planificarea unităţii de învăţare: Oscilaţii şi unde electromagnetice
20 noiembrie 2007, 11:25
Această planificare a fost intocmită pentru elevii de la liceu tehnologic care studiază fizica dupa programa F2
Învăţământ liceal - Fizica - Planificări - Clasa a 11-a;
23 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Planificări recomandate de comunitatea Didactic.ro
Polarizarea luminii - partea I
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 11-a;
oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani
1 comentariu
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 11-a; Clasa a 12-a;
oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani
0 comentarii
Transformarea politropă și transformarea liniară
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 10-a; Clasa a 11-a; Clasa a 12-a;
oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani
1 comentariu
Comentarii (1)
21.11.2007 11:30 constantin_stanescu
Trebuie sa o spun cu regret, dar materialul este superficial.
Ce cauta "determinarea acceleraţiei garvitaţionale cu ajutorul pendulului garvitaţional(exp. virtual)" (greseala de tehnoredactare nu-mi apartine, am citat direct din document) la "oscilatii si unde electromagnetice"?
Este drept ca multe experimente legate de oscilatii si unde electromagnetice se pot studia prin analogie cu fenomenele mecanice corespunzatoare, dar aici era vorba in primul rand de circuite de curent alternativ. Pe de alta parte, experimentul respectiv este trecut la "Modalitati de evaluare" !!!
Apoi, de ce nu este trecut chiar un experiment real, privitor la circuite de c.a.? Nu cred ca la Colegiul Tehnic Victor Ungurean din Campia Turzii nu se găsesc un osciloscop si alte cateva componente necesare pentru realizarea unui astfel de experiment.
Tratarea subiectului respectiv este si asa destul de dificila, facand apel la cunostinte de matematică avansate pentru elevi, ca atare, fara recurgerea la experimentul real, rezultatele vor fi, categoric, pe ansamblu, negative.
Pe de alta parte, la rubrica "resurse", se amesteca de-a valma metode şi mijloace de invatamant, fara nicio ordine. Apare si posibilitatea unei confuzii grave, intre modelare şi experiment. Unde se foloseste aici modelarea ca metoda de invatamant?
Ar mai fi multe observatii, dar ma opresc aici, din lipsa de spatiu si timp.
Fac totusi o precizare, pentru ca am observat pe acest sait (sau site, cum preferati) existenta unei reticente la observatiile critice: acestea nu au (cel putin pentru mine) niciun caracter personal, mai ales ca nu cunosc persoana respectiva; din activitatea de la la catedra, cat si din inspectiile de grade la care am participat, am acumulat, cred, suficienta experienta, pentru a-mi permite sa dau niste sfaturi colegiale pentru cei mai tineri. Si eu am beneficiat de astfel de sfaturi si nu m-am suparat niciodata.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.