Aplicarea la clasă. Jurnal reflexiv
24 martie 2020, 09:32
material realizat pentru cursul CRED
Învăţământ primar - Limba şi literatura română - Elemente de metodica - Clasa a 3-a;
Învăţământ primar - Cunoasterea mediului / Stiinte ale naturii - Clasa 1; Clasa a 2-a; Clasa a 3-a; Clasa a 4-a; Clasa pregatitoare;
90 materiale
Review-uri (9)
4.7 stele
Adăugaţi un review
Un material interesant pentru activitatea didactica
25.07.2020 10:41
Nivel de dificultate: mediu
Un material interesant,modern, cu continut stiintific, usor de utilizat in activitatea didactica,cu rol reglator ,care asigura un feedback eficient.Poate fi folosit in toate ciclurile de incatamant si de catre toate cadrele didactice
14 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)un material util
25.07.2020 08:15
Nivel de dificultate: mediu
Jurnalul reflexiv este una dintre metodele alternative de evaluare şi presupune scrierea de către elev, într-un jurnal, a aspectelor trăite în procesul cunoaşterii Este o strategie foarte bună de evaluare pentru dezvoltarea abilităţilor metacognitive, constând în reflecțiile elevului asupra propriului proces de învăţare şi cuprinzând reprezentările pe care le-a dobândit în timpul învățării.
6 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Mulțumesc!
23.07.2020 17:07
Nivel de dificultate: mediu
Jurnalul reflexiv (“reflexive diary”) se înscrie în rândul metodelor alternative de evaluare şi cuprinde însemnările elevului asupra aspectelor trăite în procesul cunoaşterii Este o “excelentă strategie de evaluare pentru dezvoltarea abilităţilor metacognitive”, constând în reflectarea elevului asupra propriului proces de învăţare şi cuprinzând reprezentările pe care le-a dobândit în timpul derulării acestuia.
Se poate centra pe aspectele următoare:
1) dezvoltarea conceptuală obţinută;
2) procesele mentale dezvoltate;
3) sentimentele şi atitudinilor experimentate (trăite).
Reflecţia elevului asupra acestor aspecte poate îmbunătăţii învăţarea viitoare.
În jurnalul reflexiv se trec în mod regulat, experienţe, sentimente, opinii, gânduri împărtăşite cu un punct de vedere critic. Elevul este îndemnat să răspundă la întrebări de genul:
Ce ai învăţat nou din această lecţie?
Cum ai învăţat?
Ce sentimente ţi-a trezit procesul de învăţare?
Care din ideile discutate ţi s-au părut mai interesante?
Care necesită o clarificare?
Ce dificultăţi ai întâmpinat?
Cum te simţi când înveţi la ştiinţe?
Cum poţi utiliza în viitor această experienţă de învăţare?
În ce măsură ceea ce ai studiat ţi-a satisfăcut aşteptările?
Cum îţi place să înveţi în viitor următoarea temă (capitol, lecţie)?
Ţi-a plăcut experienţa (de învăţare)? Dacă da, de ce?
Dacă ai putea schimba ceva, ce ai face?
Adaugă alte comentarii care te preocupă.
15 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Mulțumesc!
23.07.2020 17:05
Nivel de dificultate: mediu
Jurnalul reflexiv (“reflexive diary”) se înscrie în rândul metodelor alternative de evaluare şi cuprinde însemnările elevului asupra aspectelor trăite în procesul cunoaşterii Este o “excelentă strategie de evaluare pentru dezvoltarea abilităţilor metacognitive”, constând în reflectarea elevului asupra propriului proces de învăţare şi cuprinzând reprezentările pe care le-a dobândit în timpul derulării acestuia.
Se poate centra pe aspectele următoare:
1) dezvoltarea conceptuală obţinută;
2) procesele mentale dezvoltate;
3) sentimentele şi atitudinilor experimentate (trăite).
Reflecţia elevului asupra acestor aspecte poate îmbunătăţii învăţarea viitoare.
În jurnalul reflexiv se trec în mod regulat, experienţe, sentimente, opinii, gânduri împărtăşite cu un punct de vedere critic. Elevul este îndemnat să răspundă la întrebări de genul:
Ce ai învăţat nou din această lecţie?
Cum ai învăţat?
Ce sentimente ţi-a trezit procesul de învăţare?
Care din ideile discutate ţi s-au părut mai interesante?
Care necesită o clarificare?
Ce dificultăţi ai întâmpinat?
Cum te simţi când înveţi la ştiinţe?
Cum poţi utiliza în viitor această experienţă de învăţare?
În ce măsură ceea ce ai studiat ţi-a satisfăcut aşteptările?
Cum îţi place să înveţi în viitor următoarea temă (capitol, lecţie)?
Ţi-a plăcut experienţa (de învăţare)? Dacă da, de ce?
Dacă ai putea schimba ceva, ce ai face?
Adaugă alte comentarii care te preocupă.
15 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Importanta disciplinei Comunicare in limba romana
19.07.2020 22:03
Nivel de dificultate: mediu
Materialul este foarte bine documentat, cu exemple concrete. Am gasit multe exemple pe care mi-am propus sa le utilizez la catedra. Activiatile de invatare sunt bine alese, direct pe exemplele de continut exemplificate.
6 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Material de calitate
17.07.2020 07:36
Nivel de dificultate: mediu
Consider că este un material complet, frumos structurat și poate fi luat ca model de bună practică. Îmi sprijin afirmațiile pe faptul că personal am elaborat un astfel de material când am urmat cursul și știu câtă muncă presupune.
10 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)informatiile oferite
16.07.2020 18:39
Nivel de dificultate: mediu
Jurnalul reflexiv mi-a folosit atunci cand am urmat si eu acest curs.Informatiile sunt bine structurate,respecta cerinta si sunt la obiect cu tema ceruta. Il recomand si altor cadre didactice. Complexitatea informatiilor , bine structurate si valorificate.
10 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Jurnal de reflecție
16.07.2020 16:46
Nivel de dificultate: mediu
Am utilizat multe secvențe din materialele dumneavoastră și mi-a plăcut că este foarte bine structurat, nu ridică probleme de interpretare sau analiză din partea elevilor. Nivelul de dificultate consider că este mediu. Elevilor le-a plăcut să lucreze pe aceste materiale . Aștept și altele. Succes!
10 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)jurnal de reflecție
09.07.2020 18:54
Nivel de dificultate: mediu
Am folosit multe din materialele dvs. bine structurate, accesibile copiilor, cu un nivel de dificultate mediu, respectă nivelul de vârstă, material ce-l face pe copil să-și exprime părerile și răspunsurile sincer..... Astept cu drag si alte materiale .
15 review-uri
Aţi găsit acest review util?
Da (1) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Elemente de metodica recomandate de comunitatea Didactic.ro
1 Aprilie - Ziua Pacalelilor la
Învăţământ primar - Limba şi literatura română - Fişe de lucru - Clasa a 2-a; Clasa a 3-a; Clasa a 4-a;
nicoletamorogan2 | Scoala Gimnaziala Nr.23 "Sf. Silvestru"
1 comentariu
Învăţământ primar - Limba şi literatura română - Fişe de lucru - Clasa 1; Clasa a 2-a; Clasa a 3-a; Clasa a 4-a; Clasa pregatitoare;
nicoletamorogan2 | Scoala Gimnaziala Nr.23 "Sf. Silvestru"
12 comentarii
ÎNVĂȚĂM SĂ SCRIEM CU ALBĂ CA ZĂPADA- SCRIEREA CU M ÎNAINTE DE B ȘI P
Învăţământ primar - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 2-a; Clasa a 3-a;
florea_loredana | Scoala Gimnaziala Oniceni
6 comentarii
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.