TANGOUL – istorie şi personalitate
10 februarie 2009, 04:24
Milonga a fost înaintaşul Tangoului. La începutul secolului 20, Milonga (în care exista mişcarea specifică scurtă şi oprită de cap şi de umeri) era dansată în săli mici de înalta societate din Brazilia. Membrii trupei „The dandies” (băieţii în voga) au schimbat dansul în două direcţii. În primul rând au schimbat aşa-numita „Polka rhythm” în „Habanere rhythm” şi l-au denumit Tangou, deoarece numele de Milonga amintea prea mult de „Barria de Las Ranas” unul din ghetourile Buenos Aires-ului. Din 1900, mai mulţi amatori din comunitatea argentiniană au încercat fără succes să introducă Tangoul (36 de măsuri pe minut) în Paris. Profesorul parizian Robert a depus eforturi uriaşe pentru a face Tangoul popular şi totuşi drumul nu a fost pavat cu trandafiri. Au fost mulţi adepţi, dar şi mulţi oponenţi. În special episcopii francezi erau împotriva dansului, ei atrăgând atenţia asupra naturii tentante şi senzuale a acestuia, dansatorii punând în pericol sfintele învăţături bisericeşti.
Tangoul nu a fost acceptat nici la Londra, fiind considerat un dans erotic.
În 1907 după câteva schimbări de stil şi în urma unui concurs de dans din Riviera Franceză, unde dansatorii au fost foarte apreciaţi, Tangoul a fost acceptat atât la Paris cât şi la Londra, la petreceri - ceaiuri sau cine dansante, („Tango teas” „Tango Soupier”), care aveau ca invitaţi dansatori profesionişti. Până şi presa din SUA era scandalizată. În 30 mai 1915, în New York Times se publica un articol cu titlul „Pericolul Tangoului, mai mare decât Imperialismul German”. În 1924 dr. Boheme din New York a descoperit şi o nouă boală: „the Tango-foot”. Măsura muzicală este de 4/4, tempoul fiind de 30-33 măsuri pe minut. Caracterul dansului este dat de mişcările sincopate şi de pauzele dramatice, iar maniera de abordare depinde în mare măsură de abilitatea dansatorilor de a se adapta caracterului pasional al acestuia. Este un dans plin de personalitate, cu multă trăire interioară care învăluie publicul cu parfumul său. Sursa: WIKIPEDIA
Învăţământ gimnazial - Cultura civica - Proiecte educaţionale - Clasa a 5-a; Clasa a 6-a; Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;
1565 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Proiecte educaţionale recomandate de comunitatea Didactic.ro
Libertate și responsabilitate - test
Învăţământ gimnazial - Cultura civica - Teste - Clasa a 8-a;
alindobromir | Colegiul Tehnic Matasari
0 comentarii
test iniţial cultură civică clasele VII-VIII
Învăţământ gimnazial - Cultura civica - Teste - Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;
hipocrate | Scoala Gimnaziala Micesti
0 comentarii
Competentele autoritatilor publice PPT
Învăţământ gimnazial - Cultura civica - Lecţii - Clasa a 8-a;
LiliaLesnic | Altă instituţie
0 comentarii
Comentarii (3)
07.03.2009 14:27 ursoaica
Eu cred în puterea afrodisiacă a muzicii şi visez cu ochii deschişi la ziua în care adevăratele valori artistice îşi vor reocupa locurile de onoare.
08.03.2009 09:26 ursoaica
Revin cu o explicaţie: când am folosit cuvântul ,,afrodisiac'' m-am referit exclusiv la suflet,la puterea muzicii de a-l face fericit.
18.03.2009 20:00 leli_maria
Felicitari!Toate materialele d-voastra sunt deosebite!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.