PLANIFICARE ANUALA A TEMELOR
27 octombrie 2008, 19:13
Este planificarea anuala a temelor pentru grupa mijlocie dupa noul Curriculum, realizata in urma recomandarilor primite.
Învăţământ preşcolar - Activitati integrate - Planificări - Grupa mijlocie;
54 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Planificări recomandate de comunitatea Didactic.ro
planificare anuala pe teme de studiu
Învăţământ preşcolar - Activitati integrate - Planificări - Grupa mică; Grupa mijlocie;
0 comentarii
PLANIFICARE ANUALA-GRUPA MIJLOCIE
Învăţământ preşcolar - Activitati integrate - Planificări - Grupa mijlocie;
tooyootza | Gradinita cu program prelungit Nr.7 Braila
1 comentariu
Planificarea anuală a temelor de studiu, a proiectelor propuse
Învăţământ preşcolar - Activitati integrate - Planificări - Grupa mică; Grupa mijlocie; Grupa mare;
annamaria1 | Gradinita cu program prelungit "Casuta Povestilor" Cluj-Napoca
0 comentarii
Comentarii (15)
28.10.2008 18:22 marical
nu mi se pare ca este corecta . anotimpurile nu intra la ce, cum si cand se intampla? subtema cu mos Nicolae.. nu se planifica la cum este , a fost ... astept pareri
28.10.2008 18:27 ignatcica
Sunt cam amestecate.Nu prea este bine...
28.10.2008 18:51 cristina_1315hd
Este o planificare corect conceputa, in acord cu noul Curriculum.
28.10.2008 18:57 ileana61 - Autor
Anotimpurile pot intra la tema Cand/cum si de ce se intampla, dar si in cadrul altor teme din cele 6. Tinand cont ca noua, in Bucuresti ni s-a spus ca in timpul unui an scolar putem realiza 4-6 proiecte, dar la teme diferite, nu in cadrul aceleiasi teme, a trebuit sa ma gandesc pe ce anume va fi focalizarea in cadrul proiectului, asa cum sunt modelele de la sfarsitul Curriculumului.
Proiectul "Vin sarbatorile!" se incadreaza foarte bine, dupa parerea mea, la tema "Cu ce si cum exprimama ceea ce simtim?"deoarece focalizarea va fi pesentimente, valori, realizate prin limbaj, arte, prin euritmie,, prin decoruri, costumatie, regie etc. Va rog sa consultati mai bine Curriculum pentru nivelul 1. Fiecare tema, din cele 6,ne dau posibilitatea sa le abordam in functie de creativitatea fiecareia.
30.10.2008 13:49 georgetar
Si mie mi se pare corect intocmita. Se pot relua cele 6 teme? Eu stiu ca dupa noul curriculum evaluarile sunt initiale si finale. Sau am inteles gresit? Astept raspuns. Multumesc.
30.10.2008 14:48 ileana61 - Autor
Evaluarea este: initiala, continua si finala.
31.10.2008 08:54 chrissy
Nu este bine ceea ce ați planificat.Citiți scrisoarea metodica de anul acesta în care este cât de cât bine explicat planificarea după noua programa.Oricum nici o tema pe care am lucrat pana acum nu mai rămâne valabila.
31.10.2008 10:01 georgetar
Multumesc pentru raspuns!
31.10.2008 15:58 ileana61 - Autor
Sa stiti ca am citit absolut tot ce a aparut in legatura cu noul Curriculum. Daca nu este bine, poate ne spuneti dv. cum ati planificat temele. Planificarea data este orientativa, nu obligatorie. Si tot din indicatiile d-nei inspectoare Preda, puteti afla ca: cand ne apucam de planificare, trei sunt pasii importanti: unu - se aduna colectivul gradinitei,doi - se citeste cu atentie continutul (descriptivul) temelor mari de studiu din programa si se stabilesc astfel temele de proiecte (cu durata fiecaruia, continutul, pe fiecare nivel de varsta in parte) si trei - pentru saptamanile ramase fara proiect, se stabilesc teme independente, in functie de ceea ce constat ca mi-a ramas neacoperit (ca si continut al curriculumului, adica din ce stiu eu ca se abordeaza la aceasta varsta cu prescolarii si nu mi-a intrat in temele proiectelor), orientandu-ma si dupa perioada din an in care se afla saptamanile respective, ce evenimente ar fi, ce proiect este inainte si ce proiect urmeaza etc.
31.10.2008 16:25 ileana61 - Autor
Cred ca ar fi bine sa nu ne dam inca cu parerea daca e bine sau nu, ci sa incercam sa venim cu idei si sa ne ajutam reciproc.
01.11.2008 12:34 cristina_1315hd
stimata d-na Ileana, vor mai fi inca multe de spus si adaugat si de comentat la ce ati facut pana acum! E foarte important insa, ca tot mai multe dintre colegele noastre sa inteleaga :
1. ca o educatoare are libertatea de a-si propune sa realizeze cu copiii orice subtema care se incadreaza in cele 6 teme propuse de noul Curriculum;
2.ca e de preferat sa se mai renunte la vesnicele proiecte legate de anotimpuri dupa ce ele au fost discutate in grupa mica (iar multe informatii copiii le au acum din familie) si sa se caute teme mai indraznete si mai pe placul copiilor;
Cel putin eu asta am inteles studiind Curriculum-ul!
01.11.2008 15:14 ileana61 - Autor
Si eu am inteles la fel.
01.11.2008 22:04 marical
şi eu am studiat tot ce a apărut în legătură cu noul curriculum, inclusiv precizările apărute ulterior, ultima scrisoare metodică care încearcă să mai descurce lucrurile puţin. Părerea mea este că trebuia să avem noua programă cu ceva timp inaintea inceputului de an scolar(nu plecăm pe stradă cu hainele in brate si ne imbrăcăm pe traseu..), nu trebuia să ni se impună un caiet al educatoarei care nu este tocmai bine conceput- cel putin cel după care se lucrează la noi, gîndiţi-vă ce se intîmplă cu educatoarele din mediul rural care nu au acces la informaţii ca noi.poate eu gresesc, dar am impresia că cerem copiilor să asimileze noţiuni care îi depăsesc, noţiuni pe care nu pot să le inţeleagă.sunt f. multe de spus,dacă am putea discuta si altfel.. iar veşnicele proiecte legate de anotimpuri sunt universul copiilor, subtemele sunt f. diverse,mult mai utile pentru copil decât un proiect legat de cosmos din care oricum ei nu inteleg mare lucru, dar nu recunoastem noi.invăţăm despre planete si despre efectul de seră un copil de 6-7 ani. la gimnaziu ce vor mai invăţa, stimate colege? de ce cănd au loc astfel de schimbări in inv. prescolar nu sunt consultate si educatoare adevărate?
02.11.2008 10:40 alinatodasca
noua ni s-a spus ca nu sunt obligatori toate temele.si la grupa mica se pot parcurge 2-3 teem, in rest facandu-se teme de interes pentru copil, nu trebuie neaparat sa fie cuprinse in ceva proiect
02.11.2008 13:45 cristina_1315hd
Aceasta discutie era mult mai utila pe forum, dar si aici putem discuta probleme care ne intereseaza!
Intr-adevar, asa cum spunea colega alinatodasca, temele nu sunt obligatorii la grupa mica. Aici avem chiar propunerea de a sustine un proiect intersemestrial legat de anotimpuri. Si mi se pare util!
Dar a relua discutii pe tema legumelor, fructelor, aspectelor caracteristice de toamna...si la celelalte nivele de varsta, e ...cam mult!
Nu trebuie sa discutam nici despre cosmos si univers, cum o faceam pana acum (decat daca nivelul grupei permite astfel de discutii, iar copiii doresc aceasta discutie!), putem in schimb aborda la tema "Cum este, a fost si va fi aici pe pamant" o multime de discutii despre aspectele ecologice, despre cum se fabrica ceva, despre cum se face o carte, spre exemplu,etc.etc.
Cred ca e timpul sa fim mai creative si sa ne debarasam de un "centralism" in munca cu copiii! Parerea mea...
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.