu un calculator de buzunar. EROAREA din materialul dvs consta in faptul ca ati scris sin5 si NU sin5° . Mentionez, ca elevii stiu din matematica, faptul ca daca scriem sin5 se intelege sin din 5RADIANI, iar daca scriem sin5° se intelege sin din 5GRADE !!! DE aici este eroarea: elevii pot confunda gradele cu radianii citind materialul.Desigur, probabil nu ati reusit sa tehnoredactati corect, de aceea cred ca va este de ajutor informatia , ca pentru a tehnoredacta corect simbolul grad: " ° " trebuie sa tineti APASATA tasta ALT din Stânga tastaturii si sa apasati , pe rând tastele 0176 din DREAPTA tastaturii ,apoi eliberati tasta ALT (blocul numeric din dreapta trebuie insa sa fie activat, adica verificati ca beculetul NUMLOCK sa fie APRINS ). Am apreciat in general ideea pe care o incercati, dar, materialul contine text foarte foarte mult care poate micsora atentia elevilor . O alta problema e cu ideea aceea OCULTA ca pendulul se roteste intr-un sens daca-l plasam deasupra unui loc pe care e scris un numar pozitiv, si in alt sens deasupra unui loc pe care e scris un numar negativ. In definitiv, nu e deloc clar ce fel de stiinta îi invatati pe elevi in acest caz. Stiinta EXACTA , sau stiinta oculta. Totul e bine momentan, fiindca nu ati ajuns inca la magia neagra, dar totusi, nu trebuie sa uitam ca fizica e o stiinta EXACTA, si numarul de magie pe care il propuneti NU îsi are locul intr-un material de fizica. O alta ciudatenie de ordin matematic este ca sugerati elevilor sa treaca cu pendulul deasupra numerelor de la 1 la 49(ca la LOTO) si le spuneti ca atunci când vor nimeri numere negative....pendulul se va misca invers. UNDE sunt insa numere negative in intervalul 1 ; 49 ??? CEL putin sa nu-i zapacim. Inteleg ca e un material interdisciplinar, inteleg ca au participat si profesori de filosofie, dar trebuie totusi sa fie clar pentru toata lumea ca intre 1 si 49 NU exista numere negative. Va mai asteptam cu alte materiale, dar speram sa aiba totusi legatura cu fizica , sa nu mai aiba erori grave, astfel încât sa nu ne mai pierdem timpul, si sa nu riscam nici zapacirea elevilor.
28.11.2007 11:18 constantin_stanescu
Domnul laurentziu_roshu, grăbit, cum este, să vadă paiul din ochiul altora, fără să vadă parul din propriul ochi, este revoltat precum "orice elev de liceu cu pregatire bună la matematică", de faptul că în material s-a scris sin 5=0,0872, adică autoarea "spune ceva gresit elevilor, care îi poate zapaci".
Singurul care a ieşit "zăpăcit" din chestia asta cred că este însuşi autorul comentariului, pentru că altfel nu îmi explic cum de nu a văzut că, înainte de "sin 5=0,0872", este scris (alb pe albastru, dar totuşi se vede bine) "Se consideră 5=0,0872 rad ...".
Ca urmare, toată văicăreala cu grade şi radiani este gratuită. Este clar că autoarea ştie ceea ce laurentziu_roshu crede că nu ştie, singurul lucru pe care, probabil autoarea nu-l ştia este cum să scrii grad ("°") în Power Point. Era suficientă explicaţia cu privire la cum se face acest lucru.
În al doilea rând, laurentziu_roshu se revoltă pentru că în material ar fi intervenit o chestie OCULTĂ. Se pare că a analizat cu foarte multă superficialitate materialul, pentru că altfel ar fi văzut foarte clar că textul incriminat era cules, ca şi celelalte, probabil din prasa scrisă şi era propus acolo DOAR pentru "identificarea unor accepţiuni ale termenului pendul", nicidecum drept îndemn la ocultism. De altfel, mai sunt acolo nişte texte care l-ar putea revolta pe unul mai neavizat, care le citeşte rupându-le de context şi din trei în şapte rânduri. Apropo, în poezia "Pendul", scrisă probabil de o elevă, este o cacofonie supărătoare ("De nucă, care se clatină avan..."), dar nu cred că autoarea prezentării trebuie criticată pentru asta.
În privinţa numerelor "negative" şi "pozitive", "criticul" ar fi trebuit să observe că aceste cuvinte sunt puse între ghilimele, deci ele nu au, în contextul respectiv, sensul de la algebră.
În concluzie, pentru mine e clar. Prezentarea este bună, are legătură cu fizica şi nu conţine erori grave, decât pentru cei care privesc fizica purtând "ochelari de cal" şi care, evident, considerând că îşi pierd timpul şi riscă zapacirea elevilor, citesc materialele (ale lor şi ale altora) cu superficialitate.
Am mai văzut un material de acelaşi tip, propus de aceeaşi autoare şi o felicit pentru că încearcă să facă şi altfel şi altceva, sunt convins că elevii dumneaei ştiu să aprecieze acest lucru. Felicitări şi succes în continuare!
07.12.2007 21:48 mura_b
Interesante comentarii!!!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.