"Balada unui greier mic" de George Topîrceanu
7 martie 2011, 21:52
material-suport pentru lecţie
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 5-a;
40 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Fişe de lucru - Clasa a 5-a; Clasa a 6-a; Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;
romageorgiana | Scoala Gimnaziala Nr.8 Constanta
3 comentarii
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 5-a;
smochinaroxana11 | Scoala Gimnaziala Bahna
1 comentariu
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 5-a;
smochinaroxana11 | Scoala Gimnaziala Bahna
1 comentariu
Comentarii (3)
07.03.2011 21:53 emil
Cam ciudate asociatiile dintre fotografii si text. In plus textul nu se vede din cauya fotografiilor. Nu este aceasta o metoda de predare, de captare a atentiei. Estetica lasa mult de dorit...
08.03.2011 19:21 dydu86 - Autor
Sunteti profesor de Limba si literatura romana? In ce sens sunt ciudate asociatiile dintre fotografie si text? Credeti-ma, aceasta chiar este o metoda de "captare a atentiei". Una este sa mergi si s aprezinti un text citindu-l pur si simplu din manual si punandu-i pe elevi sa reciteasca, sau sa le prezinti fara absolut nicio imagine, alta sa le-o prezinti sub o forma pe care ei o vad mai atractiva. Pentru ca o vad, intr-adevar, mai atractiva. Daca nu aveam la clasa dovada ca aceste tipuri de materiale suscita interesul elevilor, nu continuam sa lucrez la ele. Contributia mea este aceea de a realiza materialele si fisele de lucru care apar in prezentari, redandu-le sub o alta forma decat lectura simpla din manual, de care elevii sunt deja scarbiti. Iar in ceea ce priveste faptul ca am copiat imaginile de pe internet, nu mi se pare nimic gresit. Accept si din partea elevilor sa se "inspire" de pe internet, cata vreme informatiile sunt corecte. Referitor la modul in care sporesc eu creativitatea copiilor, nu stiu daca sunteti in masura sa ma judecati, deoarece sunt printre putinii care chiar mai tin la acest aspect: ii incurajez foarte mult pe elevii care au imaginatie si scriu poezii sau compuneri, le trimit mereu lucrarile la concursuri si le public in volume. Iar parerea mea este ca efectul realizat prin combinarea imaginilor cu versurile nu are consecinte negative, ci, dimpotriva, unele benefice, in acest mod elevii reusind sa perceapa si chiar sa retina mai bine textul poeziei si aspectele importante, mai ales cei cu un stil de invatare vizual.
Sunt de acord insa cu faptul ca materialele pot fi imbunatatite, prin simplul fapt ca intotdeauna este loc pentru mai bine. Eu raman la parerea mea, care, repet, se bazeaza pe experientele din cadrul lectiilor de pana acum, iar ceilalti sunt liberi sa-si faca meseria asa cum cred de cuviinta.
08.03.2011 19:55 dydu86 - Autor
Si apoi...nu toate lectiile au ca scop sporirea creativitatii elevilor...
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.