Şcoala cu
bune practici

57 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

ppt Acum vă veţi putea convinge că pământul se roteşte

18 noiembrie 2007, 11:00

0 stele | 0 review-uri

acest material este amexa la lecţia cu acelaşi titlu şi cuprinde prezentarea în power -point a acesteia

Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 11-a;

ruxandram
23 materiale
6 au spus Mulţumesc.
3 comentarii
402 descărcări

Review-uri (0)

0 stele Adăugaţi un review

Nu există niciun review

Comentarii (3)

0 0

18.11.2007 21:25 laurentziu_roshu

Incerc sa va ajut cu cateva observatii, sper sa le considerati constructive, nu vreau sa fie suparatoare, cred ca va vor fi utile: Utilizatorii, si mai ales elevii, trebuiesc avertizati ca materialul contine informatii gresite, care probabil, se datoreaza nestapânirii tehnicilor de tehnoredactare. Trebuie totusi mentionat, de exemplu ca e eronat cum ati scris sin 5=0,0872 . Orice elev de liceu cu pregatire buna la matematica stie, de la orele de matematica, faptul ca sin5 e NUMAR NEGATIV !!! Asa se si preda in cadrul programei de matematica !! Dvs le spuneti ceva gresit elevilor, care îi poate zapaci...adica sin 5=0,0872 . Dupa cum stim din matematica, sin5= -0,95892 ....asa cum un elev a observat cu un calculator de buzunar. EROAREA din materialul dvs consta in faptul ca ati scris sin5 si NU sin5° . Mentionez, ca elevii stiu din matematica, faptul ca daca scriem sin5 se intelege sin din 5RADIANI, iar daca scriem sin5° se intelege sin din 5GRADE !!! DE aici este eroarea: elevii pot confunda gradele cu radianii citind materialul.Desigur, probabil nu ati reusit sa tehnoredactati corect, de aceea cred ca va este de ajutor informatia , ca pentru a tehnoredacta corect simbolul grad: " ° " trebuie sa tineti APASATA tasta ALT din Stânga tastaturii si sa apasati , pe rând tastele 0176 din DREAPTA tastaturii ,apoi eliberati tasta ALT (blocul numeric din dreapta trebuie insa sa fie activat, adica verificati ca beculetul NUMLOCK sa fie APRINS ). Am apreciat in general ideea pe care o incercati, dar, materialul contine text foarte foarte mult care poate micsora atentia elevilor . O alta problema e cu ideea aceea OCULTA ca pendulul se roteste intr-un sens daca-l plasam deasupra unui loc pe care e scris un numar pozitiv, si in alt sens deasupra unui loc pe care e scris un numar negativ. In definitiv, nu e deloc clar ce fel de stiinta îi invatati pe elevi in acest caz. Stiinta EXACTA , sau stiinta oculta. Totul e bine momentan, fiindca nu ati ajuns inca la magia neagra, dar totusi, nu trebuie sa uitam ca fizica e o stiinta EXACTA, si numarul de magie pe care il propuneti NU îsi are locul intr-un material de fizica. O alta ciudatenie de ordin matematic este ca sugerati elevilor sa treaca cu pendulul deasupra numerelor de la 1 la 49(ca la LOTO) si le spuneti ca atunci când vor nimeri numere negative....pendulul se va misca invers. UNDE sunt insa numere negative in intervalul 1 ; 49 ??? CEL putin sa nu-i zapacim. Inteleg ca e un material interdisciplinar, inteleg ca au participat si profesori de filosofie, dar trebuie totusi sa fie clar pentru toata lumea ca intre 1 si 49 NU exista numere negative. Va mai asteptam cu alte materiale, dar speram sa aiba totusi legatura cu fizica , sa nu mai aiba erori grave, astfel încât sa nu ne mai pierdem timpul, si sa nu riscam nici zapacirea elevilor.

0 0

28.11.2007 11:18 constantin_stanescu

Domnul laurentziu_roshu, grăbit, cum este, să vadă paiul din ochiul altora, fără să vadă parul din propriul ochi, este revoltat precum "orice elev de liceu cu pregatire bună la matematică", de faptul că în material s-a scris sin 5=0,0872, adică autoarea "spune ceva gresit elevilor, care îi poate zapaci".
Singurul care a ieşit "zăpăcit" din chestia asta cred că este însuşi autorul comentariului, pentru că altfel nu îmi explic cum de nu a văzut că, înainte de "sin 5=0,0872", este scris (alb pe albastru, dar totuşi se vede bine) "Se consideră 5=0,0872 rad ...".
Ca urmare, toată văicăreala cu grade şi radiani este gratuită. Este clar că autoarea ştie ceea ce laurentziu_roshu crede că nu ştie, singurul lucru pe care, probabil autoarea nu-l ştia este cum să scrii grad ("°") în Power Point. Era suficientă explicaţia cu privire la cum se face acest lucru.
În al doilea rând, laurentziu_roshu se revoltă pentru că în material ar fi intervenit o chestie OCULTĂ. Se pare că a analizat cu foarte multă superficialitate materialul, pentru că altfel ar fi văzut foarte clar că textul incriminat era cules, ca şi celelalte, probabil din prasa scrisă şi era propus acolo DOAR pentru "identificarea unor accepţiuni ale termenului pendul", nicidecum drept îndemn la ocultism. De altfel, mai sunt acolo nişte texte care l-ar putea revolta pe unul mai neavizat, care le citeşte rupându-le de context şi din trei în şapte rânduri. Apropo, în poezia "Pendul", scrisă probabil de o elevă, este o cacofonie supărătoare ("De nucă, care se clatină avan..."), dar nu cred că autoarea prezentării trebuie criticată pentru asta.
În privinţa numerelor "negative" şi "pozitive", "criticul" ar fi trebuit să observe că aceste cuvinte sunt puse între ghilimele, deci ele nu au, în contextul respectiv, sensul de la algebră.
În concluzie, pentru mine e clar. Prezentarea este bună, are legătură cu fizica şi nu conţine erori grave, decât pentru cei care privesc fizica purtând "ochelari de cal" şi care, evident, considerând că îşi pierd timpul şi riscă zapacirea elevilor, citesc materialele (ale lor şi ale altora) cu superficialitate.
Am mai văzut un material de acelaşi tip, propus de aceeaşi autoare şi o felicit pentru că încearcă să facă şi altfel şi altceva, sunt convins că elevii dumneaei ştiu să aprecieze acest lucru. Felicitări şi succes în continuare!

0 0

07.12.2007 21:48 mura_b

Interesante comentarii!!!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro

Descărcaţi
0 review-uri
1150 descărcări

Adăugat la:
31.05.2015

Recomandat de moderator Polarizarea luminii - partea I

Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 11-a;

oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani

10 au spus Mulţumesc.   1 comentariu

Descărcaţi
0 review-uri
641 descărcări

Adăugat la:
29.07.2015

Recomandat de moderator Interferometria

Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 11-a; Clasa a 12-a;

oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani

5 au spus Mulţumesc.   0 comentarii

Descărcaţi
0 review-uri
1577 descărcări

Adăugat la:
31.07.2015

Recomandat de moderator Transformarea politropă și transformarea liniară

Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 10-a; Clasa a 11-a; Clasa a 12-a;

oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani

12 au spus Mulţumesc.   1 comentariu

Articole recomandate

Resurse educationale moderne pentru clasa a IX-a!

Lectii interactive la Geografie, Fizica, Chimie, Biologie si Matematica!

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Activitati de vara pentru sanatatea emotionala

Echilibrul emotional
Vacanta in familie

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

42 voturi | 1 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN