optica
18 noiembrie 2007, 19:43
lentile, ap. optice, dispersia luminii
Învăţământ gimnazial - Discipline opţionale - Lecţii - Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;
5 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
Test autoevaluare Microsoft Word
Învăţământ gimnazial - Discipline opţionale - Teste - Clasa a 8-a;
popflorin83 | Liceul Teoretic "Emil Racovita" Baia Mare
0 comentarii
Test de autoevaluare - Microsoft Power Point
Învăţământ gimnazial - Discipline opţionale - Teste - Clasa a 8-a;
popflorin83 | Liceul Teoretic "Emil Racovita" Baia Mare
0 comentarii
Test de autoevaluare - Microsoft Excel
Învăţământ gimnazial - Discipline opţionale - Teste - Clasa a 8-a;
popflorin83 | Liceul Teoretic "Emil Racovita" Baia Mare
0 comentarii
Comentarii (5)
19.11.2007 02:29 laurentziu_roshu
Materialul are multe parti bune, felicitari din nou pentru implicarea elevilor, dar atentie la erorile serioase pe care elevii le-au strecurat in material : se mentioneaza, la diapozitivul 12: "Pentru o lentila convergenta – Imaginea este reala, diferita ca marime decat cealalta si rasturnata." ceea ce nu este un enunt reusit, fiindca o lentila convergenta poate da si imagini virtuale, si drepte, etc in functie de raportul dintre distanta obiect-lentila si distanta focala. Apoi apare eronat cuvântul "cealalta"....acolo era de fapt o referire la obiect, care e confundat cu o "cealalta" imagine....
La diapozitivul 13 apare alta eroare, mai grava: se remarca o imagine mai mare ca obiectul, DAR lentila divergenta ofera totdeauna imagini MICSORATE. Apoi, toata constructia grafica a imaginii in lentila divergenta e gresita...doar asa putea sa apara o imagine marita!!! Enuntul e din nou nereusit: "Pentru o lentila divergenta – Imaginea este virtuala, diferita ca marime decat cealalta si dreapta."...iar apare termenul "cealalta". La unele diapozitive am observat ca s-au preluat parti din materialele mele, unele fotografii, de exemplu fotografiile cu lumânarea sunt fotografiile mele originale, nici o problema, ma bucur ca vau fost utile, dar as prefera ca parti din materialele mele sa nu apara in alte materiale, mai ales daca acestea contin erori ce apartin celor care preiau elemente din materialul meu . Atentie sunt erori si la conventia de semne: s-au folosit notatii specifice conventiei fizice, dar apare un minus eronat, la slide-ul 15 si apoi la fiecare formula similara, iar la explicatii, se mentioneaza "P - negativ" , ceea ce , in concentia fizica ale carei notatii sunt folosite, e gresit. S-a facut o confuzie : doar in conventia geometrica, distanta obiect-lentila e negativa, dar se noteaza cu X1 . Principial, eu va felicit pentru activitatile cu elevii, dar ar fi recomandabil sa nu publicati referatele elevilor când contin atât de multe erori. S-au , sa le verificati cu atentie INAINTE de publicare
19.11.2007 02:36 laurentziu_roshu
scuze pentru erorile de tastare, am scris aceste rânduri la ora 2:33 noaptea, si in mare viteza !! Sper sa va fie utile observatiile
22.11.2007 16:36 chocolete_anne
multumesc pentru acel 7 pt proiect si vreau sa spun ca acele mici erori sunt datorate lipsei de experiente ale lucrului in powerpoint. in cls a 7 un asamenea proiect dupa parerea mea este f bun dar nu apreciez acele comentarii. vreau sa va spun ca proiectul acela este facut prin reunirea a 4 proiecte plus manuale plus informatie din caiet si de asemenea informatie suplimentara.este foarte posibil ca o parte din inspiratia proiectului meu sa vina de la unul facut dvs dar poate motivul pt care nu seamana cu cel al dvs este poate ca al dvs nu este bine facut si realizat plus ca imaginile si grafica nu sunt de cea mai buna calitate
23.11.2007 12:04 constantin_stanescu
Sunt corecte observaţiile domnului Roşu, dar având în vedere că materialul a fost realizat de nişte eleve (nu ştiu din ce clasă), scăpările sunt scuzabile.
Poate că profesorul îndrumător ar fi trebuit să verifice mai bine materialul înainte de a-l trimite, dar probabil timpul ...
Oricum, pe ansamblu, prezentarea merită a fi apreciată.
Cel mai important lucru la acest material este, cred, faptul că se iese din rigiditatea specifică formulelor şi demonstraţiilor de fizică (fără a le părăsi, totuşi) şi se face apel şi la alte aspecte ale subiectului, ceea ce ar putea să atragă mai mulţi elevi spre studiul fizicii. Şi asta în condiţiile în care informaţia este foarte bogată.
Este meritorie această căutare a unor moduri şi metode de prezentare, care să facă mai atractive cele mai aride noţiuni. Şi modalitatea cea mai la îndemână este apelul la experiment, la aplicaţii practice, la exemple din viaţa de zi cu zi. Asta este, de fapt, fizica. Să lăsăm liberă imaginaţia copiilor, dar să-i îndrumăm să şi-o canalizeze spre lucruri utile (sună cam ca o lozincă, dar n-am o formulare mai bună la îndemână).
Felicitări!
P.S. Nu am înţeles comentariul lui chocolete_anne, probabil se referă la un alt material şi a fost postat din greşeală aici.
24.11.2007 09:30 chocolete_anne
nu... nu este o greseala proiectul prezentat este facut de catre mine in urma cu un an pentru o nota la fizica. si vroiam sa spun ca probabil am descarcat de pe internet proiectul dlui Rosu dar nu m-am inspirat din el deoarece nu mi-au placut imaginile si aspectul per total. am muncit la acest proiect in jur de 2 saptamani si nu mi-au placut comentariile. dlui rosu.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.