Cele două aspecte ale fenomenelor fizice.PPS ( se deschid boxele)
6 septembrie 2019, 19:06
1.Fenomen fiyic. Lege.
2.Aspectele fizice ale fenomenelor şi aspectele matematice ale funcţiilor ce le guvernează.
3.Interpretarea derivatei ca rapiditate de variaţie a funcţiei într-un punct.
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 9-a; Clasa a 10-a; Clasa a 11-a; Clasa a 12-a;
Învăţământ gimnazial - Fizica - Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;
Subtip: Sinteza/Prezentare
351 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 9-a;
carmenpop | Colegiul Economic "Nicolae Titulescu" Baia Mare
0 comentarii
Transformările de fază - partea a 4-a
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 10-a;
oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani
1 comentariu
Învăţământ liceal - Fizica - Lecţii - Clasa a 9-a;
oanamihaela | Colegiul National "Unirea" Focsani
0 comentarii
Comentarii (4)
17.09.2019 12:56 oanamihaela
Nu înțeleg de ce acest material este postat și la gimnaziu.
Având în vedere că fenomenele fizice sunt tratate prin calcul matematic superior (derivate și construcția graficului unei funcții) care se învață în clasa a XI-a sem. II, materialul nu este accesibil nici măcar elevilor din ciclul inferior al liceului, darămite elevilor din gimnaziu!
Materialul ar fi trebuit să fie postat la matematica de clasa a XI-a ca aplicație practică pentru modul cum se realizează graficul unei funcții.
18.09.2019 19:23 DUbuta - Autor
Cei dela gimnaziu în cls.VIII, fac funcţia de gradul I şi funţţia de gradul II.
Cei din clasele IX,X fac destul de bine noţiunile fundamentale despre funcţii.
Materialul postat la aspectele matematice comparativ cu cele fizice sun date probleme de mişcare care pot să le aplice cu succes cei din ciclul inferior şi cei din cls VIII.
Profesorii care predau la gimnaziu şi cei dela cls.IX,X aleg ce se potriveşte la nivelul claselor la care se predă.Instrumentul matematic cu ajutorul funcţiilor care uşurează atât modul de gândire cât şi eliminare unor raţionamente de bucătărie.Prpfesorii cunosc programa şi nivelul claselor.Ei aleg. Legile fenomenelor fizice trebuesc date sub forma de scriere completă de funcţie. Este extrem de important atât domeniile de definiţie cât şi mulţimea imaginiol funcţiilor. La matematică le cunosc bine,numai că nu reuşesc pragul de a le şi folosi în diferite domenii.
V ă mulţumesc, pentru dialog.
23.09.2019 13:48 oanamihaela
Am recitit materialul, iar concluzia este aceeași: materialul nu poate fi indicat pentru gimnaziu întrucât la gimnaziu nu se studiază decât mișcarea uniformă și numai la liceu se studiază mișcarea variată. Înafară de problema nr. 2 (care este o problemă extrem de banală de aplicare a formulei de calcul pentru căldura schimbată de un corp care se încălzește), toate celelalte probleme depășesc cunoștințele de fizică de la gimnaziu și, în cazul problemelor 7 și 8, depășesc cunoștințele de matematică ale elevilor din ciclul inferior al liceului, acolo unde se învață noțiunile de fizică aferente acestor probleme. Ce importanță are că elevii învață la gimnaziu și ecuația de gr. II dacă la fizică nu învață nicio lege a unui fenomen fizic la care să se aplice ecuația de gr. II? Totuși înțeleg că materialul este creat pentru fizică!
23.09.2019 15:22 DUbuta - Autor
materialul cu aspecte matematice corespunzătoare manifeatărilor fizice,cuprinde şi aspecte care nu necesită calcul diferenţial.De exemplu este suficient în mişcarea rectilinie a două mobile ce merg în sensuri contrari şi se cere momentul întâlniri se poate scrie egalitatea dinte cele două funcţii ce reprezintă cele două mişcări şi se rezolvă o ecuaţie de grad 1. şi mai sunt şi alte asemenea aspecte.
Materialul nu putea preciza la ce clase şi ce aspecte se pot rezolva. Totul depinde de modul cum gândeşte profesorul. Nu este un act de de cizie, este un material informativ.
Dacă dumneavoastră aţi hotărât cum spuneţi, nu trebuie să luaţi în seamă cea ce eu am propus. Cu stimă.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.