Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

doc test de evaluare-inmultirea si impartirea nr naturale

21 martie 2008, 15:17

0 stele | 0 review-uri

Test complet cu obiective,matrice,analiza,grila de corectare.Este realizat dupa modelul de la Fac de Pedagogie.

nataliarotaru81
40 materiale
14 au spus Mulţumesc.
4 comentarii
1848 descărcări

Review-uri (0)

0 stele Adăugaţi un review

Nu există niciun review

Comentarii (4)

0 0

25.03.2008 17:54 cezara

FELICITARI

0 0

25.03.2008 18:00 diana_printesa8

felicitari

0 0

26.03.2008 21:04 eli27_bv

Ati realizat un material valoros. NOTA 10+

0 0

10.12.2015 21:19 fleserfamily63

Nu cred ca ati inteles la ce face referire aceasta matrice. Se numeste Matrice de specificatii. Daca credeti ca va e de folos va anexez materialul trimis tuturor invatatorilor din judetul Sibiu de d-na inspector Bucuta.

PRECIZARI PRIVIND STRUCTURA PROBELOR DE EVALUARE INITIALA/SUMATIVA (pentru clasele I-IV)

AN ȘCOLAR 2015-2016
TIPUL EVALUĂRII - EVALUARE INIŢIALĂ/SUMATIVĂ

ŞCOALA…………………………………………............
DISCIPLINA ...............................................................
CLASA…………………………
ÎNVĂȚĂTOR...............................................................
DATA.......................................................................
NUMĂR DE ELEVI ÎNSCRIȘI/EVALUAŢI:...........................
UNITATEA TEMATICĂ...................................................

Instrumentul care conferă validitate probei de evaluare initială/sumativă este matricea de specificaţii.

Aceasta realizează corespondenţa dintre competenţele de evaluat (corespunzătoare nivelurilor taxonomice) si conceptele-cheie/ conţinuturile specifice programei scolare pentru clasa căreia i se adresează proba de evaluare.
Competenţele de evaluat se aleg din competenţele specifice din programa scolară, competente ce s-au format/exersat in unitatea tematica evaluata.
Matricea de specificaţii este un instrument care certifică faptul că proba măsoară competenţele de evaluat propuse si că aceasta are validitate de conţinut.
Liniile matricei precizează competenţele de evaluat.
Coloanele matricei conţin nivelurile cognitive (cunoaștere, înțelegere, aplicare, analiză, sinteză, evaluare).
Intersecția dintre nivelul cognitiv și competență îl reprezintă itemul, notat in coduri.
Profesorul care creează proba de evaluare initial/sumativă stabileste ponderea fiecărui conţinut-reflectat în construcția itemului, în funcţie de competenţele de evaluat specificate în matrice.

Matricea de specificaţii pe baza căreia sunt elaborate probele are următoarea structură:

MATRICEA DE SPECIFICAŢII

Niveluri
taxonomice

Competenţe
specifice cunoaștere înțelegere aplicare analiză sinteză evaluare
CS1.2 ITEM 1a ITEM 1b
CS 2.1 ITEM 2b
Din programa școlară ...



Pentru o competenţă pot fi asociati mai multi itemi.

COMPETENŢELE DE EVALUAT ASOCIATE PROBEI DE EVALUARE SUMATIVĂ (DIN PROGRAMA ŞCOLARĂ)

CS1. 3….
CS2.2 ….
….

PROBA DE EVALUARE INIŢIALĂ/SUMATIVĂ

In elaborarea itemilor, se vor avea în vedere:
- Derivarea acestora din competențele propuse a fi evaluate, având la bază conținuturile parcurse în unitatea tematică.
- Formularea graduală, de la simplu la complex.

DESCRIPTORI DE PERFORMANŢĂ

ITEMUL CALIFICATIVE

FOARTE BINE
BINE
SUFICIENT
1
2.
3.
4.
5

BAREM DE APRECIERE - exemplu

Număr de itemi și nivelul rezolvării (corect / incorect, integral/parțial) CALIFICATIV

Rezolvă integral si corect X itemi (TOŢI ITEMII). Foarte bine
Rezolvă integral si corect X itemi; incorect 1 item/ parţial 1 item. Bine
Rezolvă integral si corect X itemi; parţial 2 itemi/ incorect 2 itemi. Suficient

CALIFICATIVE OBŢINUTE LA NIVELUL CLASEI:

Foarte bine
Bine Suficient Insuficient
Nr. elevi

PROBLEME IDENTIFICATE ÎN SCOPUL STABILIRII MĂSURILOR DE
REGLARE/AMELIORARE:

Competența neformată/
formată insuficient
Descrierea problemei (dificultăților) identificate

Numele şi prenumele elevilor care întâmpină dificultatea
CS...
1.
2.

CS....
1.
2.


1.
2.


1.
2.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Teste recomandate de comunitatea Didactic.ro

Vizualizaţi
0 review-uri
7828 descărcări

Adăugat la:
26.03.2012

Recomandat de moderator TEST DE EVALUARE

Învăţământ primar - Matematica - Teste - Clasa a 3-a;

cecilia1966 | Scoala Primara Ciuchici

12 au spus Mulţumesc.   0 comentarii

Vizualizaţi
0 review-uri
6577 descărcări

Adăugat la:
24.08.2012

Recomandat de moderator Test de evaluare - Matematica - Clasa a III-a

Învăţământ primar - Matematica - Teste - Clasa a 3-a;

ale_m | Scoala Gimnaziala Nr.14 Brasov

10 au spus Mulţumesc.   0 comentarii

Vizualizaţi
0 review-uri
131 descărcări

Adăugat la:
30.03.2023

inmultirea si impartirea numerelor naturale unitatea 5

Învăţământ primar - Matematica - Teste - Clasa a 3-a;

angelatudorache | Grup Scolar "Danubius" Calarasi

1 a spus Mulţumesc.   0 comentarii

Articole recomandate

Manuale Intuitext Clasa III!

Prim alegere a invatatorilor moderni!

Invatare digitala pentru elevii de clasa a III-a!

Produs educational de invatare prin joaca!

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Azi: 1 evenimente

«OCTOMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

120 voturi | 8 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN